Διπλασιάστηκαν οι αγοραπωλησίες σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2020.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, συνολικά 277 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν χέρια, καταγράφοντας μια άνοδο 103,7% σε σύγκριση με τα 136 πλοία που αγοράστηκαν και πωλήθηκαν την ίδια περίοδο του 2020 (πηγή: VesselsValue).
Το άλμα στις αγοραπωλησίες μαρτυρά μια αγορά εμπορευματοκιβωτίων στο «κόκκινο» τόσο όσον αφορά τους ναύλους όσο και τη ζήτηση σε μεταφορική ικανότητα, αναφέρει ο αναλυτής της Bimco Peter Sand.
Συνολικά 922.203 TEU βρήκαν νέους ιδιοκτήτες, με μέσο μέγεθος πλοίου 3.403 TEU. Ενδιαφέρον έχουν τα στοιχεία που δείχνουν ποια πλοία ήταν τα πιο δημοφιλή μεταξύ των αγοραστών.
Μέχρι στιγμής τα πιο εμπορικά πλοία φέτος ήταν τα feder (100-2.999 TEU), εκ των οποίων 167 έχουν πουληθεί (συνολικά 289.636 TEU), καταγράφοντας μια αύξηση 165,1% στις συναλλαγές σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ακολουθούν τα Post Panamax (5.000-9.999 TEU), με την συγκεκριμένη κατηγορία να καταγράφει 54 συναλλαγές ισάριθμων πλοίων ( 358.874 TEU). Τα μεγαλύτερα πλοία ήταν τα λιγότερο δημοφιλή στη second hand αγορά με μόνο πέντε πλοία άνω των 10.000 TEU να αλλάζουν χέρια.
Τέλος η αυξημένη ζήτηση για πλοία οδήγησε στα ύψη και τιμές των πλοίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η μέση τιμή για ένα feeder ήταν τον Ιούνιο στα 17,6 εκατ. δολ ενώ τον Ιούνιο του 2020 το ίδιο πλοίο άξιζε μόλις 4 εκατ. δολ.
Οι μεταφορείς επιζητούν επιπλέον τονάζ για να καλύψουν τη ζήτηση και έχουν να επιλέξουν μεταξύ ακριβών ναυλώσεων πλοίων από ανεξάρτητους πλοιοκτήτες και αγορές second hand πλοίων σε “τσιμπημένες” τιμές. Από την πλευρά τους οι πωλητές έχουν ένα σημαντικό κίνητρο να πουλήσουν σημειώνει ο Peter Sand της Bimco.
Latest News
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες