Με νέες εκδοχές των δημοφιλών σνακ της που δεν… κιτρινίζουν τα δάχτυλα η PepsiCo επιχειρεί να ανταποκριθεί στο γενικό πρόσταγμα για προώθηση πιο υγιεινών επιλογών.
Τα νέα Cheetos και Doritos, τα οποία θα διατίθενται με την ονομασία «Simply NKD» στις ΗΠΑ από την 1η Δεκεμβρίου, δεν περιέχουν πρόσθετα χρωστικά, με αποτέλεσμα να έχουν ένα φυσικό απαλό κίτρινο χρώμα αντί για τις έντονες αποχρώσεις για τις οποίες είναι γνωστές οι μάρκες.
Τα σνακ έχουν σχεδιαστεί ώστε να έχουν την ίδια γεύση με τα αρχικά, αλλά με μια νέα εμφάνιση που η εταιρεία πιστεύει ότι κινήσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Σύμφωνα με την Rachel Ferdinando, διευθύνουσα σύμβουλο της PepsiCo Foods US, «δεν βασίστηκε σε δεδομένα ή τάσεις των καταναλωτών. Καμία έρευνα δεν θα πρότεινε ποτέ την αφαίρεση του χρώματος από τα Doritos ή τα Cheetos, καθώς αυτά είναι τα αγαπημένα των θαυμαστών».
Ωστόσο, οι εταιρείες τροφίμων έχουν αντικαταστήσει τις συνθετικές χρωστικές ουσίες με φυσικά χρώματα, υπό την πίεση του υπουργού Υγείας Robert F. Kennedy Jr. και του κινήματος «Make America Healthy Again» του οποίου ηγείται.
Οι πιέσεις
Η PepsiCo διαθέτει ήδη μια σειρά προϊόντων Simply που περιλαμβάνει Doritos και Cheetos χωρίς τεχνητές χρωστικές ουσίες, αλλά με ελαφρώς διαφορετικές γεύσεις από τις αρχικές εκδόσεις. Η σειρά NKD προσπαθεί να αναπαράγει την ίδια γεύση των παραδοσιακών σνακ, αλλά χωρίς προσθήκη χρωστικών ουσιών.
Η PepsiCo αντιμετωπίζει επίσης μια εκστρατεία ακτιβιστών επενδυτών από την Elliott Investment Management, η οποία έχει αποκτήσει μερίδιο 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην εταιρεία. Η Elliott έχει καλέσει την PepsiCo να επανεξετάσει και να εξορθολογίσει το χαρτοφυλάκιο σνακ της και να εκχωρήσει τα περιουσιακά στοιχεία με χαμηλή απόδοση.
Πολλά από τα πιο δημοφιλή σνακ της PepsiCo δεν εμπίπτουν στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των «καλύτερων για την υγεία» τροφίμων, αν και η εταιρεία έχει επεκτείνει τα πιο υγιεινά προϊόντα της στις ΗΠΑ.
Στο τελευταίο τρίμηνο, η εταιρεία ανέφερε πτώση 4% στον όγκο των πωλήσεων του τμήματος τροφίμων της στη Βόρεια Αμερική. Οι μετοχές της PepsiCo έχουν υποχωρήσει 5% για το έτος, σε σύγκριση με την άνοδο 16% του S&P 500.
Τα NKD Flamin’ Hot Cheetos έχουν ένα απαλό κίτρινο χρώμα και αφήνουν λευκή σκόνη στα δάχτυλα, σε αντίθεση με το έντονο πορτοκαλί-κόκκινο χρώμα των παραδοσιακών πικάντικων Cheetos.
Ομοίως, τα NKD Nacho Cheese Dorito μοιάζουν με τα παραδοσιακά τσιπς καλαμποκιού και δεν αφήνουν πορτοκαλί λεκέδες.
Προηγούμενες προσπάθειες αποχρωματισμού
Οι εταιρείες έχουν αναγκαστεί κατά καιρούς να κάνουν πίσω μετά την αποχρωματισμό των προϊόντων τους. Η General Mills επανέφερε τα τεχνητά χρωστικά στα δημητριακά Trix το 2017, μετά από παράπονα των καταναλωτών για την έκδοση με φυσικά χρωστικά. Φέτος, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα αφαιρέσει τα συνθετικά χρωστικά από όλα τα δημητριακά που πωλούνται στις ΗΠΑ.
Η PepsiCo δεν είδε επίσης μεγάλο ενθουσιασμό για το Crystal Pepsi, μια διαφανή κόλα που κυκλοφόρησε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και σταμάτησε να παράγεται λίγο μετά.
Το χρώμα διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τα τρόφιμα πριν τα καταναλώσουν, δήλωσε η Renee Leber, επιστήμονας τροφίμων στο Institute of Food Technologists. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι συχνά θεωρούν ότι ένα παγωτό φράουλα με πιο ανοιχτό χρώμα δεν έχει τόσο έντονη γεύση όσο ένα με πιο βαθύ κόκκινο χρώμα, είπε.
«Εάν διατηρήσετε την ίδια γεύση, αλλά προσαρμόσετε την εμφάνιση, αυτό μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη των ανθρώπων για τη φρεσκάδα», είπε η Leber.
Ωστόσο, η διευθύνουσα σύμβουλος της PepsiCo Foods USF δήλωσε ότι οι άνθρωποι αναζητούν όλο και περισσότερη διαφάνεια σχετικά με το περιεχόμενο των τροφίμων τους.
Σύμφωνα με την ίδια, η PepsiCo ανέπτυξε τα νέα προϊόντα σε περίπου οκτώ εβδομάδες. Η εταιρεία έχει προχωρήσει γρήγορα στην αναθεώρηση του χαρτοφυλακίου της και προσφέρει περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την υγεία τους, συμπεριλαμβανομένων προϊόντων με περισσότερες πρωτεΐνες και «καθαρές ετικέτες» με μικρότερες λίστες συστατικών.

































