Η φιλοδοξία της Labubu για μεγάλη επιτυχία έχει έναν τρόπο: «συγχωνεύσεις – εξαγορές»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Pop Mart δήλωσε τον Σεπτέμβριο ότι η εταιρεία στρέφεται προς το μοντέλο της Disney - Δεν θα είναι, όμως, εύκολο

Η φιλοδοξία της Labubu για μεγάλη επιτυχία έχει έναν τρόπο: «συγχωνεύσεις – εξαγορές»

Reuters Brakingviews

Η Labubu έχει ένα πρόβλημα ανάπτυξης. Η πτώση της τιμής της μετοχής της μητρικής Pop Mart έχει αυξήσει την πίεση να εκμεταλλευτεί την τεράστια επιτυχία της πλαστικής κούκλας με τα δόντια. Με αγοραία αξία 37 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές Δεκεμβρίου, η εταιρεία θέλει να μιμηθεί τη Walt Disney αλλά η παραγωγή ταινιών ή η διαχείριση θεματικών πάρκων μπορεί να είναι αβέβαιη. Η αγορά ενός εγχώριου στούντιο όπως το Huayi Brothers, που αντιμετωπίζει προβλήματα, θα ήταν ένας καλύτερος τρόπος για να μπει στην show business.

Η Pop Mart ξεκίνησε την δραστηριότητά της με την πώληση φιγούρων σε ένα λεγόμενο blind box, έτσι ώστε οι πελάτες να μην γνωρίζουν τι αγόρασαν μέχρι να το ξετυλίξουν. Η παγκόσμια επιτυχία ενός από τα συλλεκτικά αντικείμενα, του Labubu, μετέτρεψε την 15 ετών εταιρεία σε μία από τις πιο παρακολουθούμενες μετοχές του 2025. Η τιμή της μετοχής της υπερτριπλασιάστηκε τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους και η εταιρεία εντάχθηκε στον δείκτη αναφοράς του Χονγκ Κονγκ. Ωστόσο, στα τέλη Νοεμβρίου, η τιμή της μετοχής ήταν 33% χαμηλότερη από το υψηλότερο σημείο της.

Οι πωλήσεις των χνουδωτών τεράτων της συνέβαλαν κατά 40% στα έσοδα του πρώτου εξαμήνου του 2025, αυξάνοντας τα κέρδη κατά 300% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, υπάρχει η ανησυχία ότι το Labubu μπορεί να είναι μια μεμονωμένη επιτυχία για την Pop Mart με περιορισμένη διάρκεια ζωής.

Η εταιρεία αισθάνεται την πίεση. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Si De δήλωσε σε συνέντευξή του στο Reuters τον Σεπτέμβριο ότι η εταιρεία στρέφεται προς το μοντέλο της Disney προκειμένου να αξιοποιήσει την πνευματική της ιδιοκτησία μακροπρόθεσμα. Αυτό φάνηκε να είναι μια σαφής υπόδειξη ότι η Pop Mart θα αναπτύξει τις δικές της ταινίες και θεματικά πάρκα – και τον Νοέμβριο το Hollywood Reporter έγραψε ότι η Sony Pictures είχε συμφωνήσει να κάνει μια ταινία Labubu. Τέτοιες επενδύσεις σε blockbuster μπορεί να είναι επιτυχείς ή αποτυχημένες.

Η ανάπτυξη θεματικών πάρκων μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη. Η Dalian Wanda και η Huayi Brothers, που πριν από μια δεκαετία ήταν αντίστοιχα ο μεγαλύτερος εμπορικός ιδιοκτήτης ακινήτων και παραγωγός ταινιών της Κίνας, είχαν δηλώσει ξεχωριστά την πρόθεσή τους να ανταγωνιστούν τη Mouse House. Και οι δύο αντιμετωπίζουν τώρα οικονομικά προβλήματα, καθώς η ύφεση στον τομέα των ακινήτων που ξεκίνησε το 2020 έπληξε τις επιχειρήσεις θεματικών πάρκων τους.

Αυτή είναι μια ευκαιρία για την Pop Mart. Η αγοραία αξία της Huayi Brothers στις αρχές Δεκεμβρίου, για παράδειγμα, ήταν μικρότερη από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, μετά από πτώση 95% των μετοχών της που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Σενζέν από το 2015. Η αγορά της θα προσθέσει αμέσως κάποια από την εμπειρία στον χώρο του θεάματος που λείπει από την Pop Mart.

Ακόμη και μετά την πτώση της μετοχής της, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορούσε εύκολα να κάνει μια προσφορά για όλες τις μετοχές, να διαθέσει μέρος των μετρητών της – που ανέρχονταν σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια στα τέλη Ιουνίου – ή να δανειστεί από κρατικές τράπεζες που αναμφίβολα θα ήταν πρόθυμες, ή να συνδυάσει και τα τρία. Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας πιο έξυπνος τρόπος για να ακολουθήσει το παράδειγμα του Μίκυ Μάους.

OT Originals
Περισσότερα από Reuters Breakingviews

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο