Μία νέα εποχή ανοίγει στην αμερικανική αγορά μπίρας: η Michelob Ultra της Anheuser-Busch είναι πλέον η μπίρα με τις υψηλότερες πωλήσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Δύο χρόνια μετά την πτώση της Bud Light λόγω μποϊκοτάζ και τον θρίαμβο της Modelo Especial, η Ultra «στέφεται» βασίλισσα της αγοράς, σε μια περίοδο που η κατανάλωση μπίρας συνολικά βρίσκεται σε κάμψη.
Όπως αναφέρει το CNN, o Λιονέλ Μέσι, ως πρόσωπο της μάρκας, φαίνεται ότι συνέβαλε σημαντικά στην ανάδειξη της μπίρας.

Η άνοδος της Michelob Ultra
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Circana, η Michelob Ultra ξεπέρασε τόσο την Bud Light όσο και τη Modelo Especial σε πωλήσεις όγκου λιανικής [στοιχεία μέχρι τις 14 Σεπτεμβρίου 2025] .
Η επιτυχία αυτή αποδίδεται εν μέρει στην κυκλοφορία της Michelob Ultra Zero, μιας μη αλκοολούχας εκδοχής που αγκαλιάστηκε από τους καταναλωτές.
Η Anheuser-Busch στήριξε την άνοδο της Ultra με επενδύσεις σε μάρκετινγκ και μεγάλες χορηγίες αθλητικών γεγονότων, από το FIFA Club World Cup έως την επικείμενη διοργάνωση του Μουντιάλ 2026 στις ΗΠΑ.
Η στρατηγική αυτή ενίσχυσε και την παρουσία της μπίρας σε μπαρ και εστιατόρια, όπου οι πωλήσεις της ξεπέρασαν την Bud Light.
Το πλήγμα της Bud Light και η πολιτική διάσταση
Η πτώση της Bud Light το 2023, έπειτα από σφοδρές αντιδράσεις για συνεργασία με την τρανς influencer Dylan Mulvaney, είχε ανοίξει τον δρόμο στη Modelo Especial να πάρει την πρωτιά, εξηγεί το BBC σε ρεπορτάζ του.
Όμως, δύο χρόνια μετά, η δυναμική της Constellation Brands –ιδιοκτήτριας της Modelo και της Corona– δείχνει να εξασθενεί.
Η ίδια η εταιρεία έχει παραδεχθεί ότι οι σκληρότερες μεταναστευτικές πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ επηρέασαν σημαντικά τις πωλήσεις της, καθώς περίπου το 50% της πελατειακής της βάσης στις ΗΠΑ είναι ισπανόφωνοι καταναλωτές.
Οι μεταναστευτικές πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ επηρέασαν σημαντικά τις πωλήσεις της Bud Light
Πολλοί απέφυγαν κοινωνικές εξόδους υπό τον φόβο απελάσεων, κάτι που μείωσε αισθητά την κατανάλωση μπίρας.
Οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στην κατανάλωση μπίρας
Παρά την επιτυχία της Michelob Ultra, η γενικότερη εικόνα για τον κλάδο παραμένει αρνητική.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις λιανικής μπίρας μειώθηκαν κατά σχεδόν 5%, φτάνοντας τα 34,7 δισ. δολάρια, επισημαίνει το CNN.
Η τάση μείωσης της κατανάλωσης μπίρας στις ΗΠΑ καταγράφεται εδώ και δεκαετίες, σύμφωνα με το National Institute on Alcohol Abuse and Alcoholism.
Η Constellation Brands μάλιστα αναγκάστηκε πρόσφατα να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις ετήσιες προβλέψεις της, επικαλούμενη το δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Αντίστοιχα, και άλλες πολυεθνικές, όπως η Coca-Cola και η Colgate-Palmolive, παραδέχθηκαν ότι οι πωλήσεις τους στις ΗΠΑ επηρεάστηκαν από τη μείωση της κατανάλωσης μεταξύ ισπανόφωνων.
Μια «ανάσα» για την Anheuser-Busch
Για την Anheuser-Busch, η επιτυχία της Michelob Ultra αποτελεί φωτεινή εξαίρεση μετά από μια δύσκολη περίοδο.
Οι μετοχές της εταιρείας έχουν ήδη ενισχυθεί κατά 17% μέσα στο 2025, σημάδι ότι η στρατηγική της αποδίδει.
Αν και η Modelo εξακολουθεί να προηγείται σε πωλήσεις με βάση τα έσοδα – λόγω υψηλότερης τιμής ανά συσκευασία- η Michelob Ultra φαίνεται πως κατέκτησε την καρδιά των Αμερικανών καταναλωτών.
Σε μια βιομηχανία που δοκιμάζεται, η μπίρα με το «ελαφρύ» προφίλ και το χαμηλότερο κόστος αναδεικνύεται, τουλάχιστον προς το παρόν, σε νικήτρια της αγοράς.