Η Τράπεζα της Ιαπωνίας βάζει προσωρινό στοπ στις αυξήσεις επιτοκίων, σημειώνοντας πως έχει την πολυτέλεια να αφιερώνει χρόνο στην εξέταση των οικονομικών εξελίξεων στην αγορά και στο εξωτερικό κατά τη χάραξη της νομισματικής πολιτικής, δήλωσε την Τρίτη ο διοικητής της, Καζούο Ουέντα, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το Reuters.
Ο Ουέντα επανέλαβε ότι η BOJ θα αυξήσει τα επιτόκια εάν ο πληθωρισμός επιταχυνθεί προς τον στόχο του 2%, όπως προβλέπεται, ένδειξη ότι δεν υπάρχει αλλαγή στη στάση της να αυξήσει σταδιακά το κόστος δανεισμού από τα ακόμη σχεδόν μηδενικά επίπεδα.
Γιατί οι Ιάπωνες δεν επωφελούνται από την 4ήμερη εργασία
Ωστόσο, προειδοποίησε για τους κινδύνους που περιβάλλουν τις προοπτικές, όπως οι ασταθείς χρηματοπιστωτικές αγορές και η αβεβαιότητα σχετικά με το αν η αμερικανική οικονομία μπορεί να επιτύχει μια ήπια προσγείωση.
Πώς θα ασκήσει νομισματική πολιτική η Τράπεζα της Ιαπωνίας
«Πρέπει να ασκούμε την πολιτική εγκαίρως και με τον κατάλληλο τρόπο, χωρίς να έχουμε κατά νου κάποιο προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες αβεβαιότητες», δήλωσε ο Ουέντα σε ομιλία του προς επιχειρηματίες στην πόλη Οσάκα.
Οι «μονόπλευρες πτώσεις» του γεν έχουν αντιστραφεί από τον Αύγουστο και μείωσαν σημαντικά τον κίνδυνο υπέρβασης του πληθωρισμού, μετριάζοντας τον ρυθμό αύξησης των τιμών των εισαγωγών, δήλωσε ο Ουέντα.
«Πρέπει να εξετάζουμε προσεκτικά τις κινήσεις της αγοράς και τις υπερπόντιες οικονομικές εξελίξεις πίσω από αυτές κατά τον καθορισμό της νομισματικής πολιτικής. Έχουμε την πολυτέλεια να ξοδέψουμε χρόνο για να το κάνουμε αυτό», είπε χαρακτηριστικά.
Καταναλωτικές δαπάνες
Οι δαπάνες των νοικοκυριών στην Ιαπωνία αυξήθηκαν λιγότερο από το αναμενόμενο τον Ιούλιο, καθώς οι καταναλωτές παρέμειναν επιφυλακτικοί σε νέες αγορές ενόψει του κύματος ανατιμήσεων.
Οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 0,1% τον Ιούλιο σε ετήσια βάση, σε σύγκριση με τη διάμεση πρόβλεψη της αγοράς για αύξηση της τάξης του 1,2%, σύμφωνα με τα τελευταία κυβερνητικά στοιχεία. Σε εποχικά προσαρμοσμένη και μηνιαία βάση, οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 1,7% έναντι εκτιμώμενης πτώσης 0,2%.
«Υπάρχει πολύ καλή πιθανότητα οι καταναλωτικές δαπάνες να είναι και πάλι αρνητικές τον επόμενο μήνα», δήλωσε ο Τακέσι Μινάμι, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Norinchukin, προσθέτοντας ότι τα νοικοκυριά φαίνεται να είναι επιφυλακτικά σχετικά με τους μισθούς και τα εισοδήματά τους το επόμενο έτος.
Latest News
Πωλήσεις 6 δισ. δολαρίων για τις 3 κορυφαίες αμυντικές βιομηχανίες στην Τουρκία
Τρεις τουρκικές εταιρείες στις 100 μεγαλύτερες βιομηχανίες όπλων του κόσμου σύμφωνα με την κατάταξη του σουηδικού Ινστιτούτου SIPRI
Από τη Μιούτσια Πράντα στη Miu Miu - Η Prada και το μικρό της αδερφάκι
Η Miu Miu, η μάρκα που δημιούργησε η Μιούτσια Πράντα, οδηγεί τον όμιλο σε άνοδο - Ο ρόλος της Κίνας
Μασκ: Επιτίθεται στη Βρετανία, ενώ πρώην πρωθυπουργοί χτίζουν γέφυρες
Ο Ίλον Μασκ έχει εντείνει τις επιθέσεις του στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά την εκλογή της Εργατικής κυβέρνησης χαρακτηρίζοντας τη χώρα «αστυνομικό κράτος».
Γιατί παραιτούνται οι CEO - Ρεκόρ αποχωρήσεων το 2024
Η «αυξανόμενη πολυπλοκότητα» στην αγορά οδηγεί τα στελέχη στην έξοδο
Η ιδιοκτήρια των πολυτελών ξενοδοχείων Claridge's επεκτείνεται με νέα ξενοδοχεία
Η Maybourne θέλει να εκμεταλλευτεί το κύμα ανόδου της ζήτησης για πολυτελή ταξίδια και επεκτείνεται σε Παρίσι, Νέα Υόρκη, Μαϊάμι και Ντουμπάι
Η Pizza Hut του μέλλοντος - Γιατί αποφάσισε να αλλάξει μορφή
Το πετυχημένο μοντέλο που ακολουθούσε η Pizza Hut για δεκαετίες, δεν είναι πια της μόδας - Τι έχει το νέο concept
Πώς η Gen Z συσσωρεύει ιστορικά επίπεδα χρέους από πιστωτικές κάρτες
Στοιχεία της Credit Karma δείχνουν ότι η Gen Z αποκτά χρέος με ταχύτερο ρυθμό από οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα
Η ώρα του λογαριασμού για τις ρωσικές επιχειρήσεις - Αυξάνονται οι πτωχεύσεις
Σε ανάλυσή του ο Economist αναφέρεται στις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ρωσικές επιχειρήσεις μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία
Χαμένη στη μετάφραση - Γιατί η ιαπωνική Uniqlo περνάει κρίση στην Κίνα
Μια λάθος απόδοση της δήλωσης του CEO της Uniqlo στο BBC, έφερε τα πάνω κάτω για την εταιρεία fast fashion στην Κίνα
Πώς η γερμανική Aldi κατέκτησε την Αμερική
Η Aldi είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σούπερ μάρκετ της χώρας - Το μυστικό της επιτυχίας ύστερα από 25 χρόνια