
Το τελευταίο του απόκτημα του στόλου της με δυνατότητα χρήσης διπλού καυσίμου παρουσίασε ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, αυξάνοντας ταχύτητα στη στροφή προς την απαλλαγή άνθρακα.
Το A.P. Møller είναι ένα πλοίο μήκους 350 μέτρων που προστίθεται σε έναν αυξανόμενο στόλο πλοίων της Maersk που μπορούν να κινούνται με μεθανόλη καθώς και με παραδοσιακά ναυτιλιακά καύσιμα.
Maersk: Οι επιπτώσεις των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα
Μιλώντας στο CNBC, ο πρόεδρος Ασίας-Ειρηνικού της Maersk, Ditlev Blicher, δήλωσε ότι τα πλοία αντιπροσωπεύουν την πιο πρόσφατη τεχνολογία που είναι έτοιμη να απελευθερώσει τη ναυτιλία από άνθρακα.
Οπως είπε χαραλτηριστικά, «[Αυτή η τεχνολογία] επιτρέπει στη βιομηχανία να μετατοπιστεί από τα μαύρα καύσιμα ή τα ορυκτά καύσιμα σε αυτό που ονομάζουμε E-μεθανόλη ή πράσινη μεθανόλη, μειώνοντας σημαντικά τις εξόδους άνθρακα της κανονικής ναυτιλίας».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές
Η Maersk ορίζει γενικά τα πράσινα καύσιμα ως καύσιμα με κατ΄ελάχιστο μείωση 65% στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε βάση κύκλου ζωής σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα αναφοράς.
H εταιρεία ισχυρίζεται ότι τα πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 280 τόνους CO2 την ημέρα, καθιστώντας το σημαντικό βήμα στον στόχο της εταιρείας να φτάσει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2040.
Ο Blicher ανέφερε, ακόμη, ότι το A.P. Møller είναι το 9ο πλοίο διπλού καυσίμου της Maersk, από μια συνολική παραγγελία 25 πλοίων που αναμένεται με βάση τον προγραμματισμό της να ολοκληρωθεί έως το 2027.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η αντικατάσταση μόλις 12 από τα «κανονικά» πλοία της με αυτά που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη θα μπορούσε να εξοικονομήσει 1,5 εκατομμύριο μετρικούς τόνους CO2 — σχεδόν διπλάσιο από τις εκπομπές CO2 που παρήγαγε ο Δήμος της Κοπεγχάγης το 2022.
Το μέλλον της ναυτιλίας
Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό ΑΠΕ, αν και παράγεται σε μεγάλο βαθμό από ορυκτά καύσιμα, η μεθανόλη μπορεί επίσης να παραχθεί από βιώσιμες πηγές ενέργειας που βασίζονται σε ανανεώσιμες πηγές.
Η πράσινη μεθανόλη έχει επίσης χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίων του θείου, τα οποία συμβάλλουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση και την όξινη βροχή, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.
Σύμφωνα με τον Blicher, περίπου 170 πλοία μεθανόλης διπλού καυσίμου έχουν παραγγελθεί από ολόκληρο τον κλάδο.
«Η Maersk, η βιομηχανία και η πελατειακή μας βάση προωθούν και επενδύουν σε αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Blicher, σημειώνοντας ότι οι πελάτες προσπαθούν όλο και περισσότερο να επιτύχουν τους δικούς τους στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Ωστόσο, ενώ η οικοδόμηση οικονομιών κλίμακας είναι ζωτικής σημασίας, πιστεύει ότι θα χρειαστούν περισσότερα προκειμένου να απομακρυνθεί η βιομηχανία από τα «μαύρα» καύσιμα, με τη μεθανόλη να παρουσιάζει υψηλότερο κόστος παραγωγής.
Ο Blicher αναμένει ότι αυτή η ανατροπή της ζυγαριάς θα προέλθει από κανονισμούς που αποθαρρύνουν τα «μαύρα» καύσιμα.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών