Μια δημιουργική νέα αρχή για έναν εμβληματικό οίκο.
Η Ντελφίν Αρνό , CEO του οίκου Dior και κόρη του πανίσχυρου επικεφαλής της LVMH Μπερνάρ Αρνό, φαίνεται αποφασισμένη να αφήσει το δικό της αποτύπωμα στην ιστορία του οίκου.
Με φόντο τη διεθνή επιβράδυνση στον κλάδο της πολυτέλειας και τις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για τον δεύτερο μεγαλύτερο brand του ομίλου.
Και το πρώτο της μεγάλο στοίχημα έχει όνομα: Τζόναθαν Άντερσον.
Ο 40χρονος σχεδιαστής από τη Βόρεια Ιρλανδία αναλαμβάνει ταυτόχρονα την καλλιτεχνική διεύθυνση τόσο των γυναικείων όσο και των ανδρικών συλλογών — επίτευγμα που είχε να επαναληφθεί από την εποχή του ίδιου του Christian Dior, σύμφωνα με τους Financial Times.
«Η ποιότητα είναι το παν», τονίζει η Αρνό. «Οι επόμενες πέντε σεζόν θα περιστρέφονται γύρω από τα υλικά και την τεχνική αρτιότητα. Ποντάρουμε σε κάτι που αντέχει στον χρόνο».
Από τον οίκο Loewe στον Dior – και από την επιτυχία στην πρόκληση
Ο Άντερσον αφήνει πίσω του μια εντυπωσιακή δεκαετία στον Loewe, με δημιουργίες όπως οι εμβληματικές “Puzzle” και “Hammock” τσάντες και ένα πλούσιο δημιουργικό portfolio που έφτασε να αυξήσει τον τζίρο της ισπανικής φίρμας από 230 εκατ. ευρώ σε σχεδόν 2 δισ. ευρώ.

Όμως ο Dior είναι άλλο μέγεθος. Με εκτιμώμενες πωλήσεις ύψους 9,5 δισ. ευρώ το 2023 και μία εντεινόμενη πίεση από την ασθενή ζήτηση στην Ασία και τις ΗΠΑ, η πρόκληση είναι πολύπλευρη.
Σύμφωνα με την ίδια την Αρνό, δεν περιμένει άμεση εμπορική επιτυχία από τον Άντερσον, αλλά τον βλέπει ως μακροπρόθεσμη επένδυση σε δημιουργικό επίπεδο.
Οικονομικές πιέσεις και ζητήματα φήμης
Η άφιξη του Άντερσον συμπίπτει με μια περίοδο επιβράδυνσης της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας, με καταναλωτές να αντιδρούν στις διαδοχικές αυξήσεις τιμών. Παράλληλα, ο Dior επλήγη από σκάνδαλο σε υπεργολάβους στην Ιταλία, με αποτέλεσμα την ανάγκη αναδιάρθρωσης και εσωτερικού ελέγχου.
Η εταιρεία απάντησε ιδρύοντας νέα βιομηχανική μονάδα in-house παραγωγής υπό τον Τζιόρτζιο Στριάνο (πρώην EssilorLuxottica), ενώ ενίσχυσε την ομάδα της με πρώην στελέχη του Louis Vuitton.
Επενδύσεις στις ΗΠΑ, πίστη στη δημιουργία
Παρά την αβεβαιότητα στην αμερικανική αγορά, η Αρνό παραμένει αισιόδοξη. Ο Dior ανοίγει νέο flagship κατάστημα στο Μανχάταν τον Ιούλιο, και ακολουθεί άλλο ένα στο Rodeo Drive του Λος Άντζελες τον Οκτώβριο.
Η στρατηγική είναι ξεκάθαρη: επένδυση στο ταλέντο, εσωτερική ενδυνάμωση, και ποιότητα σε κάθε επίπεδο.
«Ο Τζόναθαν είναι μόλις 40 ετών, αλλά ήδη θεωρείται ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές της γενιάς του. Πιστεύω ότι μπορεί να δημιουργήσει σπουδαία πράγματα», δηλώνει η Αρνό.
Με έως και 18 συλλογές ετησίως να φέρουν την υπογραφή του, ο Anderson έχει αναλάβει ένα κολοσσιαίο δημιουργικό βάρος — αλλά όπως όλα δείχνουν, είναι έτοιμος για αυτό.
Η νέα εποχή του Dior δεν είναι απλώς μια αλλαγή σκυτάλης στο δημιουργικό τιμόνι. Είναι μια επανατοποθέτηση σε ένα περιβάλλον που αλλάζει. Και η Ντελφίν Ανρό, με πίστη στην ποιότητα, δείχνει αποφασισμένη να επανασυστήσει το τι σημαίνει πολυτέλεια με ουσία.