Στις αρχές του 2021 ένα capesize πλοίο το Unique Carrier που ναυπηγήθηκε το 2007 είχε πουληθεί αντί 11,5 εκατ. δολ. Το ίδιο πλοίο σήμερα, σύμφωνα με την VesselsValue αξίζει 20,4 εκατ. δολ.
Πρόκειται όπως αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης για το τελευταίο «φθηνό» Capesize που πουλήθηκε πριν την εκτόξευση των ναύλων και την άνοδο των αξιών των πλοίων. Από τις αρχές του έτους η αξία ενός cape 10 ετών αυξήθηκε πάνω από 75%, όπως και στις μικρότερες κατηγορίες. Το Ultramax SBI Libra πουλήθηκε στην ελληνικών συμφερόντων Kassian για 18,65 εκατ. δολ στις αρχές του έτους και τώρα η Vessels Value το εκτιμά στα 26,8 εκατ. δολ (+45%). Στα Handy έχει καταγραφεί διαφορά στην αξία ενός πλοίου άνω του 100% από τις αρχές του έτους.
Η αυξημένη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, άνθρακα αλλά και σιτηρών από την Κίνα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξησης της απασχόλησης των πλοίων όλων των μεγεθών και την συνακόλουθη άνοδο της αξίας τους, εξηγεί η VesselsValue..
Στα δεξαμενόπλοια, όμως, οι αξίες αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές από τις αρχές του έτους όχι όμως στον ίδιο βαθμό με τα bulkers, ενώ οι ναύλοι παραμένουν κοντά στα ιστορικά χαμηλά, κυρίως λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας. Πάντως τα μεγαλύτερης ηλικίας δεξαμενόπλοια έχουν καταγράψει την μεγαλύτερη άνοδος την αξία τους με τις τιμές ενός VLCC 20 ετών να έχει αυξηθεί σχεδόν 30%. Αυτό οφείλεται εξηγεί η VesselsValue και στο γεγονός ότι έχει καταγραφεί άνοδο της αξίας του σκραπ από 400 δολ στα 600 δολ ο τόνος.
Τέλος στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αγοραπωλησίες έχουν αυξηθεί κατά 780% από τις αρχές του έτους ενώ και οι αξίες των πλοίων έχουν υπερδιπλασιασθεί σε πολλές περιπτώσεις. Ένα panamax 15 ετών , 4.250 TEu ενώ τέλη Μαρτίου άξιζε 20 εκατ. δολ τώρα αξίζει 40 εκατ. δολ.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων