Η αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών σε συνδυασμό με τις ελλείψεις που παρατηρούνται στον κλάδο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και τα σημεία συμφόρησης σε πολλά λιμάνια του κόσμου, έχουν ήδη προκαλέσει μεγάλους περιορισμούς στην προσφορά προϊόντων, από αυτοκίνητα έως παπούτσια.
Συγκεκριμένα, μερικοί από τους μεγαλύτερους πωλητές ρούχων και παπουτσιών της Αμερικής αναφέρουν μια παράμετρο που έχει λειτουργήσει ως καταλύτης στην επιδείνωση της εικόνας της αγοράς: το κλείσιμο των εργοστασίων στο Βιετνάμ που προήλθε από το δεύτερο κύμα της επιδημίας του κορωνοϊού στην ασιατική χώρα. Αυτό οδήγησε κορυφαία brands, από την PacSun εως τη Nike, να προειδοποιήσουν για τις επιπτώσεις στην προσφορά των προϊόντων τους στην αγορά.
Στα τέλη Σεπτεμβρίου, η Nike μείωσε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της για το 2021, λόγω προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, παρά το γεγονός ότι ο διευθύνων σύμβουλός της επισήμανε ότι υπάρχει έντονη ζήτηση από τους καταναλωτές.
Η Nike παράγει περίπου τα τρία τέταρτα των παπουτσιών της στη Νοτιοανατολική Ασία, με το 51% και το 24% της παραγωγής σε Βιετνάμ και Ινδονησία, αντίστοιχα.
Μαζικό κλείσιμο εργοστασίων
Αλλά καθώς η κυβέρνηση του Βιετνάμ επέβαλε περιορισμούς που σχετίζονται με την πανδημία, συμπεριλαμβανομένου του υποχρεωτικού κλεισίματος των εργοστασίων για αρκετές εβδομάδες, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, η Nike έκανε λόγο για απώλεια παραγωγής 10 εβδομάδων.
Ακόμη και όταν τα εργοστάσια αρχίσουν να ανοίγουν ξανά, κάτι που η εταιρεία αναμένει να συμβεί σταδιακά από τον Οκτώβριο, η αύξηση της παραγωγής μέχρι το πλήρες επίπεδό της, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, δήλωσε ο επικεφαλής οικονομικών της Nike, Μάθιου Μάθιου, σε πρόσφατη εταιρική συνάντηση. Τα μισά από τα εργοστάσια ένδυσης της Nike στο Βιετνάμ είναι προς το παρόν κλειστά, δήλωσαν στελέχη της εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτής της συνάντησης.
Το Βιετνάμ ως τόπος παραγωγής, αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της αθλητικής μάρκας Under Armour που παράγει υποδήματα και ρούχα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Under Armour, Πάτρικ Φρισκ, δήλωσε κατά τη διάρκεια της πιο πρόσφατης ανακοίνωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, τον Αύγουστο, ότι παρακολουθεί στενά τον αντίκτυπο των διακοπών λειτουργίας των εργοστασίων στην αλυσίδα εφοδιασμού της στη χώρα, χαρακτηρίζοντάς την «αναπτυσσόμενη κατάσταση».
Πρόβλημα για Ugg, Coach και Michael Kors
Το Βιετνάμ είναι ένας σημαντικός προμηθευτής και για τις ΗΠΑ, ιδίως στους κλάδους ένδυσης και υπόδησης.
«Είναι ένας πολύ μεγάλος συνεργάτης των Ηνωμένων Πολιτειών. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή ενδυμάτων και υποδημάτων », δήλωσε ο Στιβ Λαμάρ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της American Apparel and Footwear Association. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής ρούχων και παπουτσιών, σύμφωνα με την AAFA.
Μετάλλαξη που έπληξε τις βιομηχανικές ζώνες
Τον Ιούλιο, το Βιετνάμ ξεκίνησε έναν σκληρό αγώνα κατά της επιδημίας του κορωνοϊού που προκλήθηκε από μια ύποπτη νέα παραλλαγή του ιού, η οποία, όπως δήλωσε ο υπουργός Υγείας του Βιετνάμ, οδήγησε σε γρήγορη εξάπλωση νέων λοιμώξεων στις βιομηχανικές ζώνες της χώρας.
Στη συνέχεια, η κυβέρνηση επέβαλε αυστηρούς περιορισμούς και έκλεισε προσωρινά τα εργοστάσια μέχρι τα μέσα Αυγούστου, ένα μέτρο που ωστόσο παρατάθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο. Ορισμένα εργοστάσια είναι ακόμη κλειστά.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι η παραγωγή για τα πάντα, από πάνινα παπούτσια και σανδάλια μέχρι τζιν, φορέματα, μπλουζάκια, σακάκια και άλλα προϊόντα, έχει σταματήσει.
Σε μια ερευνητική αναφορά τον περασμένο μήνα, ο αναλυτής της BITG, Καμίλο Λιόν, τόνισε ότι οι μάρκες αθλητικών υποδημάτων όπως η Nike και η Adidas, κινδυνεύουν περισσότερο να έχουν σοβαρές διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, επειδή «το Βιετνάμ χρησίμευσε ως ένας ισχυρός εναλλακτικός τόπος παραγωγής προϊόντων έναντι της Κίνας τα τελευταία χρόνια».
Άλλες μάρκες που έχουν σημαντική έκθεση παραγωγής στο Βιετνάμ, είναι οι Ugg Deckers Outdoor, Columbia Sportswear, Coach parent Tapestry και Capri Holdings (που κατέχει το εμπορικό σήμα Michael Kors).
Ο Λιόν εκτιμά ότι μπορεί να χρειαστούν πέντε έως έξι μήνες για να λειτουργήσουν κανονικά τα εργοστάσια στο Βιετνάμ όταν τελειώσει το lockdown. Και όποτε επιστρέψουν στην παραγωγή και ξεκινήσουν οι γραμμές παραγωγής, προβλέπει ένα άλλο ζήτημα: το προσωπικό.
«Τα βιετναμέζικα εργοστάσια πιθανότατα θα έχουν πρόβλημα να πείσουν τους εργαζόμενους να επιστρέψουν στη δουλειά τους μετά το lockdown», εκτίμησε.
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού