Μάλλον αρνητικοί είναι οι διεθνείς ναυτιλιακοί φορείς στα μέτρα κατά της κλιματικής αλλαγής (Fit for 55) που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αφορούν τη ναυτιλία. Χρησιμοποιώντας μια διπλωματική γλώσσα η Ένωση των εφοπλιστικών φορέων των χωρών μελών της Ε.Ε., η European Community Shipowner’s Association (ECSA), το Διεθνές ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) αλλά και το ευρωπαϊκό τμήμα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (Clia Europe) με ανακοινώσεις, ενώ τάσσονται υπέρ της ανάγκης αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, καταθέτουν τις αντιρρήσεις τους σε συγεκριμένες προτάσεις της Ε.Ε. και αντιπαραθέτουν τις δικές τους προτάσεις προειδοποιώντας ότι υπονομεύεται η γενικότερη προσπάθεια για το κλίμα
Η Ecsa με ανακοίνωση της καλωσορίζει το πακέτο «Fit for 55» για το κλίμα, αλλά εκφράζει το φόβο της ότι η έλλειψη συνοχής μεταξύ των προτάσεων μπορεί να υπονομεύσει τις φιλόδοξες προτάσεις για το κλίμα.
Το ICS από την πλευρά του τονίζει ότι χρειάζεται μια επείγουσα δράση, αλλά η δράση πρέπει να έχει ως αποτέλεσμα την απαλλαγή από τον άνθρακα και όχι την απλή «ανάληψη» χρημάτων. Η Clia θεωρεί ότι τιμολόγηση των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία.
Ειδικότερα η ECSA σημειώνει ότι παρατηρείται μια έλλειψη συνοχής μεταξύ ορισμένων προτάσεων του πακέτου που ενδέχεται να υπονομεύσουν τους περιβαλλοντικούς στόχους του. Παρόλο που θα προτιμούσαμε μια διεθνή λύση για τη ναυτιλία, χαιρετίζουμε την φιλοδοξία της Ε.Ε. να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή και αναγνωρίζουμε ότι η ναυτιλία θα πρέπει να συμβάλει στο δίκαιο μερίδιό της για την αντιμετώπιση της κρίσης σε επίπεδο Ε.Ε., δήλωσε ο Claes Berglund, Πρόεδρος της ECSA .
H Ecsa εμφανίζεται θετική στο γεγονός ότι όσοι εκμεταλλεύονται εμπορικά το πλοίο (ναυλωτές) αναγνωρίζονται ως «παίκτες» στο σύστημα εμπορίας ρύπων και αναλαμβάνουν μερίδιο ευθύνης.
Στη συνέχεια υποστηρίζει τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS για τη σταθεροποίηση της τιμής του άνθρακα, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους πολλούς μικρούς και μεσαίους πλοιοκτήτες. Είναι σημαντικό επίσης. τα έσοδα που δημιουργούνται. να υποστηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση του τομέα της ναυτιλίας και να μην προστίθενται στους γενικούς προϋπολογισμούς των κρατών μελών, εκφράζοντας την αντίθεση της στην πρόταση της Ε.Ε. για τη δημιουργία του Innovation Fund.
Επιπλέον χαιρετίζει μεν τον στόχο της πρωτοβουλίας Fuel EU Maritime για την προώθηση στην αγορά καθαρότερων καυσίμων αλλά χαρακτηρίζει μη συνεπή την πρόταση με άλλες προτάσεις του πακέτου «Fit for 55» για το κλίμα ενώ τονίζει ότι η κύρια υποχρέωση συμμόρφωσης με τυχόν νέα πρότυπα καυσίμων πρέπει να ανήκει στους προμηθευτές καυσίμων της ΕΕ. Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές αντιτίθενται στην επιβολή προστίμων στα πλοία όταν οι υποδομές των λιμανιών δεν προσφέρουν συμβατά καύσιμα.
Τέλος εκφράζουν την αντίθεση τους και με την κατάργηση της τρέχουσας φορολογικής απαλλαγής στα καύσιμα.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS)
Σε δήλωση του ο Guy Platten, γενικός γραμματέας της ICS, χαρακτηρίζει μεταξύ άλλων την πρόταση της Ε.Ε. «άσκηση αύξησης εσόδων» η οποία θα αναστατώσει πολύ τους εμπορικούς εταίρους της Ευρώπης, ενώ είναι δύσκολο να δούμε τι θα επιτύχει η επέκταση του EU ETS στη ναυτιλία για τη μείωση του CO2, ιδίως όταν η πρόταση καλύπτει μόνο το 7,5% των παγκόσμιων εκπομπών της ναυτιλίας. Αυτό θα μπορούσε να αναστείλει σοβαρά τις κλιματικές διαπραγματεύσεις για το υπόλοιπο 92,5% των εκπομπών πλοίων».
Το ICS εκφράζει επίσης την απογοήτευση του γιατί η Ε.Ε. δεν εστιάζει στην ενίσχυση των επενδύσεων για εναλλακτικά καύσιμα, ενώ τέλος χαρακτηρίζει υπερβολικά γραφειοκρατική την πρόταση για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες.
H Clia Europe
Το πακέτο «Fit for 55», το νέο νομοθετικό πλαίσιο που καταθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενέργεια και το κλίμα, αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα προς την επιτάχυνση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, αναφέρει αρχικά η Clia Europe. Ωστόσο όπως σημειώνει ο Ukko Metsola, Γενικός Διευθυντής CLIA Europe η καθιέρωση της τιμολόγησης των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία. Θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια σε πολιτικό και ρυθμιστικό επίπεδο, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και να καταστούν διαθέσιμα για ανεφοδιασμό σε ευρωπαϊκά λιμάνια.
Τέλος η Μαρία Δεληγιάννη, Διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο σημειώνει ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την οικονομία μας και είναι στις προτεραιότητές του να υποστηρίξει την πράσινη ανάπτυξη.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM