Μαρίνα Κέρκυρας: Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση 140 εκατ. της Lamda

Προς ψήφιση στην Βουλή οδεύει η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Lamda για τη Μαρίνα Κέρκυρας

Μαρίνα Κέρκυρας: Ανοίγει ο δρόμος για την επένδυση 140 εκατ. της Lamda

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται η μεγάλη επένδυση για τη νέα μαρίνα MegaYacht στην Κέρκυρα από τη Lamda Marinas του Ομίλου Λάτση, καθώς ενδεχομένως και σήμερα αναμένεται να εισαχθεί προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής το σχέδιο νόμου που κυρώνει τη σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Ομίλου Lamda.

Το έργο, συνολικής επένδυσης 140 εκατ. ευρώ, αναμένεται να μεταμορφώσει το τουριστικό προφίλ του νησιού και να ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό υψηλού επιπέδου στα Ιόνια Νησιά.

Τις προηγούμενες ημέρες συζητήθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το σχέδιο νόμου που αφορά την «από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβαση Υποπαραχώρησης μεταξύ, αφενός, του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. και της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε., και, αφετέρου, της εταιρείας Lamda Corfu Marina Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Μαρίνας Κέρκυρας και της εταιρείας Lamda Marinas Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων, αναφορικά με το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας (Megayacht Marina)».

Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σχέδιο

Το έργο, συνολικής επένδυσης 140 εκατ. ευρώ, αναμένεται να μεταμορφώσει το τουριστικό προφίλ του νησιού και να ενισχύσει τον θαλάσσιο τουρισμό υψηλού επιπέδου στα Ιόνια Νησιά.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Lamda Corfu Marina, θυγατρική της Lamda Marinas, αναλαμβάνει το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του νέου λιμένα μεγάλων σκαφών για περίοδο 40 ετών, με εφάπαξ τίμημα ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς και ελάχιστη εγγυημένη ετήσια αμοιβή 79,3 εκατομμυρίων ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης.

Δηλαδή, η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλει ο υποπαραχωρησιούχος, με βάση τη σύμβαση, θα ξεπεράσει τα 89 εκατ. ευρώ σε βάθος 40 ετών. Ωστόσο, δεδομένου ότι το ετησίως καταβαλλόμενο τίμημα αφορά ποσοστό 7,77% επί του κύκλου εργασιών του υποπαραχωρησιούχου, εφόσον η επένδυση υπεραποδώσει, τα έσοδα για το Δημόσιο θα αυξάνονται πέραν των εγγυημένων.

Επιπλέον, προβλέπεται η καταβολή ανταποδοτικού τέλους προς τον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ.), καθ’ όλη τη διάρκεια της Σύμβασης Υποπαραχώρησης, ύψους 2% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων, με βάση αναφοράς το προηγούμενο έτος. Το τέλος αυτό δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 200.000 ευρώ ανά τριετία. Επιπρόσθετα, ο υποπαραχωρησιούχος θα υλοποιήσει επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας. Πρόκειται για την πρώτη μαρίνα αυτού του μεγέθους που κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την αρχή τα τελευταία 20 χρόνια.

Η μαρίνα θα βρίσκεται εντός του Λιμένα Κέρκυρας και χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 410 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων. Θα κατασκευαστεί βάσει διεθνών προδιαγραφών και περιβαλλοντικών δεσμεύσεων, ενώ προβλέπονται έργα υποδομής, υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και υποχρέωση συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της υποπαραχώρησης. Το συνολικό εμβαδόν της χερσαίας ζώνης της μαρίνας είναι 39.400 τ.μ., ενώ το μέγιστο συνολικό εμβαδόν εκμεταλλεύσεων ανέρχεται σε 7.800 τ.μ., με μέγιστο ύψος τα 7,5 μέτρα.

Ο ρόλος του δημοσίου

Το Δημόσιο διατηρεί την εποπτεία του έργου και την κυριότητα της λιμενικής ζώνης, η οποία χαρακτηρίζεται ρητά ως κοινόχρηστο δημόσιο αγαθό. Ο υποπαραχωρησιούχος υποχρεούται να εξασφαλίζει την πρόσβαση των χρηστών, να τηρεί τις αρχές διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και μη διάκρισης, και να συμμορφώνεται με την ισχύουσα νομοθεσία. Παράλληλα, το νομοσχέδιο ρυθμίζει ζητήματα αδειοδότησης και εκτέλεσης έργων, καθώς και τη διαδικασία διοικητικής αποβολής για την εκκαθάριση της περιοχής, με σκοπό την έναρξη των εργασιών. Προβλέπεται, επίσης, η δυνατότητα εκτέλεσης παράλληλων έργων διαμόρφωσης στον Όρμο Ποταμού, όπου θα μετεγκατασταθούν ορισμένες δραστηριότητες του Ο.Λ.ΚΕ.

Η επένδυση εντάσσεται στη στρατηγική του ΤΑΙΠΕΔ για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και των τουριστικών λιμένων υψηλών προδιαγραφών, με στόχο την προσέλκυση megayachts από όλο τον κόσμο και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην τοπική οικονομία. Η ψήφιση του νομοσχεδίου ανοίγει τον δρόμο για την έναρξη των έργων μέσα στο 2026. Όπως σημειώνουν κυβερνητικές πηγές, πρόκειται για ένα έργο «που θα αλλάξει ριζικά τον τουριστικό χάρτη της Κέρκυρας και θα τοποθετήσει το νησί στον διεθνή χάρτη του yachting».

OT Originals
Περισσότερα από Λιμάνια

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο