
Η Αττική Οδός άλλαξε σελίδα στις 6 Οκτωβρίου.
Με το «καλημέρα» της νέας εποχής, ο πρώτος επενδυτής έσπευσε να καρπωθεί την ευκαιρία και τις υπεραξίες που μπορεί να δώσει η Αττική Οδός υπό τον νέο παραχωρησιούχο «Νέα Αττική Οδός» και με μέτοχο τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αττική Οδός: Στο 10% της «Νέα Αττική Οδός» εισέρχεται η Μαριάννα Λάτση
Το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αττική Οδό, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι μεγάλο μετά την προσφορά των 3,27 δισ. ευρώ που υπέβαλε για τη διεκδίκηση της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η Αττική Οδός, η Μαριάννα Λάτση και το επενδυτικό ενδιαφέρον
Λίγες ώρες μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης της παραχώρησης, η Αττική Οδός βρέθηκε με έναν ακόμη μέτοχο.
Η Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση έκανε το deal με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη αποκτώντας το 10% της «Νέα Αττική Οδός».
Το επενδυτικό ενδιαφέρον, λένε πηγές, είναι μεγάλο καθώς μετά την προσφορά – μαμούθ που υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάληψη της χρηματοδότησης, λειτουργίας και διαχείρισης, η αγορά αντιλήφθηκε τις υπεραξίες που μπορεί να κρύβει μία τέτοια υποδομή.
Για 25 χρόνια είναι εξασφαλισμένα μερίσματα, παρέχοντας σε όποιον επενδύσει ασφαλή διασπορά του χαρτοφυλακίου του.
Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων για την Αττική Οδό, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο και με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία.
Συγκεκριμένα, η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ-πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια, ενώ πλέον η μέση ημερήσια κυκλοφορία κινείται στα 270.000 οχήματα.
Στα 77 εκατ. ευρώ το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office για το 10% της Αττικής Οδού
Το τίμημα
Στα περίπου 77 εκατ. ευρώ ανέρχεται το τίμημα που καταβάλλει το Latsco Family Office της Μαριάννας Λάτση ώστε να αποκτήσει το 10% στο μετοχικό κεφάλαιο του νέου παραχωρησιούχου.
Όπως προκύπτει από την επίσημη ανακοίνωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που είναι ο μέτοχος στη «Νέα Αττική Οδός», η αξία της συναλλαγής υπολογίστηκε επί των κεφαλαίων που διέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως δεσμευτικές επενδύσεις.
Η Αττική Οδός και οι δεσμευτικές επενδύσεις
Σύμφωνα με το νόμο που κυρώθηκε από τη Βουλή και αφορά τη σύμβαση για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, ο αρχικός μέτοχος του παραχωρησιούχου, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει δεσμευτεί να καταβάλει κεφάλαια συνολικού ύψους 670 εκατ. ευρώ.
Το deal με τη Latsco Family Office για την είσοδο στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium 15% υπολογίστηκε επί τα αρχικά κεφάλαια των 670 εκατ. ευρώ.
Άρα το Family Office της Μαριάννας Λάτση καταβάλλει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συνολικό τίμημα ύψους περίπου 77 εκατ. ευρώ.
Το premium
Παράγοντες της αγοράς, σημειώνουν δε, το premium στο deal.
Όπως προαναφέρθηκε είναι στο 15% επί των κεφαλαίων για τις δεσμευτικές επενδύσεις.
Υπολογίζεται σε 10 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ένα σημαντικό κέρδος για μία φρέσκια… επένδυση.
Αποτελεί δε «ψήφος εμπιστοσύνης» για τη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα των παραχωρήσεων.
Η μεταβίβαση μετοχών
Η Αττική Οδός, σύμφωνα με τη σύμβαση που κυρώθηκε από τη Βουλή, ορίζει ότι ο αρχικός μέτοχος, δηλαδή η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα πρώτα πέντε χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο.
Έως και τον πέμπτο χρόνο της παραχώρησης η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υποχρεούται να κατέχει μετοχές τουλάχιστον 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου στη «Νέα Αττική Οδός».


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank