Σε τέσσερα «μέτωπα» επηρεάζει τη ναυτιλία ο υψηλός πληθωρισμός και η πολιτική ανόδου των επιτοκίων που ακολουθούν οι κεντρικοί τραπεζίτες. Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv εντόπισε αυτές τις «περιοχές» που επηρεάζονται από τον υψηλό πληθωρισμό.
-Πρώτον, η άνοδος των τιμών σε συνδυασμό με την τεχνική ύφεση από τις κεντρικές τράπεζες στοχεύουν στη μείωση της κατανάλωσης αγαθών και στη μείωση των επενδύσεων. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει τους ναύλους από τη μείωση της ζήτησης πλοίων.
Διαβάστε επίσης: Ναυτιλία – ΗΠΑ: Σημαντική υποχώρηση στις παραγγελίες για εμπορεύματα
-Δεύτερον, οι αυξήσεις των επιτοκίων –κάτι που πιθανώς θα συνεχιστεί ακόμη και το 2023– αυξάνουν το κόστος χρηματοδότησης, καθιστώντας τη λήψη της απόφασης χρηματοδότησης για έναν πλοιοκτήτη πιο δύσκολη.
-Η ανάγκη χρήσης περισσότερων ιδίων κεφαλαίων και μικρότερου χρέους, το οποίο θα γίνει πιο ακριβό για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη δραστηριότητα στη αγορά μεταχειρισμένων πλοίων και να ωθήσει τις αξίες των πλοίων χαμηλότερα.
-Επίσης, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πολλοί πλοιοκτήτες μπορεί να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν μετρητά για να εξοφλήσουν υπάρχοντα δάνεια και με αυτόν τον τρόπο να βελτιώσουν τις ταμειακές ροές τους, αντί να προχωρήσουν στην απόκτηση νέων πλοίων με πρόσθετο δανεισμό, μειώνοντας επίσης τη ζήτηση για πλοία στην second hand αγορά.
Latest News
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία