Σε μια περίοδο που τα αμερικανικά νοικοκυριά μετρούν προσεκτικά κάθε δολάριο στο καλάθι του σούπερ μάρκετ, η Kroger βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα νέο, πιο απαιτητικό τοπίο. Η αλυσίδα που επί δεκαετίες επηρέαζε τις συνήθειες κατανάλωσης σε ολόκληρη τη χώρα καλείται τώρα να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της, καθώς οι τιμές, οι περικοπές σε κρατικά επιδόματα και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός ανατρέπουν τα δεδομένα.
Η Kroger απειλείται
Οι Αμερικανοί αγοραστές εμφανίζονται πλέον πολύ πιο επιλεκτικοί. Τα νοικοκυριά χαμηλότερου εισοδήματος, που επηρεάζονται άμεσα από τις αλλαγές στα επιδόματα σίτισης, μειώνουν τις ποσότητες που αγοράζουν, ενώ στρέφονται σε φθηνότερες εναλλακτικές στα βασικά είδη διατροφής, αναφέρει ρεπορτάζ του Reuters.
Η προσωρινή διακοπή των επιδομάτων σίτισης την 1η Νοεμβρίου, η πρώτη στην ιστορία, επιβάρυνε περαιτέρω τον οικογενειακό προϋπολογισμό, με την Kroger να δέχεται άμεση πίεση, καθώς αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προορισμούς για αγορές με food stamps.
Ανταγωνισμός που «καίει» τις τιμές
Ταυτόχρονα, οι τιμολογιακές μάχες εντείνονται. Walmart και Target ρίχνουν τιμές σε χιλιάδες προϊόντα, διαμορφώνοντας μια πραγματική κούρσα χαμηλού κόστους.
Walmart και Target ρίχνουν τιμές σε χιλιάδες προϊόντα, διαμορφώνοντας μια πραγματική κούρσα χαμηλού κόστους
Η Kroger, για να κρατήσει κοντά τους οικονομικά πιεσμένους πελάτες της, προχώρησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.500 προϊόντα, από φρέσκα τρόφιμα μέχρι κρέατα.
Εσωτερικές ανακατατάξεις και περικοπές
Μετά την αποχώρηση του πρώην CEO Rodney McMullen, η μεταβατική διοίκηση προχωρά σε βαθιές αλλαγές.
Ο νέος CFO David Kennerley και ο ενδιάμεσος CEO Ron Sargent έχουν ήδη κλείσει εγκαταστάσεις, περιορίσει θέσεις εργασίας και επανεξετάσει το μοντέλο του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Ιδιαίτερα η στρατηγική των αυτοματοποιημένων κέντρων διανομής με την Ocado περνά σε φάση… επιβράδυνσης. Η Kroger εγκαταλείπει τρία από τα οκτώ κέντρα, καταγράφοντας λογιστική χρέωση 2,6 δισ. δολαρίων και επιλέγοντας ένα πιο ευέλικτο υβριδικό μοντέλο, ενισχύοντας συνεργασίες με Instacart, DoorDash και Uber Eats.
Κέρδη πάνω από τις εκτιμήσεις, αλλά πωλήσεις πιο χαμηλές
Παρότι τα προσαρμοσμένα κέρδη άγγιξαν τα 1,05 δολάρια ανά μετοχή –ξεπερνώντας τις προβλέψεις– η Kroger δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους πωλήσεων του τριμήνου. Οι πωλήσεις χωρίς τα καύσιμα αυξήθηκαν 2,6%, χαμηλότερα από τις προσδοκίες.
Οι μετοχές αντέδρασαν αρνητικά, υποχωρώντας περίπου 4% στις αρχικές συναλλαγές.
Πιο συντηρητική πρόβλεψη για το 2025
Η εταιρεία προβλέπει πλέον ότι οι πωλήσεις για το 2025 θα αυξηθούν μεταξύ 2,8% και 3%, ελαφρώς χαμηλότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις και κάτω από όσα ανέμεναν οι αναλυτές.
Η Kroger δηλώνει ότι προτεραιότητά της είναι η σταθερότητα και η προσαρμογή σε μια νέα πραγματικότητα όπου ο καταναλωτής ψάχνει την καλύτερη τιμή – και όχι απαραίτητα το πιο γνωστό brand.


































