Η εποχή της «δεύτερης ευκαιρίας» στη μόδα αποκτά νέο πρόσωπο: η Marks & Spencer εγκαινιάζει το πρώτο της κατάστημα μεταχειρισμένων στο eBay, σε συνεργασία με την Oxfam και την εταιρεία ανακύκλωσης ρούχων Reskinned.
Ο βρετανικός κολοσσός του λιανεμπορίου, που εδώ και χρόνια πρωτοπορεί σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας, φιλοδοξεί να ενισχύσει την κουλτούρα της κυκλικής οικονομίας, προσφέροντας στους καταναλωτές κίνητρα για να χαρίσουν νέα ζωή στα παλιά τους ρούχα, αναφέρει σε ρεπορτάζ της η βρετανική Guardian .
Marks & Spencer: Από το “shwopping” στο “Another Life”
Η M&S έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 36,5 εκατ. μεταχειρισμένα ρούχα από το 2008, όταν λάνσαρε το πρόγραμμα ανακύκλωσης “shwopping”, σήμερα μετονομασμένο σε “Another Life”.
Μέχρι τώρα τα περισσότερα κομμάτια κατέληγαν στα καταστήματα της Oxfam, όμως με τη μείωση των δωρεών, η εταιρεία αναζητά νέους δρόμους.
Πλέον, όσοι καταναλωτές δωρίζουν ρούχα στην Oxfam που περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα κομμάτι M&S, θα λαμβάνουν κουπόνι αξίας 5 λιρών για αγορές άνω των 35 λιρών σε φυσικά καταστήματα ή online.
Πώς λειτουργεί η διαδικασία
Οι πελάτες μπορούν να συμπληρώνουν μια απλή φόρμα στην ιστοσελίδα της M&S ή να σκανάρουν QR code στο κατάστημα. Στη συνέχεια, στέλνουν τα ρούχα με δωρεάν υπηρεσία courier στη Reskinned.
Τα κομμάτια που βρίσκονται σε καλή κατάσταση καθαρίζονται επαγγελματικά, επισκευάζονται και ανεβαίνουν προς πώληση στο M&S eBay store. Όσα δεν μπορούν να πουληθούν ανακυκλώνονται ή επαναχρησιμοποιούνται με υπεύθυνο τρόπο.
Η συνεργασία με Oxfam και οι νέοι ανταγωνιστές
Η Oxfam θα λαμβάνει 15% των κερδών από τις πωλήσεις στο eBay, ενώ τα υπόλοιπα θα μοιράζονται η M&S, η eBay και η Reskinned.
Η φιλανθρωπική οργάνωση θα συνεχίσει να πουλά επίσης ρούχα που δεν θα επιλεγούν για το eBay, ενισχύοντας το δίκτυο καταστημάτων της.
Το βήμα αυτό έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά secondhand γνωρίζει εκρηκτική ανάπτυξη: πλατφόρμες όπως η Depop και η Vinted καταγράφουν ραγδαία άνοδο πωλήσεων, ενώ μεγάλοι retailers όπως η Primark και η H&M έχουν ήδη εντάξει τμήματα μεταχειρισμένων στις βιτρίνες τους.
Η επόμενη μέρα στη μόδα
Η επικεφαλής βιωσιμότητας της M&S, Κάθριν Μπίτσαμ, τόνισε ότι το νέο πρόγραμμα είναι η φυσική συνέχεια του “shwopping” που «άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές βλέπουν τα ρούχα». Η επιτυχία του eBay store θα κρίνει αν η εταιρεία θα προχωρήσει μελλοντικά και σε πωλήσεις secondhand μέσω των δικών της καταστημάτων.
Όπως δήλωσε η υπουργός Κυκλικής Οικονομίας, Μαίρη Κρέι, «μόνο με συνεργασία κυβέρνησης και επιχειρήσεων μπορούμε να βάλουμε τέλος στην κουλτούρα της απόρριψης και να δώσουμε μεγαλύτερη διάρκεια ζωής στα 700.000 τόνους ρούχων που πετάμε κάθε χρόνο».
Η Marks & Spencer δείχνει αποφασισμένη να αποδείξει ότι η μόδα μπορεί να είναι ταυτόχρονα κομψή, προσιτή και βιώσιμη.