Γνωστός ως «αρχιτέκτονας της ανάπτυξης», ο Freddy Bharucha της Procter & Gamble θα κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα. Στα 52 του χρόνια είναι βετεράνος στέλεχος της πολυεθνικής και επί του παρόντος πρόεδρος του παγκόσμιου κλάδου προσωπικής φροντίδας. Επιβλέπει ένα χαρτοφυλάκιο επωνυμιών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και αναδυόμενων, ενώ προσπαθεί να οργανώσει περίπου 1.500 υπαλλήλους παγκοσμίως.
Η εμπειρία του σε όλες τις κατηγορίες ομορφιάς της P&G -συμπεριλαμβανομένης της προσωπικής περιποίησης, της περιποίησης δέρματος και της περιποίησης μαλλιών- και ισχυρό ιστορικό τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες αγορές, από τη νέα του θέση θα συνδυάσει την προϋπηρεσία τριών δεκαετιών σε μάρκες όπως οι Old Spice, Secret και Native.
Η ηγετική του προσέγγιση περιγράφεται ως «με προτεραιότητα τον άνθρωπο», με έμφαση στην καταναλωτική γνώση, την ένταξη και την οικοδόμηση επωνυμίας. Τώρα, θα πρέπει να τα αφήσει όλα αυτά πίσω του για να βρει τον τρόπο που θα κάνει τα προϊόντα της εταιρείας όμορφα ξανά».
Ο «όμορφος» τομέας της P&G
Ο τομέας ομορφιάς της P&G περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και brands που καλύπτουν διάφορες ανάγκες ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας. Αυτά τα προϊόντα περιλαμβάνουν περιποίηση μαλλιών (όπως Head & Shoulders, Pantene, Aussie), περιποίηση δέρματος (όπως Olay, SK-II), προϊόντα περιποίησης σώματος, προϊόντα για άνδρες (όπως Old Spice, Gillette).
Οι αυξήσεις των τιμών έχουν κοινοποιηθεί σε παίκτες της αγοράς όπως η Walmart και η Target και είναι της τάξης του 5% σε όλες τις κατηγορίες
Η κληρονομιά
Στα χέρια του Bharucha περνά ένα χαρτοφυλάκιο «φωτιά», καθώς οι προβλέψεις ανάπτυξης της P&G που ανακοινώθηκαν προμερικών εβδομάδων, δεν φάνηκαν να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε αύξηση τιμών.
Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε την πρόθεσή του για μέτριες αυξήσεις τιμών για να μετριάσει τις επιπτώσεις των δασμών και προέβλεψε ετήσια αύξηση των πωλήσεων κάτω από τις προσδοκίες της Wall Street.
Τα ετήσια αποτελέσματά της στα τέλη Ιουλίου, ήταν σημαντικά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της αγοράς, ενόψει της επιφυλακτικότητας των καταναλωτών, με τις χαμηλές προσδοκίες πιθανότατα να ασκούν πίεση στον Shailesh Jejurikar, ο οποίος προ μηνός ορίστηκε στην κορυφαία θέση του CEO αντικαθιστώντας τον Jon Moeller.
Οι αυξήσεις των τιμών έχουν κοινοποιηθεί σε παίκτες της αγοράς όπως η Walmart και η Target και είναι της τάξης του 5% σε όλες τις κατηγορίες, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, και θα εφαρμοστούν στα ράφια των καταστημάτων από τον Αύγουστο.
Η πολυεθνική εκτιμά ότι οι δασμοί θα αυξήσουν το κόστος της κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια προ φόρων για το οικονομικό έτος 2026. Αυτό συγκρίνεται με τις προβλέψεις που έγιναν τον Απρίλιο και κυμαίνονταν μεταξύ 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Σύμφωνα με το Business of Fashion, η P&G αναμένει αύξηση των βασικών καθαρών κερδών ανά μετοχή για το οικονομικό έτος 2026, η οποία θα κυμαίνεται μεταξύ 6,83 και 7,09 δολαρίων, κατά 4%, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις για αύξηση 3,49% στα 6,99 δολάρια, σύμφωνα με εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η LSEG.
Η εταιρεία αναμένει ότι οι συνολικές καθαρές πωλήσεις για το οικονομικό έτος 2026 θα αυξηθούν μεταξύ 1% και 5%, με το μέσο σημείο να είναι ελαφρώς χαμηλότερο από τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για αύξηση 3,09% στα 86,80 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η P&G ξεκίνησε μια προσπάθεια αναδιάρθρωσης τον Ιούνιο για να αποχωρήσει από ορισμένες μάρκες και να περικόψει περίπου 7.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.
Τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 1,7% στα 20,89 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο, σε σύγκριση με τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για αύξηση 1,38% στα 20,82 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 1%, ενώ οι όγκοι παρέμειναν σταθεροί σε ετήσια βάση, αφού είχαν μειωθεί κατά περίπου 1% το προηγούμενο τρίμηνο.
Η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ανά μετοχή ύψους 1,48 δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις για 1,42 δολάρια.