Heineken: Πώς οι συγκρούσεις με τα σούπερ μάρκετ ρίχνουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη

Η ολλανδική ζυθοποιία Heineken κατηγορεί τις εμπορικές συμμαχίες των σούπερ μάρκετ για την πτώση των πωλήσεων μπύρας στην Ευρώπη

Heineken: Πώς οι συγκρούσεις με τα σούπερ μάρκετ ρίχνουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη

Όταν η μπύρα… πέφτει θύμα των πολυεθνικών εμπορικών αντιπαραθέσεων, ακόμη και ένα εμβληματικό brand όπως η Heineken δεν μένει ανεπηρέαστο.

Στη νέα, πιο σκληρή ευρωπαϊκή πραγματικότητα των σούπερ μάρκετ, οι επώνυμοι προμηθευτές μπαίνουν σε ανοιχτή σύγκρουση με τις ενισχυμένες αγοραστικές συμμαχίες λιανεμπορίου, εξηγεί το Reuters.

Και οι πρώτες απώλειες καταγράφονται ήδη στα ράφια — και στους ισολογισμούς.

Πτώση πωλήσεων για την Heineken το πρώτο εξάμηνο

Η Heineken ανακοίνωσε πτώση 4,7% στις πωλήσεις μπύρας στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025, αποδίδοντας την καθοδική πορεία στις παρατεταμένες και ολοένα δυσκολότερες διαπραγματεύσεις με ομάδες λιανεμπόρων σε χώρες όπως η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Γερμανία.

Οι αγοραστικές αυτές συμμαχίες, οι οποίες ενώνουν τις δυνάμεις πολλών αλυσίδων για να επιτύχουν καλύτερες τιμές από τους παραγωγούς, φαίνεται να αντιστέκονται σθεναρά στις αυξήσεις τιμών που προτείνουν οι προμηθευτές.

«Οι διαπραγματεύσεις γίνονται όλο και πιο σκληρές», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Heineken, Dolf van den Brink.

«Όμως νιώθουμε ότι δίνουμε μια μάχη για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του κλάδου μας».

Ο ίδιος προειδοποίησε πως η δύναμη των αγοραστικών συμμαχιών ενισχύεται τόσο, που μια διαφωνία σε μία χώρα μπορεί να οδηγήσει σε διαγραφή προϊόντων από τα ράφια και σε άλλες χώρες.

Η Heineken, μάλιστα, έχει ζητήσει από την ολλανδική κυβέρνηση να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις.

Μειώνονται οι όγκοι πωλήσεων, αυξάνονται τα έσοδα

Παρά τη μείωση στους όγκους πωλήσεων (συνολικά -1,2%), η εταιρεία κατέγραψε αύξηση εσόδων 2,1%, στα 14,2 δισ. ευρώ, και άνοδο 7,4% στα οργανικά λειτουργικά της κέρδη, ξεπερνώντας τις προσδοκίες.

Παρά τη μείωση στους όγκους πωλήσεων (-1,2%), η εταιρεία κατέγραψε αύξηση εσόδων 2,1%

Επιβεβαίωσε επίσης την πρόβλεψη για αύξηση των λειτουργικών κερδών μεταξύ 4% και 8% για το σύνολο του έτους.

Αν και οι επιπτώσεις από τον νέο ευρωατλαντικό εμπορικό δασμό 15% δεν έχουν ακόμη πλήξει άμεσα τις πωλήσεις  – λόγω τοπικής παραγωγής στις περισσότερες αγορές— η εταιρεία επισημαίνει ότι η αγορά των ΗΠΑ είναι η μόνη σημαντική εξαίρεση και ήδη επηρεάζεται.

Σε κάθε περίπτωση, η Heineken δηλώνει «έτοιμη να απορροφήσει τις πιέσεις» — αλλά το μέλλον των ραφιών της εξαρτάται πλέον από πολιτικά και εμπορικά παζάρια εκτός του ελέγχου της.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο