
Μεταξύ 2017 και 2023, το εμπόριο σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευηρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, Eurostat.
ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Το 2023, σχεδόν το 43% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εισήχθησαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, υποδηλώνοντας σημαντική αύξηση σε σύγκριση με το μερίδιο που καταγράφηκε το 2017, το οποίο ήταν 8%. Οι εξαγωγές της ΕΕ αυξήθηκαν από το 2% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων που εξήχθησαν το 2017 στο 26% του συνόλου το 2023 (+24 π.μ.).
Το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από το 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2017 σε 18% και 11%, αντίστοιχα, το 2023.
Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 19% (+18 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 11% των εξαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ (+10 π.μ.) το 2023, ενώ τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6% (+5 π.μ.) των εισαγωγών αυτοκινήτων στην ΕΕ και το 4% των εξαγωγών αυτοκινήτων της ΕΕ (+3 π.μ.).

Εξετάζοντας και τις τρεις κατηγορίες οχημάτων (πλήρως ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά και non-plug-in υβριδικά) μεταξύ 2022 και 2023, υπήρξε μια μικρή αλλαγή: το μερίδιο των μη plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στο σύνολο του εμπορίου της ΕΕ των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν, με εισαγωγές και εξαγωγές μειωμένες κατά 3,4 π.μ. και 2,3 π.μ., αφού ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία το 2022. Από την άλλη πλευρά, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται (+4,3 π.μ. και +1,6 π.μ., αντίστοιχα).
Από άποψη αξίας, το 2023, η ΕΕ δαπάνησε 44,6 δισεκατομμύρια ευρώ σε εισαγωγές από χώρες εκτός ΕΕ σε υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 21%, σε σύγκριση με το 2022 (36,9 δισεκατομμύρια ευρώ). Οι εισαγωγές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 20,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ακολουθούμενες από μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (15,5 δισεκατομμύρια ευρώ) και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (8,9 δισεκατομμύρια ευρώ).
Οι εξαγωγές των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός ΕΕ ανήλθαν σε 62,1 δισ. ευρώ σε συνολική αξία, +5% σε σύγκριση με το 2022 (59,1 δισ. ευρώ). Επίσης, στις εξαγωγές, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέλαβαν την πρώτη θέση ως προς την αξία, με 29,4 δισ. ευρώ, ακολουθούμενα από τα μη plug-in υβριδικά με 22,5 δισ. ευρώ και τα plug-in υβριδικά με 10,2 δισ. ευρώ.
Κίνα: κύριος εταίρος εισαγωγών σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία διαπραγμάτευσης μεταξύ των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2023, μια αλλαγή από το 2022, όταν τα μη plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η κύρια κατηγορία.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα ήταν η Κίνα, με 9,7 δισ. ευρώ (που αντιστοιχεί στο 48% των συνολικών εισαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (4,3 δισ. ευρώ) με ποσοστό 21 % και το Ηνωμένο Βασίλειο (2,1 δισ. ευρώ) με μερίδιο 10%.
Οι τρεις κορυφαίες χώρες εκτός ΕΕ για εξαγωγές ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, με μερίδιο 24% η καθεμία (7,1 δισ. ευρώ και 6,9 δισ. ευρώ, αντίστοιχα), ακολουθούμενες από τη Νορβηγία με 11% (3,1 δισ. ευρώ).


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία