Το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής του ζωής, ο Τζον Χόουκ το έχει περάσει στη Nike. Σχεδόν μεγάλωσε με τη Nike επαγγελματικά.
Για τρεις δεκαετίες σχεδίαζε τα προϊόντα της μεγαλύτερης αλυσίδας αθλητικών του κόσμου.
Εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας το 1992 και αρχικά ασχολήθηκε με τα concept stores. Ως απόφοιτος αρχιτεκτονικής, τα concept stores ήταν ο ιδανικός τομέας για εκείνον.
Σιγά-σιγά ο Τζον ανελίχθηκε.
Διευθυντής Καινοτομίας της Nike από το 2023
Στη συνέχεια, έγινε επικεφαλής σχεδιασμού της Nike για 15 χρόνια, επιβλέποντας περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους παγκοσμίως, προτού αναλάβει την ευθύνη της καινοτομίας το 2023.
Ο εκτελεστικός πρόεδρος και πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Πάρκερ, συνεργάστηκε στενά με τον Χόουκ όλα αυτά τα χρόνια για την ανάπτυξη νέων, πρωτότυπων προϊόντων.
Σε συνέντευξή του στο Bloomberg News πέρυσι, ο Χόουκ δήλωσε ότι οι ομάδες του είχαν μια «πολύ επιθετική ατζέντα», αναπτύσσοντας μια σειρά τεχνολογιών αντικραδασμικής προστασίας κάτω από τα πόδια, συμπεριλαμβανομένων νέων τρόπων χρήσης του συστήματος αέρα της Nike.
Ο CEO Έλιοτ Χιλ είπε στους εργαζόμενους ότι ο Χόουκ είχε σημαντική επίδραση στην ανάπτυξη της Nike καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας του και ότι η επιρροή του στο σχεδιασμό θα είναι αισθητή στη Nike για τα επόμενα χρόνια.
Απέδωσε στον Χόουκ την επιτυχία στον σχεδιασμό του πρώτου Niketown New York και του κτιρίου Serena Williams στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Μπίβερτον του Όρεγκον.
Σύμφωνα με ένα εσωτερικό υπόμνημα που διέρρευσε, o Χόουκ θα παραμείνει στην ομάδα μέχρι τον Οκτώβριο για να ολοκληρώσει ορισμένα πρότζεκτ ακόμα ενώ η Nike σχεδιάζει να ορίσει σύντομα έναν διάδοχο για τη θέση.
Ανακατατάξεις
Ο Χόουκ δεν είναι ο μόνος που αποχαιρετά τον τελευταίο καιρό την Nike.
Τον περασμένο μήνα, η Nike ανακοίνωσε την αποχώρηση της Χάιντι Ο’Νιλ, η οποία είχε εργαστεί για 26 χρόνια στην εταιρεία και πρόσφατα διετέλεσε πρόεδρος Καταναλωτών, Προϊόντων και Εμπορικών Σημάτων, επιλέγοντας να χωρίσει τις αρμοδιότητές της σε τρεις θέσεις που αναφέρονται απευθείας στον Χιλ.
Υπό τον Χιλ, η Nike συνεχίζει να διορθώνει την προσέγγιση της επιχείρησης στη στρατηγική πωλήσεών της. Η εταιρεία εργάζεται για την αποκατάσταση των σχέσεών της με τους χονδρεμπόρους, οι οποίοι, σύμφωνα με τον Χιλ, ένιωσαν ότι η Nike της γύρισε την πλάτη, αφού ξόδεψε περισσότερο από την ενέργειά της σε πωλήσεις απευθείας στους καταναλωτές για χρόνια.
Οι κορυφαίες βαθμίδες της διοίκησης της Nike έχουν αναδιαμορφωθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, υπό την ηγεσία του Χιλ, ο οποίος προσπαθεί να ανατρέψει την πτώση των πωλήσεων.
Τα κέρδη συνεχίζουν να δέχονται πλήγμα: τον Μάρτιο σημειώθηκε πτώση 9% στα έσοδα του τρίτου τριμήνου.
Οι δραστηριότητες χονδρικής της Nike μειώθηκαν κατά 7%, ενώ οι πωλήσεις DTC (απευθίας πωλήσεις) μειώθηκαν κατά 12%.
Η μακροπρόθεσμη στρατηγική της στοχεύει στη διόρθωση τέτοιων μετρήσεων, με την επωνυμία να επικεντρώνεται πλέον στον εξορθολογισμό των προσφορών υποδημάτων και στη στρατηγική στροφή προς την ένδυση.