Χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2021 κινείται τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18 Ιανουαρίου 2022 ο BDI έκλεισε στις 1.644 μονάδες ενώ πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στις 1.740 μονάδες.
Στη συνέχεια βέβαια η ναυλαγορά ανέβηκε για να φθάσει στις 7 Οκτώβριου του 2021 στις 5.650 μονάδες, το υψηλότερο σημείο από το 2008 και από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα ,με αποτέλεσμα να έχει απωλέσει το 71% των κερδών του.
Ο δείκτης υποχώρησε στις 1.644 (18 Ιανουαρίου 2022), μια μείωση της τάξεως του 71% από την κορυφή του τέταρτου τριμήνου, κυρίως λόγω της υποαπόδοσης των πλοίων Capesize, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Πάντως δεν φαίνεται να έχασαν όλες οι κατηγορίες πλοίων το ίδιο ενώ κάποιες παραμένουν με κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι στις αρχές του 2021. Τα πλοία μικρότερου μεγέθους φαίνεται να διατηρούν τα κέρδη τους, επιβεβαιώνοντας την ρήση «το μικρό είναι όμορφο».
Αναλυτικά, όπως σημειώνει η Intermodal, ξεκινώντας από τον δείκτη Handysize (BHSI) που καταγράφει την πορεία των ναύλων στα μικρότερου μεγέθους πλοία τα Handysize, και συγκρίνοντας τον Ιανουάριο του 2022 με τον Ιανουάριο του 2021, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα με τον δείκτη να κινείται στις 1.162 μονάδες, +78% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια ημερομηνία. Ο δείκτης Supramax βρίσκεται επίσης +68% πάνω από τα περυσινά επίπεδα στις 1.840 μονάδες σήμερα, ενώ ο δείκτης Panamax βρίσκεται +37% πάνω από πέρυσι στις 2.223 μονάδες. Τέλος, ο BCI είναι ο μόνος δείκτης που παρουσιάζει σήμερα χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφώνοντας σήμερα στο 1.316 χαμηλότερα κατά 54% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ιστορικά όμως αυτό είναι το εποχικά χαμηλό τρίμηνο για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, κατά το οποίο η κατηγορία των πλοίων Capesize παρουσιάζει τη χαμηλότερη σχετική απόδοση λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τις ροές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες με την σειρά τους παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους.
Επίσης η αύξηση της προσφοράς πλοίων στον Ειρηνικό λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας έχει «κανιβαλίσει» τα κέρδη στη περιοχή για όλα τα μεγέθη πλοίων, επηρεάζοντας ιδιαίτερα και τους ναύλους στο σιδηρομετάλλευμα. Ωστόσο, η Intermodal, θεωρεί τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς ως μια αγοραστική ευκαιρία για τον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να επαναλάβει την ανοδική του τάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Προς το παρόν, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από τώρα και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες να ακολουθούν, θα μπορούσαμε να πούμε, σημειώνει η Intermodal, ότι οι πλοιοκτήτες προσαρμόζουν τις κινήσεις τους έως ότου η αγορά δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες. Αυτό αποτυπώνεται και στις πολύ λίγες κινήσεις αγοραπωλησίας πλοίων στον κλάδο καθώς από την αρχή του έτους μέχρι τώρα (περίπου 15 ημέρες) έχουν καταγραφεί μόλις 16 προσφορές πλοίων , τέσσερις φορές λιγότερα από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία