Με τα εμβληματικά μπισκότα McVitie’s να πρωταγωνιστούν, η βρετανική πολυεθνική Pladis πέρασε το ορόσημο των €3,78 δισ. σε ετήσια έσοδα, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 17% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.
Σύμφωνα με το περιοδικό ESM, η επιτυχία αυτή ενισχύει τη θέση της εταιρείας ανάμεσα στους ταχύτερα αναπτυσσόμενους παίκτες της παγκόσμιας βιομηχανίας σνακ και γλυκισμάτων.
McVitie’s: Η καινοτομία ως βασικό «συστατικό»
Πίσω από τα εντυπωσιακά νούμερα βρίσκεται μια στρατηγική βασισμένη στην καινοτομία και την ευελιξία. Η Pladis εισήγαγε μέσα στο 2024 μια σειρά νέων προϊόντων που ανανέωσαν το ενδιαφέρον του κοινού — από τα Jaffa Cakes με γεύση Cola Bottle έως τα Jacob’s Bites. Παράλληλα, στην Τουρκία, η θυγατρική Ülker αξιοποίησε τη μόδα του “Dubai chocolate”, καταγράφοντας πωλήσεις άνω των 3.000 τόνων μόνο στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων, που περιλαμβάνει μπισκότα, σοκολάτες, κέικ και αρτοσκευάσματα, παραμένει η «καρδιά» των δραστηριοτήτων της εταιρείας, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 90% των συνολικών εσόδων.
Κυριαρχία σε πολλές αγορές
Η Pladis διατήρησε την ηγέτιδα θέση της στη Βρετανία και την Ιρλανδία, ενώ ενίσχυσε σημαντικά το μερίδιό της σε αγορές της Δυτικής Ευρώπης. Στην Ολλανδία, η επιτυχημένη εκστρατεία για τη Verkade και η επανεκκίνηση του brand Sultana συνέβαλαν σε σημαντική διψήφια ανάπτυξη. Στη Γαλλία, η μάρκα BN κατέγραψε επίσης εντυπωσιακή άνοδο.
Παράλληλα, η McVitie’s και η Biskrem οδήγησαν την Pladis στην κορυφή της αγοράς μπισκότων στη Σαουδική Αραβία, ενώ οι Flipz και Turtles γνώρισαν μεγάλη επιτυχία στη Βόρεια Αμερική. Στην Τουρκία, ο όμιλος παρέμεινε κυρίαρχος στα γλυκίσματα, προσαρμόζοντας ευέλικτα τις τιμές του απέναντι στον υψηλό πληθωρισμό.
Ισχυρή κερδοφορία και νέες επενδύσεις
Το λειτουργικό κέρδος της Pladis αυξήθηκε κατά 4%, φτάνοντας τα £344,4 εκατ., ενώ το EBITDA ενισχύθηκε κατά 11%, στα £486,9 εκατ.. Οι επενδύσεις κεφαλαίου σχεδόν διπλασιάστηκαν, στα £122,3 εκατ., αποδεικνύοντας τη βούληση του ομίλου να συνεχίσει να επενδύει σε υποδομές και παραγωγική δυναμικότητα.
Η πρόσφατη ανακοίνωση για επένδυση £68 εκατ. στο Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται να επιβεβαιώσει τη στρατηγική αυτή, στοχεύοντας στην ενίσχυση των τοπικών εγκαταστάσεων και στη βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
«Χρονιά ισχυρής προόδου»
Όπως δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της Pladis, Sridhar Ramamurthy, το 2024 αποτέλεσε μια «ακόμη χρονιά ισχυρής προόδου», με την εταιρεία να επιδεικνύει ανθεκτικότητα απέναντι σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες, όπως η άνοδος των τιμών του κακάο και οι νομισματικές διακυμάνσεις.
Η στρατηγική της Pladis, όπως τόνισε, συνδυάζει πειθαρχία στα οικονομικά, επενδύσεις στην καινοτομία και την ψηφιακή τεχνολογία, καθώς και ενίσχυση της προβολής των brands της — με τη McVitie’s να παραμένει ο αδιαμφισβήτητος πυλώνας αυτής της παγκόσμιας επιτυχίας.