
Την ασθενέστερη ετήσια αύξηση πωλήσεων εδώ και περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα αντιμετωπίζει ο πολυεθνικός κολοσσός Nestlé, που επλήγη από την οπισθοχώρηση των καταναλωτών, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η προσπάθεια του Διευθύνοντος Συμβούλου Λοράν Φριξ να αναστρέψει την πορεία του γίγαντα των συσκευασμένων τροφίμων.
Η Nestlé δήλωσε την Πέμπτη ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 2,2% το 2024, μια απότομη πτώση από την ανάπτυξη του 7,2% ένα χρόνο πριν. Οι αναλυτές ανέμεναν αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 2,1%.
Nestlé: Γιατί προχωρά σε απόσχιση του κλάδου με τα νερά – Το σχέδιο αναμόρφωσης της πολυεθνικής
Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε ότι βιώνει πρώιμα σημάδια προόδου σε ένα σχέδιο για την αναζωογόνηση της αύξησης των πωλήσεων.
Ο ελβετικός όμιλος επιδιώκει να ενισχύσει τις επενδύσεις στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ και να διορθώσει τις επιχειρήσεις με χαμηλή απόδοση, οι οποίες αντιστοιχούν στο 21% συνολικά των πωλήσεων του ομίλου, εν μέσω ενός δύσκολου περιβάλλοντος για τις εταιρείες μετά από χρόνια υψηλού πληθωρισμού που έπληξε τους καταναλωτές.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι πωλήσεις της Nestlé αυξήθηκαν με βραδύτερο ρυθμό πέρυσι από ό,τι κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης του 2008. Η εταιρεία απέδωσε τα αποτελέσματα στην πτώση ζήτησης των καταναλωτών και σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο, αν και είπε ότι η αύξηση των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά τη διάρκεια του έτους σε 2,3% το δεύτερο εξάμηνο από 2,1% το πρώτο.

Σφιγμένοι καταναλωτές
Οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών αύξησαν τις τιμές τα τελευταία χρόνια για να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος, αλλά δυσκολεύτηκαν να ενισχύσουν τους όγκους πωλήσεων καθώς οι αγοραστές με περιορισμένο προϋπολογισμό υπαναχώρησαν από αγορές επώνυμων προϊόντων. Η Nestle άρχισε να χαλαρώνει τον ρυθμό των αυξήσεων των τιμών το 2024, αφού αναγνώρισε ότι οι αγοραστές είχαν καταφύγει σε φθηνότερα προϊόντα.
Η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη, το βασικό μέτρο του όγκου πωλήσεων της εταιρείας, ήταν 0,8%, επιστρέφοντας σε θετικό έδαφος μετά τη συρρίκνωση το 2023. Οι τιμές συνέβαλαν κατά 1,5% στην αύξηση των πωλήσεων, από 7,5% ένα χρόνο νωρίτερα.
Η εταιρεία είπε ότι η επιχείρηση καφέ της (Nescafe και Nespresso) ήταν ο κύριος μοχλός ανάπτυξης, με αύξηση σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Οι πωλήσεις στη μονάδα φροντίδας κατοικίδιων της Nestle, η οποία περιλαμβάνει Purina και Friskies, αυξήθηκαν σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό.
Οι υψηλότερες τιμές για εμπορεύματα όπως το κακάο και ο καφές θα μπορούσαν να βλάψουν την κερδοφορία εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της Nestle στο μέλλον, λένε οι αναλυτές, και οι εμπορικοί δασμοί που εισήγαγε η κυβέρνηση Τραμπ απειλούν να επιδεινώσουν αυτές τις πιέσεις.
Η Nestlé είπε ότι στοχεύει να μετριάσει το πλήγμα από το υψηλότερο κόστος κακάου και καφέ μέσω εξοικονόμησης πόρων και ότι η επιχείρησή της είναι ανθεκτική έναντι των δασμών. Η εξοικονόμηση είναι μέρος ενός πολυετούς σχεδίου μείωσης του κόστους που ξεκίνησε ο Φριξ τον Νοέμβριο, λίγο αφότου αντικατέστησε τον επί πολλά χρόνια επικεφαλής Μαρκ Σνάιντερ με το καθήκον να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση των πωλήσεων και την επιδείνωση της τιμής της μετοχής.
Αισιόδοξη για το μέλλον η Nestle
Οσον αφορά την προοπτική, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να αναμένει ότι η αύξηση πωλήσεων το 2025 θα βελτιωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, με τις αυξημένες επενδύσεις να οδηγούν την ανάπτυξη. Το υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους συναλλαγών, η προτιμώμενη μέτρηση κερδοφορίας της Nestle, αναμένεται τώρα να φτάσει 16% ή περισσότερο σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμηση για κάτω από 17%.
Οι αναλυτές προβλέπουν την αύξηση των οργανικών πωλήσεων της Nestle για το 2025 σε 3,1% με υποκείμενο περιθώριο λειτουργικού κέρδους 16,2%, σύμφωνα με μια συναινετική εκτίμηση που παρείχε η εταιρεία.
Για το 2024, τα υποκείμενα λειτουργικά κέρδη από εμπορικές συναλλαγές ανήλθαν σε 15,70 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα, που ισοδυναμούν με 17,19 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 16,05 δισεκατομμύρια φράγκα ένα χρόνο πριν. Το περιθώριο μειώθηκε στο 17,2% από 17,3%.
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 10,88 δισεκατομμύρια φράγκα από 11,21 δισεκατομμύρια φράγκα στις πωλήσεις που μειώθηκαν κατά 1,8% σε βάση αναφοράς στα 91,35 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε μέρισμα 3,05 ελβετικών φράγκων ανά μετοχή, από 3 φράγκα το προηγούμενο έτος.


Latest News

Οι δασμοί είναι ιδανική ευκαιρία για την Ευρώπη, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης της Λετονίας
«Να ληφθούν τώρα οι αποφάσεις της ΕΕ που δεν πραγματοποιήθηκαν πλήρως», λέει ο διοικητής της τραπεζας της Λετονίας

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της