Με το κόστος ενέργειας να φθάνει πλέον στο 10% – 14% του τζίρου των καταστημάτων εστίασης – όταν προ των υπέρογκων αυξήσεων ήταν στο 4% – και το ράλι των πρώτων υλών να συνεχίζεται, οι επιχειρηματίες του κλάδου κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, θέτοντας ζήτημα επιβίωσης.
Τη συλλογική αγωνία του κλάδου, που αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας, εξέφρασαν τα μέλη της Ένωσης Επιχειρήσεων Οργανωμένης Εστίασης (ΕΠΟΕΣ) στη συνάντηση που είχαν χθες με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, καταθέτοντας τις προτάσεις τους και ευελπιστώντας να λάβουν στήριξη με μέτρα οριζόντιου χαρακτήρα που θα περιλαμβάνουν όλες τις επιχειρήσεις χωρίς εξαιρέσεις.
Διαβάστε επίσης: ΕΒΕΠ: Με τον μήνα οι επιδοτήσεις στην ενέργεια – Από αναβολή σε αναβολή η ΕΕ
Ο υπουργός τους συνέστησε να περιμένουν να δουν τους λογαριασμούς του Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, οι οποίοι, όπως τους διαβεβαίωσε, θα είναι χαμηλότεροι λόγω της κατάργησης της ρήτρας αναπροσαρμογής, χωρίς άλλη δέσμευση.
«Ζητάμε άμεσες απαντήσεις, είμαστε όλοι σε πολύ δύσκολη κατάσταση», εξηγεί στον ΟΤ ο Γιάννης Λιάρος, γενικός διευθυντής της Ένωσης, επισημαίνοντας πως και με τις επιδοτήσεις το κόστος ενέργειας είναι 2,5 φορές πάνω, ακόμη και 4 σε ορισμένους παρόχους.
«Κανείς δεν μπορεί να αντέξει», δηλώνει, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές πλέον κόβουν δαπάνες ακόμη και από τα βασικά αγαθά. Ήδη οι περισσότερες επιχειρήσεις είναι στο «κόκκινο» αναφέρει ο ίδιος.
Οι επιχειρηματίες είναι αποφασισμένοι να εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια θεσμικής επίλυσης του θέματος και πλέον προγραμματίζουν να συναντήσουν και τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Άλλωστε η ΕΠΟΕΣ συμφωνεί με την κίνηση του Παναγιώτη Μονεμβασιώτη (αλυσίδα Φούρνοι Βενέτης) να απευθύνει ανοιχτή επιστολή στον Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας διεύρυνση των μέτρων στήριξης.
Ο δύσκολος χειμώνας
Με το ενεργειακό κόστος να είναι ήδη δυσβάσταχτο, ο χειμώνας θα είναι δύσκολος αναφέρει στον ΟΤ ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island.
Προσθέτει, δε, ότι «πρόκειται ίσως για την πιο δύσκολη στιγμή που έχουμε ζήσει καθώς είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τόσα πολλά αρνητικά πράγματα μαζί», αναφερόμενος στις ελλείψεις και τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους, των πληθωριστικών πιέσεων και της ανατροπής της ισοτιμίας ευρώ – δολαρίου.
Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι «αν δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση» δεν πρόκειται να κλείσει κανένα κατάστημα της Coffee Island.
Μειώνουν τις δαπάνες διασκέδασης
Με τις «πληγές» από την Covid ακόμη ανοιχτές παρά την εντυπωσιακή παράταση της τουριστικής σεζόν, ο κλάδος της εστίασης βρίσκεται πλέον αντιμέτωπος με την τέλεια καταιγίδα, αναφέρουν οι επιχειρηματίες.
Κι αυτό γιατί πέραν του υπέρογκου κόστους της ενέργειας καλούνται να διαχειριστούν και τον περιορισμό της κατανάλωσης στον οποίο οδηγεί τους καταναλωτές η γενικευμένη κρίση.
Αποκαλυπτικά είναι τα ευρήματα της πρόσφατης έρευνας της Focus Bari | YouGov, σύμφωνα με την οποία το 61% των πολιτών δηλώνει ότι ήδη έχει μειώσει τη διασκέδαση έξω ενώ το 19% ότι τη σταμάτησε τελείως.
Latest News
Πώς «απαντούν» οι εισηγμένες στις αναταράξεις των επιτοκίων
Οι μεγάλοι όμιλοι λαμβάνουν μια σειρά από μέτρα, προκειμένου να μετριάσουν τις επιπτώσεις
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας