
Οριστικός ανάδοχος του ΒΟΑΚ για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά ορίστηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την εκτιμώμενη αξία να πλησιάζει τα 1,8 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο Τμήμα Χανιά-Ηράκλειο».
Ειδικότερα, δόθηκε το «πράσινο φως» στο από 07-02-2025 Πρακτικό ελέγχου των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης του Προσωρινού Αναδόχου ενώ το αποτέλεσμα του σχετικού διαγωνισμόύ ανακήρυξε ανάδοχο την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και συναίνεσε για την, κατά περίπτωση, υπογραφή, κατάρτιση, εφαρμογή των συμβάσεων και εγγράφων επί των Αρχικών Δανειακών Συμβάσεων (Finance Documents), επιβεβαιώνοντας πρόσφατο δημοσίευμα του ΟΤ.
Όσον αφορά στα επόμενα βήματα, αναμένεται η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ακολούθως η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Δείτε εδώ ολόκληρη την απόφαση
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ και σε αυτό περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή:
-2 λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
-26 σηράγγων
-10,80 χλμ. νέων γεφυρών, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
-20 νέων ανισόπεδων κόμβων και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Τα έγγραφα
Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου, στα έγγραφα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται: Πρόγραμμα Κοινού Εξασφαλισμένου Ομολογιακού Δανείου για ποσό έως 1.301.000.000 ευρώ περιλαμβανομένων της Σύμβασης Κάλυψης και των Συμβάσεων ορισμού του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, του Διαχειριστή, Συμφωνία Δανειστών, Κύρια Σύμβαση Αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων μεταξύ των Alpha Τράπεζα, Εθνική Τράπεζα, Eurobank, Πειραιώς και του Παραχωρησιούχου, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου επί κινητών περιουσιακών στοιχείων μεταξύ του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από μετοχές μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Σύμβαση ενεχύρου-εκχώρησης απαιτήσεων από δευτερογενή δάνεια μεταξύ της Αρχικής Μετόχου, του Παραχωρησιούχου και του Εκπροσώπου των Ομολογιούχων, Πράξη εκχώρησης απαιτήσεων από σύμβαση αντιστάθμισης κινδύνου επιτοκίων του Παραχωρησιούχου σχετικά με το Ομολογιακό Δάνειο για το έργο Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Μελέτης-Κατασκευής, Απευθείας Σύμβαση Βασικού Υπεργολάβου Λειτουργίας και Συντήρησης, Απευθείας Σύμβαση Ανεξάρτητου Μηχανικού κ.α..
Επίσης, έγινε έγκριση των κατωτέρω συμβάσεων και εγγράφων: 1. Των Ασφαλιστικών Συμβάσεων 2. Της Εγγυητικής Επιστολής Δεσμευτικής Επένδυσης 4. Του Καταστατικού της εταιρείας παραχώρησης 5. Της Σύμβασης Ανεξάρτητου Μηχανικού 6. Της Σύμβασης Δευτερογενούς Δανείου (Πρόγραμμα) 7. Της Σύμβασης Διεπαφής 8. Της Σύμβασης Λειτουργίας- Συντήρησης 9. Της Σύμβασης Μελέτης – Κατασκευής 10. Του Χρηματοοικονομικού Μοντέλου 11. Του Χρονοδιαγράμματος Περιόδου Μελετών – Κατασκευών
Τα άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ
Σημειώνεται πως όταν θα ενεργοποιηθει η σύμβαση παραχώρησης, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα είναι σε φάση κατασκευής. Τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος ήδη κατασκευάζονται.
Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.
Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων υλοποιείται ως κλασικό δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR.


Latest News

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο