Στα περίχωρα αυτής της κινεζικής πόλης Τσενγκτού των 21 εκατομμυρίων κατοίκων, ένας εκθεσιακός χώρος σε ένα εμπορικό κέντρο προσφέρει εξαιρετικές προσφορές σε καινούργια αυτοκίνητα. Οι επισκέπτες μπορούν να επιλέξουν από περίπου 5.000 οχήματα. Τα Audi τοπικής κατασκευής έχουν έκπτωση 50%. Ένα επταθέσιο SUV από την κινεζική FAW κοστίζει περίπου 22.300 δολάρια, περισσότερο από 60% χαμηλότερη από την τιμή του.
Αυτές οι προσφορές – που προσφέρονται από μια εταιρεία που ονομάζεται Zcar, η οποία λέει ότι αγοράζει χύμα από αυτοκινητοβιομηχανίες και αντιπροσωπείες – είναι δυνατές μόνο επειδή η Κίνα έχει πάρα πολλά αυτοκίνητα.
Χρόνια επιδοτήσεων και άλλων κυβερνητικών πολιτικών είχαν ως στόχο να καταστήσουν την Κίνα παγκόσμια δύναμη στην αυτοκινητοβιομηχανία και την ηγέτιδα χώρα στα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως. Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιτύχει αυτούς τους στόχους και ακόμη περισσότερους – και αυτό είναι το πρόβλημα, όπως επισημαίνει σε ειδική ανάλυσή του το Reuters.
Η Κίνα έχει περισσότερες εγχώριες μάρκες που κατασκευάζουν περισσότερα αυτοκίνητα από όσα μπορεί να απορροφήσει η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, επειδή η βιομηχανία προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους παραγωγής που επηρεάζονται από την κυβερνητική πολιτική και όχι από τη ζήτηση των καταναλωτών, σύμφωνα με έρευνα του Reuters. Αυτό καθιστά σχεδόν αδύνατη την επίτευξη κέρδους για σχεδόν όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες στη χώρα, λένε στελέχη της βιομηχανίας. Τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα ξεκινούν από λιγότερο από 10.000 δολάρια. Στις ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν μόνο λίγα κάτω από 35.000 δολάρια.
Οι περισσότεροι Κινέζοι αντιπρόσωποι δεν μπορούν να βγάλουν χρήματα, σύμφωνα με έρευνα του κλάδου που δημοσιεύθηκε τον περασμένο μήνα, επειδή οι τεράστιες εκτάσεις που διαθέτουν είναι γεμάτες με πλεονάζον απόθεμα. Οι αντιπρόσωποι αντέδρασαν μειώνοντας τις τιμές. Ορισμένοι λιανοπωλητές καταχωρούν και ασφαλίζουν τα απούλητα αυτοκίνητα χύμα, ένας ελιγμός που επιτρέπει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων να τα καταγράφουν ως πωλημένα, ενώ παράλληλα βοηθά τους αντιπροσώπους να πληρούν τις προϋποθέσεις για εκπτώσεις εργοστασίων και μπόνους από τους κατασκευαστές.
Τα ανεπιθύμητα οχήματα διοχετεύονται σε εμπόρους της «γκρίζας αγοράς» όπως η Zcar. Μερικά εμφανίζονται σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης τύπου TikTok σε εκπτώσεις. Άλλα μετονομάζονται σε «μεταχειρισμένα» – παρόλο που τα οδόμετρά τους δεν δείχνουν χιλιόμετρα – και αποστέλλονται στο εξωτερικό . Μερικά καταλήγουν εγκαταλελειμμένα σε «νεκροταφεία» αυτοκινήτων.
Υπερβολική υπερπροσφορά
Αυτές οι ασυνήθιστες πρακτικές αποτελούν συμπτώματα μιας αγοράς με υπερβολική υπερπροσφορά – και υποδεικνύουν μια πιθανή αναταραχή που αντικατοπτρίζει την αναταραχή στην αγορά ακινήτων και στον κλάδο της ηλιακής ενέργειας της Κίνας, σύμφωνα με πολλά στελέχη και αναλυτές του κλάδου. Πηγάζουν από κυβερνητικές πολιτικές που δίνουν προτεραιότητα στην αύξηση των πωλήσεων και του μεριδίου αγοράς – στην υπηρεσία ευρύτερων στόχων για απασχόληση και οικονομική ανάπτυξη – έναντι της κερδοφορίας και του βιώσιμου ανταγωνισμού. Οι τοπικές κυβερνήσεις προσφέρουν φθηνή γη και επιδοτήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες σε αντάλλαγμα για δεσμεύσεις παραγωγής και φορολογικών εσόδων, πολλαπλασιάζοντας την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε ολόκληρη τη χώρα.
«Όταν υπάρχει μια οδηγία από το Πεκίνο ότι πρόκειται για μια στρατηγική βιομηχανία, κάθε κυβερνήτης επαρχίας θέλει εργοστάσιο αυτοκινήτων. Θέλουν να είναι σε καλή σχέση με το κόμμα», δήλωσε ο Ρούπερτ Μίτσελ, σχολιαστής μακροοικονομίας με έδρα την Αυστραλία, ο οποίος εργάστηκε προηγουμένως σε μια κινεζική νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων. «Τελικά, αυτό που συμβαίνει είναι ότι αναγκάζει τον υπάρχοντα κλάδο αυτοκινητοβιομηχανίας να διπλασιάσει τις επενδύσεις».
Αυτή η περιγραφή του πώς η υπερπροσφορά αποδυναμώνει την αγορά αυτοκινήτων της Κίνας, ακόμη και καθώς η βιομηχανία αναδύεται ως παγκόσμια δύναμη, βασίζεται σε μια ανασκόπηση του Reuters χιλιάδων καταχωρίσεων πωλήσεων αυτοκινήτων και εκατοντάδων κυβερνητικών εγγράφων, ρεπορτάζ των κρατικών μέσων ενημέρωσης, δικαστικές καταθέσεις και καταγγελίες καταναλωτών. Οι δημοσιογράφοι πήραν επίσης συνεντεύξεις από περίπου 20 παράγοντες του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων αντιπροσώπων, αγοραστών, αναλυτών και στελεχών παραγωγής.
Σύμφωνα με το Reuters, οι κινεζικές μάρκες ξεπερνούν πλέον κατά πολύ τους ξένους ανταγωνιστές τους στην παράδοση νέων μοντέλων. Ωστόσο, οι ίδιες κυβερνητικές πολιτικές που οδήγησαν στην εκρηκτική ανάπτυξη και την καινοτομία στην αυτοκινητοβιομηχανία προκαλούν ζημιές σε συναλλαγές σε όλη την εγχώρια αλυσίδα πωλήσεων.
Τα υπουργεία Βιομηχανίας και Εμπορίου της Κίνας δεν απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας, τις προοπτικές ενοποίησης και τον ρόλο των κυβερνητικών πολιτικών στην τροφοδότηση της υπερπροσφοράς. Η κορυφαία υπηρεσία οικονομικού σχεδιασμού της Κίνας, η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, και το Γραφείο Πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου, το οποίο χειρίζεται τα ερωτήματα των μέσων ενημέρωσης για την κεντρική κυβέρνηση, δεν απάντησαν σε παρόμοια αιτήματα για σχολιασμό.
Επιπτώσεις σε όλη την οικονομία
Η κρίση που προκαλείται έχει μεγαλύτερες επιπτώσεις στην οικονομία της Κίνας, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία και οι συναφείς υπηρεσίες αποτελούν περίπου το ένα δέκατο του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος. Οι Κινέζοι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής απέρριψαν προηγουμένως τις κατηγορίες περί πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας από Αμερικανούς και Ευρωπαίους αξιωματούχους που ανησυχούσαν για τις φθηνές εισαγωγές. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν δεσμευτεί να περιορίσουν τους πολέμους τιμών σε τομείς όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και η ηλιακή ενέργεια.
Η αδυναμία του κλάδου είναι εντυπωσιακή: Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εργοστασιακή δυναμικότητα για να παράγουν διπλάσια από τα 27,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κατασκεύασαν πέρυσι, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Gasgoo Automotive Research Institute. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ στα βενζινοκίνητα οχήματα, για τα οποία η ζήτηση έχει μειωθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, καθώς το Πεκίνο ενθάρρυνε τα ηλεκτρικά οχήματα. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων πολλαπλασιάστηκε. Η AlixPartners, μια άλλη εταιρεία συμβούλων, προβλέπει ότι μόνο 15 από τις 129 μάρκες ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στην Κίνα θα είναι οικονομικά βιώσιμες έως το 2030.
Ο πόλεμος τιμών στην Κίνα βρίσκεται τώρα στον τρίτο χρόνο του. Η μόνη διαφυγή θα ήταν να αφήσουμε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να πτωχεύσουν, λένε ορισμένοι αναλυτές. Ωστόσο, πολλοί Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν αντισταθεί σε αυτό το μονοπάτι, το οποίο, σύμφωνα με τους αναλυτές του κλάδου, θα διακινδύνευε μαζικές απολύσεις και μείωση των καταναλωτικών δαπανών.
Αυτή η κατάσταση αφήνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις τοπικές αυτοδιοικήσεις παγιδευμένες σε μια καθοδική πορεία, δήλωσε ο Γιουχάν Ζανγκ, κύριος οικονομολόγος στο China Center του Conference Board, μιας ερευνητικής ομάδας.
«Τροφοδοτούν το ένα το άλλο, ενισχύουν το ένα το άλλο, και αυτό θα μπορούσε να παγιδεύσει την αγορά σε έναν φαύλο κύκλο», είπε.
Δεν επηρεάζονται μόνο οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι ξένες μάρκες αγωνίζονται να διατηρήσουν μια θέση στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 31% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Κίνα τους πρώτους επτά μήνες του τρέχοντος έτους, έναντι 62% το 2020, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM). Οι κυβερνήσεις του εξωτερικού, ιδίως στην Ευρώπη, ανησυχούν ότι μια εισροή φθηνών κινεζικής κατασκευής αυτοκινήτων θα μπορούσε να καταστρέψει τις εγχώριες βιομηχανίες τους. Οι ΗΠΑ έχουν σχεδόν απαγορεύσει τα κινεζικά αυτοκίνητα λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια και τον αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η απογείωση των εργοστασίων EV
Οι σπόροι της αναταραχής στην αγορά φυτεύτηκαν στο Πεκίνο, όπου οι εθνικοί υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής ήδη από τη δεκαετία του 1990 ήθελαν να θέσουν την Κίνα στην πρώτη γραμμή μιας από τις μεγαλύτερες αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία από την εφεύρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης: την άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το 2009, το Πεκίνο ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για να ενθαρρύνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα και τους καταναλωτές να τα αγοράζουν, με την υποστήριξη δισεκατομμυρίων δολαρίων σε επιδοτήσεις.
Μέχρι το 2017, τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είχαν ακόμη απογειωθεί. Εκείνη τη χρονιά, αξιωματούχοι της κινεζικής κυβέρνησης συνέταξαν ένα σχέδιο πολιτικής για την κατασκευή αυτοκινήτων. Το έγγραφο των 13.000 χαρακτήρων – το «Μεσοπρόθεσμο και Μακροπρόθεσμο Σχέδιο Ανάπτυξης για την Αυτοκινητοβιομηχανία» – περιέγραφε έναν στόχο παραγωγής 35 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως έως το 2025, περίπου διπλάσιο από το ετήσιο ρεκόρ πωλήσεων των ΗΠΑ.
Οι κινεζικές αρχές αντιμετώπιζαν έναν τομέα ακινήτων που άρχισε να συσσωρεύει πολλά προβλήματα και άρχισαν να αποθαρρύνουν τις υπερβολικές επενδύσεις. Το σχέδιο για την αυτοκινητοβιομηχανία έγινε ένας επίκαιρος εναλλακτικός οικονομικός πυλώνας για τις τοπικές αυτοδιοικήσεις που εξαρτιόνταν από τις πωλήσεις γης και τα έσοδα από τον φόρο ακίνητης περιουσίας.
Το σχέδιο του 2017 βοήθησε στην πυροδότηση μιας προσπάθειας από τις τοπικές αρχές να προσελκύσουν κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων. Και μέχρι πέρυσι, η Κίνα πλησίασε τον στόχο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 31 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με τον βιομηχανικό φορέα CAAM.
Αυτός ο ανταγωνισμός δημιούργησε ένα εγχειρίδιο στρατηγικής σε ολόκληρη την Κίνα: Οι τοπικές αυτοδιοικήσεις παρέχουν κίνητρα στις αυτοκινητοβιομηχανίες και απαιτούν σε αντάλλαγμα στόχους παραγωγής και φορολογικών εσόδων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες συχνά επικεντρώνονται περισσότερο στην επίτευξη αυτών των στόχων παρά στην αποκόμιση κέρδους. Με την πάροδο του χρόνου, οι κατασκευαστές που ενδέχεται να αποτύχουν σε άλλες αγορές μερικές φορές διατηρούνται στην επιφάνεια από τις τοπικές αυτοδιοικήσεις που έχουν έννομο συμφέρον στην επιβίωσή τους.
Το να στοιχηματίζεις στη σωστή αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αποδώσει τεράστια κέρδη. Το 2021, η κυβέρνηση της κομητείας Τσανγκφένγκ, στην επαρχία Anhui, προσέλκυσε τον γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας BYD με φθηνή γη. Σε αντάλλαγμα, η κομητεία, της οποίας η κύρια βιομηχανία ήταν η παρασκευή παραδοσιακού ψωμιού, απέκτησε ένα μεγα-εργοστάσιο της BYD. Σε διάστημα πέντε ετών, ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων αγόρασε 8,3 τετραγωνικά χιλιόμετρα γης στην Τσανγκφένγκσε μέση τιμή 40% χαμηλότερη από αυτήν που πλήρωναν άλλοι αγοραστές, σύμφωνα με το Reuters, βάσει των δηλώσεων πώλησης ακινήτων που δημοσίευσε η κυβέρνηση της Κίνας.
Το 2023, το έτος μετά την έναρξη της παραγωγής της BYD στο Τσανγκφένγκ, η οικονομική ανάπτυξη της κομητείας ξεπέρασε τον εθνικό ρυθμό κατά 9,1 ποσοστιαίες μονάδες. Πέρυσι παρέμεινε 5,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη.
Η επίσημη εφημερίδα People’s Daily επαίνεσε την Changfeng τον Μάρτιο για την αξιοσημείωτη ανάπτυξή της, αναφέροντας την BYD ως σημαντικό παράγοντα.
Δύο αξιωματούχοι του Κομμουνιστικού Κόμματος στην Τσανγκφένγκ που συνδέονται με το έργο BYD, οι Φαν Σαομπίν και Λι Μινγκσάν, έλαβαν προαγωγές σε υψηλότερα επίπεδα της κυβέρνησης το 2024, σύμφωνα με ανακοινώσεις που δημοσίευσε η Επαρχιακή Επιτροπή Ανχούι του κόμματος.
Το 2022, η κατασκευάστρια smartphone Xiaomi άρχισε να αγοράζει γη στην περιοχή Yizhuang του Πεκίνου για ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών οχημάτων. Μέχρι το 2024 είχε αγοράσει εκτάσεις που ισοδυναμούν με περισσότερα από 206 γήπεδα ποδοσφαίρου σε μέση τιμή 22% χαμηλότερη από την τιμή που πλήρωναν άλλοι για βιομηχανική γη, σύμφωνα με τα έγγραφα πώλησης γης. Η πόλη του Πεκίνου απαιτούσε από το εργοστάσιο να παράγει ελάχιστο ετήσιο εισόδημα 47 δισεκατομμυρίων γουάν, περίπου 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε πλήρη παραγωγή, σύμφωνα με τα έγγραφα.
Η Xiaomi δήλωσε στο Reuters ότι ακολούθησε μια ανοιχτή διαδικασία υποβολής προσφορών και δεν έλαβε εκπτώσεις ή κίνητρα για τη γη. Η Xiaomi ήταν ο μοναδικός πλειοδότης, σύμφωνα με τις πληροφορίες του διαγωνισμού που δημοσίευσε η δημοτική αρχή του Πεκίνου. Οι δημοτικοί αξιωματούχοι δεν απάντησαν σε ερωτήσεις.
Τον Ιούνιο, αξιωματούχοι της Γκουανγκζού δημοσίευσαν ένα έγγραφο πολιτικής που ανέφερε ότι η πόλη ήθελε να ενθαρρύνει έως και τρεις κατασκευαστές «οχημάτων νέας ενέργειας», που περιλαμβάνουν πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς και υβριδικά, να παράγουν 500.000 οχήματα ο καθένας ετησίως. Σε αντάλλαγμα, η Γκουανγκζού θα χορηγούσε έως και 500 εκατομμύρια γιουάν (περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως σε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που θα κατασκεύαζε νέες γραμμές παραγωγής και θα κατασκεύαζε 100.000 οχήματα εντός τριών ετών. Η πόλη δεν απάντησε σε αίτημα για σχολιασμό.

Τουλάχιστον έξι άλλες τοπικές αυτοδιοικήσεις μεταξύ 2023 και 2025 εξέδωσαν πολιτικές για να προσελκύσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν την παραγωγή, σύμφωνα με έγγραφα πολιτικής.
Τον Μάιο, οι κινεζικές αρχές άρχισαν να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τους πολέμους τιμών των αυτοκινήτων, προειδοποιώντας για μη βιώσιμο ανταγωνισμό. Αυτό το καλοκαίρι, ο Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ επέπληξε τους επαρχιακούς αξιωματούχους, αμφισβητώντας γιατί κάθε επαρχία αγωνιζόταν να επενδύσει σε μία- δυο τεχνολογίες όπως τα ηλεκτρικά οχήματα και η τεχνητή νοημοσύνη.
Η πλημμύρα των καινούργιων αυτοκινήτων έχει δυσκολέψει τους αντιπροσώπους να αποκομίσουν κέρδος
Η αγορά πεθαίνει
Η πλημμύρα των καινούργιων αυτοκινήτων έχει δυσκολέψει τους αντιπροσώπους να αποκομίσουν κέρδος, δήλωσε ο Chen Keyun, συνταξιούχος αντιπρόσωπος στην επαρχία Jiangsu. Η εκτίμησή του υποστηρίχθηκε από τέσσερις αντιπροσώπους που μίλησαν υπό τον όρο της ανωνυμίας.
Ο Τσεν είπε ότι τα προβλήματα – όπως οι αντιπρόσωποι που πωλούν καινούργια αυτοκίνητα με ζημίες και τα εκποιούν σε εμπόρους που τα πωλούν ως «μεταχειρισμένα» αυτοκίνητα μηδενικών χιλιομέτρων – έχουν τις ρίζες τους στο «προσανατολισμένο στην παραγωγή» βιομηχανικό μοντέλο της Κίνας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγνοήσει το πραγματικό επίπεδο ζήτησης, αλλά συνέχισαν να επεκτείνουν την παραγωγική τους ικανότητα και να αυξάνουν τους στόχους πωλήσεων, αναγκάζοντας τους αντιπροσώπους να αποκτήσουν μεγαλύτερο απόθεμα, είπε.
Μόνο το 30% των αντιπροσώπων είναι κερδοφόροι, σύμφωνα με έρευνα του Αυγούστου από την Ένωση Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων της Κίνας (CADA).
Τον Ιούνιο, ομάδες εμπόρων στις επαρχίες Χενάν και Σετσουάν και στο Δέλτα του ποταμού Γιανγκτσέ εξέφρασαν δημόσια τα παράπονά τους.
«Προτρέπουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διαμορφώσουν πολιτικές καθοδήγησης πωλήσεων που να ευθυγραμμίζονται με την πραγματικότητα της αγοράς», ανέφερε το Εμπορικό Επιμελητήριο Αυτοκινητοβιομηχανίας Henan σε ανοιχτή επιστολή προς τους αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν κατονομάζονται. «Εάν τα κανάλια πωλήσεων καταρρεύσουν, η αγορά θα πεθάνει!»
Οι μεγαλύτερες αντιπροσωπείες υπεραγοράζουν αποθέματα για να επιτύχουν τους στόχους πωλήσεων των αυτοκινητοβιομηχανιών και να λάβουν εκπτώσεις από τα εργοστάσια, δήλωσε ο Chen.
«Αν έχετε καταφέρει να πουλήσετε 16 από τις 20 μονάδες που στοχεύετε για τον μήνα, τι θα κάνετε με τις υπόλοιπες τέσσερις μονάδες την τελευταία ημέρα του μήνα;» είπε ένας αντιπρόσωπος στην Jiangsu. Η πώληση αυτών των αυτοκινήτων, ακόμη και σε τιμές εξαιρετικά χαμηλής τιμής, θα σήμαινε ότι θα πληρούσε τις προϋποθέσεις για ένα μπόνους περίπου 80.000 γουάν, ή 11.200 δολαρίων, και θα τον έφερνε κοντά στο νεκρό σημείο.
Η Λανγκ Σουεχόνγκ, αναπληρώτρια γενική γραμματέας του βιομηχανικού ομίλου CADA, παραδέχτηκε ότι οι αντιπρόσωποι πωλούσαν έως και 20% κάτω του κόστους.
Αυτό ήταν «άνευ προηγουμένου», δήλωσε στο Reuters σε συνέντευξή της στις 24 Ιουνίου.
Το Reuters ανέφερε τον Ιούλιο ότι οι μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων Neta και Zeekr αύξησαν τις πωλήσεις τα τελευταία χρόνια, με την Neta να το κάνει αυτό για περισσότερα από 60.000 αυτοκίνητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κανόνισαν να ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα ακόμη και πριν από την πώλησή τους, ώστε τα οχήματα να μπορούν να κρατηθούν επίσημα για να πληρούν τους μηνιαίους στόχους πωλήσεων.

Η μητρική εταιρεία της Neta, Hozon, πλέον βρίσκεται σε διαδικασία πτώχευσης.
Οι Neta και Zeekr αποτελούν παραδείγματα αύξησης των πωλήσεων σε ολόκληρο τον κλάδο, με μεγάλο μέρος της να αφορά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μηδενικών χιλιομέτρων που έχουν ασφαλιστεί και καταχωρηθεί ως πωλημένα, λένε οι έμποροι και οι αναλυτές. Οι έμποροι εξάγουν αυτά τα αυτοκίνητα ως μεταχειρισμένα, συχνά με την ενθάρρυνση των τοπικών κυβερνήσεων , ή τα πωλούν στην εγχώρια αγορά μέσω γκρίζων αγορών.
Τον Ιούνιο, τέσσερις περιφερειακές ομάδες αντιπροσώπων χαρακτήρισαν τα κίνητρα των αυτοκινητοβιομηχανιών «έναν συγκαλυμμένο τρόπο εξαναγκασμού των αντιπροσώπων να παραποιήσουν τον όγκο πωλήσεων», χωρίς να κατονομάσουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες.