Σε 24ωρη απεργία προχωρούν οι εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας την Τετάρτη, συμμετέχοντας στην απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ) ενόψει της ψήφισης του σχεδίου νόμου για τις ΔΕΚΟ στη Βουλή.
«Εκτάκτως σήμερα, στην συνεδρίαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου (20/09/2022), αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στην 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει εξαγγείλει το Ε.Κ.Α. Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που εισάγεται προς ψήφιση στη βουλή του οποίου οι διατάξεις σκοπεύουν στην ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων» αναφέρει η ανακοίνωση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο και τρόλεϊ στους δρόμους της πρωτεύουσας από την έναρξη έως και τη λήξη της βάρδιας.
- Διαβάστε επίσης: ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 9/11 – «Αυξήσεις μισθών τώρα»
Εικοσιτετράωρη απεργία θα πραγματοποιήσουν και οι εργαζόμενοι σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ, σύμφωνα με απόφαση των σωματείων εργαζόμενων στην ΣΤΑ.ΣΥ.
Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Οικονομικών στις 12 το μεσημέρι.
- Διαβάστε επίσης: ΓΣΕΕ: Κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας στις 9 Νοεμβρίου
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η απόφαση για την απεργία ελήφθη σε έκτακτη συνεδρίασή του ΕΚΑ, καθώς όπως επισημαίνουν με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών εισάγονται διατάξεις με τις οποίες:
- Κατακρημνίζεται το εργασιακό καθεστώς των εργαζομένων στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς με την εισαγωγή ρυθμίσεων που οδηγούν σε εργαζόμενους δύο ταχυτήτων.
- Ακυρώνονται οι επιχειρησιακές Σ.Σ.Ε. και οι Κανονισμοί Εργασίας για τους νεοπροσλαμβανόμενους.
- Ανοίγει η πόρτα για ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και στις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς.
- Καταργείται ή πλήρης απασχόληση και η απασχόληση αορίστου χρόνου με τη δυνατότητα πρόσληψης εκτάκτων υπαλλήλων και μάλιστα όχι σε υποστηρικτικά συστήματα αλλά και σε βασικές ειδικότητες όπως οδηγοί ή τεχνίτες στις επιχειρήσεις δημοσίων μεταφορών.
- Εκμηδενίζεται ο ρόλος του ΑΣΕΠ στο σύστημα προσλήψεων σε τυπικό έλεγχο λίγων ημερών που δεν θα ολοκληρώνεται ποτέ, δίνοντας τη δυνατότητα σε επιτροπές των ίδιων των εταιρειών να καθορίζουν τον τρόπο επιλογής προσωπικού εισάγοντας πλέον και την έωλη διαδικασία της προσωπικής συνέντευξης.
- Φαλκιδεύεται η δυνατότητα των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και τις θυγατρικές του να υπάγονται στο σύστημα κινητικότητας του Ν. 4440/2016.
«Άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου»
Για τους λόγους αυτούς το ΕΚΑ ζητά την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα όλων των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών, την άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις Δημόσιες Επιχειρήσεις στις οποίες δεν έχουν υπογραφεί, την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας με την πρόσληψη προσωπικού αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης, με την ουσιαστική εποπτεία του ΑΣΕΠ και την επαναφορά της δυνατότητας των κοινωνικών εταίρων (οργανώσεων εργαζομένων και διοικήσεων ΔΕΚΟ) να συμφωνούν μισθολογικούς και μη όρους με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.
«Για το ΕΚΑ είναι επιτακτική ανάγκη τόσο η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών όσο και η προστασία των θέσεων εργασίας αλλά και των όρων εργασίας του προσωπικού το οποίο πρέπει να απασχολείται στις κομβικές αυτές θέσεις, με σχέση αορίστου χρόνου πλήρους απασχόλησης. Είναι ανεπίτρεπτο να υποβαθμίζονται έτι περαιτέρω οι επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις στις επιχειρήσεις αυτές, τη στιγμή που στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ήδη, είναι στα σκαριά σχέδιο Οδηγίας με την οποία υποχρεώνονται τα Κράτη-Μέλη να ενισχύσουν τις κλαδικές και διακλαδικές συλλογικές διαπραγματεύσεις ως ουσιαστικό παράγοντα για την προστασία των εργαζομένων», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.
Latest News
Πρόωρα στη σύνταξη με πλήρεις αποδοχές - Ποιους αφορά, οι προϋποθέσεις
Ειδικές προβλέψεις για Δημόσιο, τράπεζες, ΔΕΚΟ, ΟΤΑ
Ο «χάρτης» πληρωμών από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ για την περίοδο 8 έως 10 Μαΐου
Συνολικά, θα καταβληθούν 62.244.037 ευρώ σε 60.583 δικαιούχους
Συνάντηση Πιτσιλή - Κόλλια για για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν τη συνεργασία τους σε θεσμικό επίπεδο
«Στον αέρα» η πλατφόρμα για τα νομικά πρόσωπα - Το έντυπο Ν
Όσα πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις
Ξεπέρασαν τις 250.000 οι διασυνδέσεις POS με ταμειακές μηχανές - Τα πρόστιμα
Τους μήνες Μάιο και Ιούνιο το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση και του έργου της διασύνδεσης των ταμειακών με λογισμικό ERP με τα POS
Διαδικτυακά εργαστήρια συμβουλευτικής από ΔΥΠΑ - Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Όσοι αναζητούν ή θέλουν να αλλάξουν εργασία, μπορούν να παρακολουθήσουν εργαστήρια από εξειδικευμένα στελέχη
Ξαφνικό εμπόδιο στις συντάξεις των οφειλετών του ΕΦΚΑ
Θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο μήνες για να ξεκλειδώσει η διαδικασία διασταύρωσης των τραπεζικών καταθέσεων των οφειλετών
Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα: Πληρώστε 10 ευρώ και φύγετε για Πάσχα
Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι - Σε λειτουργία η πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ
Άλλα 400 εκατ. στη «μαύρη» τρύπα των συντάξεων – Η έκτακτη πρόβλεψη στο μεσοπρόθεσμο
Μεγάλο κύμα πρόωρων συνταξιοδοτήσεων οδηγεί σε αναθεώρηση της δαπάνης
Τι δείχνουν τα πρώτα εκκαθαριστικά - έρχονται και οι πρώτες επιστροφές φόρου
Χωρίς φόρο 8 στους 10 φορολογούμενους που έσπευσαν να υποβάλουν τη φορολογική τους δήλωση. Χωρίς επιστροφή φόρου όσοι δεν δηλώσουν το ΙΒΑΝ