
Στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου στο Metropolitan Club στο Μανχάταν, η ενεργειακή μετάβαση και οι μακροπρόθεσμες προοπτικές του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης κατά τη διάρκεια πάνελ για τον κλάδο της μεταφοράς φυσικού αερίου. Μεταξύ των ομιλητών, ο Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της εισηγμένης στο Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp. (NASDAQ: CCEC), παρουσίασε μια δυναμική προοπτική για το LNG και τη ναυτιλία δέσμευσης άνθρακα, τοποθετώντας την εταιρεία του στην πρώτη γραμμή ενός μεταβαλλόμενου ναυτιλιακού τοπίου, που διαμορφώνεται ολοένα και περισσότερο από τις ανάγκες καθαρής ενέργειας και τις τεχνολογικές μεταβολές.
«Διαθέτουμε και διαχειριζόμαστε τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων LNG με δίχρονες μηχανές που είναι εισηγμένος στις ΗΠΑ», ανέφερε ο Καλογηράτος. «Πρόκειται για 12 πλοία στο νερό και άλλα έξι καθ’ οδόν». Με έσοδα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων από συμβόλαια και ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναύλωσης επτά ετών, η CCEC επενδύει στα «φορτία ενεργειακής μετάβασης» όπως τα αποκάλεσε ο Καλογηράτος – τα οποία κυμαίνονται από LNG και LPG μέχρι αμμωνία και υγρό CO₂.
Η αγορά ναυτιλίας LNG, υποστήριξε, οδεύει προς μια κρίσιμη καμπή. «Βλέπουμε την αγορά LNG να εξισορροπείται το 2026/αρχές 2027. Τα υψηλά ναύλα για συμβόλαια 7-10 ετών αντέχουν, αντικατοπτρίζοντας τα θεμελιώδη μεγέθη για μελλοντικές παραδόσεις», σχολίασε, προσθέτοντας ότι οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη νέας εξαγωγικής ικανότητας—περίπου 30 εκατομμύρια τόνοι ετησίως (MTPA) εκτός προγράμματος—αναμένεται να αποκατασταθούν έως το 2026 και 2027, προκαλώντας απότομη συρρίκνωση της διαθεσιμότητας πλοίων.
Ίσως ακόμη πιο σημαντική ήταν η έμφαση που έδωσε ο Καλογηράτος στις μεταφορές CCUS (δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα), μια αναδυόμενη εξειδικευμένη αγορά στον ναυτιλιακό κλάδο. Η CCEC διαθέτει τέσσερα από τα πρώτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO₂ στον κόσμο—πλοία μικρού μεγέθους, πολλαπλών αερίων, που ο Καλογηράτος περιέγραψε ως «ένα μεγάλο μέρος ενός πολύ μικρού βιβλίου παραγγελιών». Θεωρεί ότι αυτά τα πλοία θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην απανθρακοποίηση, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, όπου επιταχύνεται η υλοποίηση έργων όπως το Northern Lights της Νορβηγίας και το Stella Maris, που υποστηρίζεται από την ΕΕ.
Ο Καλογηράτος αναφέρθηκε επίσης στην αυξανόμενη ζήτηση ενέργειας από τα data centers που τροφοδοτούν την τεχνητή νοημοσύνη, χαρακτηρίζοντας αυτή την τάση ως έναν μακροπρόθεσμο παράγοντα ενίσχυσης της ζήτησης LNG. Παρά τη βραχυπρόθεσμη μεταβλητότητα, προέβλεψε ότι οι προοπτικές της αγοράς παραμένουν «πολύ ισχυρές».

Ο κ. Νίκος Μπορνόζης (Capital Link), ο κ. Liam Burke (B Riley Securities), ο κ. Kristian Sorensen (BW LPG), ο κ. Γεράσιμος Καλογηράτος (Capital Clean Energy Carriers Corp.), ο κ. Richard Tyrrell (Cool Company), o κ. Ted Young (Dorian LPG) και ο κ. Randy Giveans (Navigator Gas)
Άλλοι ομιλητές συμμερίστηκαν την αισιόδοξη προοπτική για τη ναυτιλία φυσικού αερίου. Ο Richard Tyrrell, Διευθύνων Σύμβουλος της Cool Company (NYSE: CLCO), αναγνώρισε την προσωρινή πίεση στην αγορά LNG, αλλά υποστήριξε ότι η ανάπτυξη των εξαγωγών των ΗΠΑ και οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης ενισχύουν τη μελλοντική ζήτηση για ναυτιλιακές μεταφορές.
Όσον αφορά τον τομέα του υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου (LPG), ο Kristian Sorensen, Διευθύνων Σύμβουλος της BW LPG, δήλωσε ότι τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν ισχυρά, με αυξανόμενη ζήτηση στην Ασία και πιθανά νέα περιθώρια ανάπτυξης στην Αφρική. Ο Ted Young, Οικονομικός Διευθυντής της Dorian LPG, πρόσθεσε ότι το LPG συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στις βιομηχανίες πετροχημικών και στις οικιακές αγορές, ενώ η ανάπτυξη του στόλου παραμένει διαχειρίσιμη.
Ο Randy Giveans, Επικεφαλής Επενδυτικών Σχέσεων της Navigator Gas, εστίασε στη διαφοροποίηση ως μέσο προστασίας απέναντι στην παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα. «Μεταφέρουμε επτά διαφορετικά εμπορεύματα σε πολλές ηπείρους», ανέφερε. «Αυτό μας προσφέρει ένα επίπεδο σταθερότητας στα έσοδα, ιδιαίτερα χάρη στον ισορροπημένο συνδυασμό έκθεσης στην αγορά spot και στις χρονοναυλώσεις.»
Πηγή: In.gr


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ