Ο ιταλικός οίκος μόδας Valentino όρισε τον βετεράνο του κλάδου Riccardo Bellini ως νέο διευθύνοντα σύμβουλο μετά την αποχώρηση του Jacopo Venturini αυτό το μήνα.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος των Chloé και Maison Margiela θα αναλάβει τα νέα του καθήκοντα την 1η Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη.
Ο Bellini είναι επί του παρόντος διευθύνων σύμβουλος της Mayhoola, του επενδυτικού ταμείου πολυτελείας του Κατάρ που υποστηρίζεται από τη Sheikha Moza bint Nasser al-Missned, μητέρα του εμίρη του κράτους του Κόλπου, η οποία κατέχει το 70% των μετοχών της Valentino. Ο σχεδιαστής Valentino Garavani ίδρυσε την εμβληματική μάρκα στη Ρώμη το 1960.
Ερωτήματα
Ο διορισμός έρχεται εν μέσω ερωτημάτων σχετικά με το μέλλον της ιδιοκτησίας της Valentino και την ευρύτερη ύφεση στον κλάδο των πολυτελών αγαθών, ο οποίος υπέστη απότομη πτώση στις τουριστικές δαπάνες στην Ιαπωνία και την Ευρώπη κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους και αντιμετωπίζει υψηλούς δασμούς στις ΗΠΑ.

Ο νέος CEO του οίκου Valentino Riccardo Bellini
Ο Rachid Mohamed Rachid, πρόεδρος της Mayhoola, δήλωσε ότι ο Bellini θα συνεργαστεί με τον διευθυντή Alessandro Michele «για να προωθήσει το οίκο και να ενισχύσει τη μοναδική του ταυτότητα».
Ο Michele, πρώην σχεδιαστής της Gucci, διορίστηκε στη θέση αυτή πέρυσι, λίγους μήνες μετά την απόκτηση του 30% των μετοχών της Valentino από την Kering, τον γαλλικό όμιλο πολυτελών προϊόντων που κατέχει την Gucci, έναντι 1,7 δισ. ευρώ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Kering, François-Henri Pinault, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι ο όμιλός του σκοπεύει να αγοράσει την Valentino από την Mayhoola μέσα στα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, ο διορισμός του Bellini ενισχύει την επιρροή της εταιρείας του Κατάρ στον οίκο μόδας. Η Mayhoola αρνήθηκε τον περασμένο μήνα ότι σκοπεύει να πουλήσει το πλειοψηφικό της μερίδιο στην Valentino.
Το πλήγμα
Η Kering έχει πληγεί ιδιαίτερα από τη μείωση των εσόδων της Gucci, της κύριας μάρκας της και έχει προσλάβει τον Luca de Meo, τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, για να αναστρέψει την τύχη της.
Περισσότερες από έξι άλλες μάρκες έχουν επίσης αλλάξει τους δημιουργικούς διευθυντές τους τα τελευταία 18 μήνες, στο πλαίσιο της προσπάθειας των ομίλων πολυτελείας να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, επαναπροσέλκυοντας τους απογοητευμένους καταναλωτές.
Η Valentino, αγαπημένη των διασημοτήτων του Χόλιγουντ, της οποίας το στυλ συνδέεται με τολμηρά κόκκινα φορέματα, ανακοίνωσε έσοδα 1,3 δισ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας πτώση 2% σε σχέση με το 2023, έτος κατά το οποίο επίσης σημείωσε πτώση των εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος.