Swatch: Σάλος στην Κίνα για διαφήμιση με «σχιστά μάτια»

Η διάσημη ελβετική εταιρεία ρολογιών Swatch βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα, μετά από μια διαφήμιση που θεωρήθηκε προσβλητική και ρατσιστική

Swatch: Σάλος στην Κίνα για διαφήμιση με «σχιστά μάτια»

Στο επίκεντρο μιας καταιγίδας αντιδράσεων βρέθηκε τις τελευταίες μέρες η Swatch, ο εμβληματικός ελβετικός κολοσσός των ρολογιών.

Με μια διαφήμιση της νέας συλλογής Swatch Essentials, όπου ένα μοντέλο από την Ασία φαίνεται να τραβάει τα μάτια του για να τα κάνει «σχιστά, η εταιρεία  ξεσήκωσε θύελλα οργής.

Οι εικόνες γρήγορα χαρακτηρίστηκαν προσβλητικές, καθώς θύμιζαν παλιούς ρατσιστικούς χλευασμούς για τα χαρακτηριστικά των Ασιατών, μας ενημερώσει το πρακτορείο Reuters.

Η Swatch απολογείται σε δύο γλώσσες

Το Σάββατο, η Swatch έσπευσε να κατεβάσει το επίμαχο υλικό και ζήτησε συγγνώμη στα Κινεζικά και στα Αγγλικά μέσω των επίσημων λογαριασμών της στο Weibo και στο Instagram.

«Λάβαμε υπόψη τις ανησυχίες, αποσύραμε άμεσα τα σχετικά υλικά και ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη για την αναστάτωση που προκαλέσαμε», ανέφερε η ανακοίνωση.

Σκιές στην αγορά

Η ζημιά όμως είχε ήδη γίνει.

Οι μετοχές της εταιρείας κατρακύλησαν έως και 2,7% στη Δευτέρα, πριν ανακάμψουν ελαφρώς.  Οι αντιδράσεις από τους Κινέζους καταναλωτές ήταν σκληρές:

«Με εξέπληξε πολύ. Η Swatch είναι χρόνια στην Κίνα. Δεν ξέρω πώς πέρασε από τόσες εγκρίσεις», σχολιάζει ο 23χρονος φοιτητής Τζάστιν Ζάο στο Reuters.

Ένα βάρος που δεν σηκώνει ο χρόνος

Η Swatch ήδη περνά δύσκολες στιγμές.

Από το 2023 η μετοχή της έχει χάσει πάνω από το μισό της αξίας, ενώ οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν επιπλέον δασμό 39%.

Μόνο πέρσι, τα έσοδα έπεσαν κατά 14,6%, καθώς η ζήτηση στην Κίνα κατέρρευσε λόγω γενικότερης αδυναμίας στην αγορά καταναλωτικών αγαθών.

Οι φωνές των influencers

Ο fashion influencer Πίτερ Σου, με πάνω από επτά εκατομμύρια ακολούθους στο Weibo, δεν μάσησε τα λόγια του:

«Ήταν χαζό να κυκλοφορήσουν τέτοιες εικόνες. Παρ’ όλα αυτά, η γρήγορη απολογία ίσως μετριάσει τη ζημιά».

Ο χρόνος θα δείξει

Η Swatch, πέρα από το διάσημο brand της, κατέχει και μάρκες όπως τις Omega, Longines και Tissot, με την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο να συνεισφέρουν το 27% των πωλήσεών της.

Το ερώτημα είναι αν αυτή η κρίση θα αποτελέσει απλώς μια βραχυπρόθεσμη καμπή ή αν θα αφήσει ανεξίτηλα σημάδια στη σχέση της εταιρείας με την κινεζική αγορά.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο