Ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για την αγορά καθώς οι Έλληνες αποφεύγουν να καταναλώσουν, ακόμη και στο σούπερ μάρκετ.
Όπως ανέφερε στη foodexpo ο γενικός διευθυντής της IRI Hellas, Παναγιώτης Μπορέτος, ο Μάιος έκλεισε με μείωση του τζίρου κατά 6% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Η πτώση της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται τόσο στην επανεκκίνηση της εστίασης όσο και στις καταναλωτικές τάσεις που ανέδειξε η κρίση της πανδημίας, με τους καταναλωτές να περιορίζουν τις αγορές λόγω της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της IRI, το 2021 η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει απώλειες 2% σε σχέση με το 2020 στο βασικό σενάριο, ενώ αν το πρόγραμμα των εμβολιασμών επιταχυνθεί και δεν ξαναμπεί η χώρα σε νέο lockdown, η υποχώρηση μπορεί να αγγίξει το 4-5%.
Με βάση και αντίστοιχες έρευνες της IRI σε άλλες χώρες, φαίνεται ότι μετά τους εμβολιασμούς οι καταναλωτές θα βγαίνουν και θα καταναλώνουν περισσότερο εκτός σπιτιού.
Επίσης, ο κ. Μπορέτος αναφέρθηκε επίσης στις αυξήσεις των τιμών στο ράφι.
Εξάλλου, πρόσφατα στοιχεία της IRI για το α’ τετράμηνο του 2021 έδειξαν ότι η ανάπτυξη 1,3% αποδίδεται στις αυξήσεις των τιμών.
Ειδικά στα τυποποιημένα προϊόντα σημειώθηκε άνοδος σε αξία πωλήσεων 1,8% και πτώση 0,5% του όγκου πωλήσεων.
Η επεξεργασία των στοιχείων δίνει μια αύξηση 2,2% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς ταχυκίνητων κωδικών (FMCG), η οποία ειδικότερα στα τρόφιμα φτάνει το 3,6%.
Για το e-commerce το οποίο αναπτύχθηκε πολύ από τότε που ξέσπασε η πανδημία του κορωνοϊού, ο κ. Μπορέτος σημείωσε ότι «όπως βλέπουμε και από τα στοιχεία άλλων χωρών, έχει αρχίσει σιγά σιγά να ξεφουσκώνει. Μπορεί να διπλασιάστηκε στην Ελλάδα, ωστόσο έχει ήδη χάσει 30% – 40% από αυτό που είχε πάρει στην πανδημία». Στις ηλεκτρονικές αγορές μπήκαν κατά κύριο λόγο καταναλωτές ηλικίας 25-45 ετών, αλλά και κάποιοι μεγαλύτεροι που δεν ήθελαν να πάνε στα καταστήματα λόγω του φόβου από τις συναθροίσεις.
Latest News
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση