
Λίγες εβδομάδες πριν από τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το TikTok ενέκρινε διαφημίσεις που περιείχαν προεκλογική παραπληροφόρηση, παρόλο που έχει απαγορεύσει το πολιτικό περιεχόμενο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Global Witness.
Όπως επισημαίνει το Fast Company, η Global Witness εξέτασε τα αντανακλαστικά των social media κατασκευάζοντας μια σειρά από διαφημίσεις με πολιτικά μηνύματα για να ελέγξει πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα των εταιρειών κοινωνικής δικτύωσης στον εντοπισμό διαφόρων τύπων προεκλογικής παραπληροφόρησης.
TikTok: Νέες δικαστικές περιπέτειες – Νέα αγωγή από 13 αμερικανικές Πολιτείες
Η ομάδα, η οποία έκανε παρόμοια έρευνα πριν από δύο χρόνια, διαπίστωσε ότι οι εταιρείες -ιδίως το Facebook- έχουν βελτιώσει τα συστήματα ελέγχου του περιεχομένου τους από τότε.
TikTok: Στο επίκεντρο της παραπληροφόρησης
Ωστόσο, κατηγόρησε το TikTok ότι ενέκρινε τέσσερις από τις οκτώ διαφημίσεις που υποβλήθηκαν για έλεγχο και περιείχαν ψευδή στοιχεία σχετικά με τις εκλογές. Και αυτό παρά την απαγόρευση της πλατφόρμας για όλες τις πολιτικές διαφημίσεις που ισχύει από το 2019.
Οι διαφημίσεις δεν εμφανίστηκαν ποτέ στο TikTok επειδή η Global Witness τις απέσυρε πριν βγουν στο διαδίκτυο.
«Τέσσερις διαφημίσεις εγκρίθηκαν λανθασμένα κατά το πρώτο στάδιο της μετριοπάθειας, αλλά δεν έτρεξαν στην πλατφόρμα μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος του TikTok Ben Rathe. «Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση».
Το Facebook της Meta Platforms Inc., «τα πήγε πολύ καλύτερα» και ενέκρινε μόνο μία από τις οκτώ υποβληθείσες διαφημίσεις, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε ανακοίνωσή της, η Meta δήλωσε ότι ενώ «η έκθεση αυτή είναι εξαιρετικά περιορισμένη σε έκταση και ως εκ τούτου δεν αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουμε τις πολιτικές μας σε κλίμακα, ωστόσο αξιολογούμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις προσπάθειες επιβολής της νομοθεσίας μας».
Το YouTube της Google τα πήγε ακόμη καλύτερα, δήλωσε η Global Witness, εγκρίνοντας τέσσερις διαφημίσεις αλλά μην αφήνοντας καμία να δημοσιευτεί. Ζήτησε περισσότερα στοιχεία ταυτότητας από τους χρήστες της Global Witness πριν τις δημοσιεύσει και «παύση» του λογαριασμού τους όταν δεν το έκαναν. Ωστόσο, η έκθεση ανέφερε ότι δεν είναι σαφές αν οι διαφημίσεις θα είχαν περάσει αν η Global Witness είχε παράσχει την απαιτούμενη ταυτοποίηση.
«Δεν επιτρέπουμε την πολιτική διαφήμιση και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε αυτή την πολιτική σε συνεχή βάση», δήλωσε στο Fast Company ο εκπρόσωπος του TikTok, Ben Rathe.
Και η πραγματικότητα
Οι εταιρείες έχουν σχεδόν πάντα αυστηρότερες πολιτικές για τις πληρωμένες διαφημίσεις από ό,τι για τις κανονικές αναρτήσεις των χρηστών. Οι διαφημίσεις που υποβλήθηκαν από την Global Witness περιλάμβαναν ευθέως ψευδείς ισχυρισμούς σχετικά με τις εκλογές -όπως η δήλωση ότι οι Αμερικανοί μπορούν να ψηφίσουν online- καθώς και ψευδείς πληροφορίες που αποσκοπούσαν στην καταστολή της ψηφοφορίας, όπως ισχυρισμοί ότι οι ψηφοφόροι πρέπει να περάσουν ένα τεστ αγγλικών πριν ψηφίσουν. Άλλες ψεύτικες διαφημίσεις ενθάρρυναν τη βία ή απείλησαν εκλογικούς υπαλλήλους και διαδικασίες.
Οι διαφημίσεις που υπέβαλε η Global Witness ήταν βασισμένες σε κείμενο, αλλά η ομάδα δήλωσε ότι τις μετέφρασε σε αυτό που αποκάλεσε «algospeak». Αυτό είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο τέχνασμα για να προσπαθήσουν να παρακάμψουν τα συστήματα συγκράτησης περιεχομένου που επικεντρώνονται στο κείμενο των εταιρειών διαδικτύου, αντικαθιστώντας αριθμούς και σύμβολα ως υποκατάστατα των γραμμάτων, καθιστώντας δυσκολότερο για τα αυτοματοποιημένα συστήματα να «διαβάσουν» το κείμενο.


Latest News

Nestlé: Αύξηση 2,8% των πωλήσεων το α' τρίμηνο - Ο ρόλος των Kit-Kat και Nescafe
Παρόλο που η Nestlé αύξησε τις τιμές της Kit-Kat και του Nescafe, τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καλύτερα από τα προβλεπόμενα

Πώς η Adidas διπλασίασε τα κέρδη της παρά τις εμπορικές εντάσεις
Τα λειτουργικά κέρδη της Adidas διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο στα 610 εκατ. ευρώ, από 336 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι

Έσοδα ρεκόρ 1,19 δισ. στο α' τρίμηνο από τις συναλλαγές μετοχών για την BNP Paribas
Ο διευθύνων σύμβουλος της BNP Paribas Ζαν Λορέν Μποναφέ έχει μπροστά του ετήσια γενική συνέλευση τον Μάιο, οπότε οι επενδυτές θα αποφασίσουν για την παραμονή του

Revolut: Κέρδη πάνω από 1 δισ. δολάρια το 2024 - Ανάπτυξη ρεκόρ και ευρεία προσφορά προϊόντων
Το οικονομικό ορόσημο φτάνει καθώς η Revolut προετοιμάζει μια μετάβαση για να γίνει μια πλήρως λειτουργική τράπεζα στο Ηνωμένο Βασίλειο

Ο Τραμπ ετοιμάζει εξαιρέσεις από τους δασμούς για την αυτοκινητοβιομηχανία
Οι αμερικανικές εταιρείες αυτοκινήτων πίεσαν τις τελευταίες εβδομάδες για περαιτέρω εξαιρέσεις, προειδοποιώντας ότι οι δασμοί Τραμπ θα επιφέρουν σοβαρό πλήγμα στον κλάδο

Αυτό είναι το πιο «ακριβό» αεροδρόμιο του κόσμου
«Είναι εκμετάλλευση. Εκμεταλλεύονται τις ανάγκες των ανθρώπων που απλώς θέλουν να φάνε ή να πιούνε», λένε οι ταξιδιώτες για τις τιμές στο αεροδρόμιο

Πόσο κόστισε η επίθεση Τραμπ στην αμερικανική επιστήμη
Σαρωτικές περικοπές χρηματοδότησης απειλούν να υπονομεύσουν την καινοτομία που αποτελεί κεντρικό στοιχείο της οικονομικής ισχύος των ΗΠΑ εδώ και δεκαετίες

Η παγίδα των futures στην οποία έπεσαν οι σοκολατοβιομηχανίες - Τί συνέβη με τις τιμές του κακάο
Οι βιομηχανίες σοκολάτας ποντάρουν στο ότι η παρατεταμένη ανοδική πορεία στην αγορά κακάο φτάνει στο τέλος της

Η Kimberly-Clark μειώνει τις προοπτικές κερδών καθώς αυξάνεται το κόστος των δασμών Τραμπ
Ο Διευθύνων Σύμβουλος λέει ότι η Kimberly-Clark δεν σκοπεύει να μετακυλίσει το κόστος που προκαλούν οι δασμοί στους καταναλωτές με συνολικές αυξήσεις τιμών

Οι οικονομικές ανησυχίες βαραίνουν τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιρειών
Οι ευρωπαϊκές κρατήσεις μειώνονται και αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα