Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της πανδημίας, σε άλλους προκάλεσε ζημίες σε άλλους τεράστια κέρδη. Στους δεύτερους περιλαμβάνονται και οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που αναμένεται να δουν τα κέρδη του 2021 να εκτοξεύονται σε δεκάδες δισ. δολ.
Ενδεικτικό παράδειγμα η Maersk που ανακοίνωσε χθες νέα αναθεώρηση προς τα πάνω των κερδών της για την χρήση 2021, καθώς όπως αναφέρει μπορεί οι όγκοι μεταφερομένου φορτίων να μειώθηκαν 4% στο τέταρτο τρίμηνο οι ναύλοι όμως αυξήθηκαν 80%, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η Maersk ανακοίνωσε για το 4ο τρίμηνο του 2021 προκαταρκτικά μη ελεγμένα οικονομικά στοιχεία πάνω από τις προηγούμενες προσδοκίες με έσοδα 18,5 δισ. USD, EBITDA 8 δισ. δολ και EBIT 6,8 δισ. δολ. Ο όγκος φορτίων που μεταφέρθηκε δια θαλάσσης μειώθηκε κατά 4% και οι μέσοι ναύλοι βελτιώθηκαν κατά 80% το 4ο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, προσθέτει η Maersk.
Το ισχυρό αποτέλεσμα του τριμήνου αντανακλά τη συνέχιση της εξαιρετικής κατάστασης της αγοράς στο τμήμα των ωκεάνιων μεταφορών καθώς η παγκόσμια αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνει η Maersk.
Συνεπώς, δεδομένης της ισχυρής απόδοσης του τέταρτου τριμήνου του 2021, τα προκαταρκτικά στοιχεία για το σύνολο του έτους για το 2021 θα υπερβούν τις προηγούμενες εκτιμήσεις, υπογραμμίζει η Maersk και προβλέπει τώρα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 24 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 22-23 δισ. δολ ), κέρδη πορς φόρων και τόκων (EBIT) 19,8 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 18-19 δισ. δολ) και ελεύθερες ταμειακές ροές 16,4 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 14,5 δισ. δολ).
Η Ετήσια Έκθεση 2021 του Ομίλου, θα δημοσιευθεί στις 9 Φεβρουαρίου 2022.
Δέκα χρόνια νωρίτερα το στόχο για μηδενικούς ρύπους CO2
Στο μεταξύ η Maersk, επιταχύνει τις δράσεις της με στόχο να επιτύχει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040, αντί για το 2050 που ήταν η αρχική φιλοδοξία. Ως παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών logistics, η Maersk επιδιώκει να επεκτείνει τη φιλοδοξία των καθαρών μηδενικών εκπομπών στο συνολικό αποτύπωμα της επιχείρησης, δήλωσε ο Soren Skou, Διευθύνων Σύμβουλος της AP Moller – Maersk.
Για να επιτευχθεί ο νέος στόχος η Maersk σχεδιάζει μέχρι το 2030 να καταφέρει μείωση κατά 50% των εκπομπών ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο στον στόλο της και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.
Latest News
Νέο χτύπημα Χούθι σε ελληνόκτητο πλοίο με βαλλιστικό πύραυλο
Επίθεση με βαλλιστικό πύραυλο δέχθηκε ελληνόκτητο πλοίο με σημαία Παναμά που πλέει στην Ερυθρά Θάλασσα
Αυξημένη ζήτηση για πλοία με καύσιμο LNG
Ταχεία ανάπτυξη του στόλου έως το 2027 προβλέπει οίκος αναλύσεων ? Αγκάθι οι ελλείψεις σε υποδομές όπως δεξαμενές αποθήκευσης και μονάδες εφοδιασμού
Πλέοντας σε ταραγμένα ύδατα – Οι κίνδυνοι για τη ναυτιλία το 2024
Σύμφωνα με την Allianz Comercial η ναυτιλία έχει να αντιμετωπίσει από τους πολέμους και τη γεωπολιτική αστάθεια μέχρι την κλιματική κρίση και την πειρατεία
Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύνδεση του Λιμένα Αλεξάνδρούπολης με την Περιφερειακή Οδό
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο ανάπτυξης του εμπορικού λιμένα - Το έργο ωρίμασε η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων