Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο στο σήριαλ της συγχώνευσης δυο γιγάντων στα δεξαμενόπλοια, της Frontline του Νορβηγού μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και της Βελγικής, Euronav.
Η Frontline και η Euronav υπέγραψαν οριστική συμφωνία συγχώνευσης τον περασμένο Ιούλιο. Η Frontline αναμένεται να υποβάλει εθελοντική υπό όρους προσφορά ανταλλαγής μετοχών με την Euronav αφού μεταφέρει την εταιρική της έδρα από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Διαβάστε επίσης: Euronav – Frontline: Μια μεγάλη συγχώνευση και με ελληνικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ διάστημα ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Euronav η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο αντιτίθεται στη συγχώνευση και πρόσφατα ενίσχυσε τη θέση της στη Euronav, ανεβάζοντας την συμμετοχή της στο 24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Σαν «απάντηση» στην κίνηση αυτή ο John Fredriksen πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές της Euronav για 39,2 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τα τελευταία ενημερωτικά έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Fredriksen πούλησε το 1% του μεριδίου της Euronav για 39,2 εκατομμύρια δολάρια και τώρα ελέγχει περίπου 35,86 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχεί σε ποσοστό ιδιοκτησίας 17,78% στην εισηγμένη στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη εταιρεία .
Αυτό είναι προφανώς λίγο περίεργο και έρχεται καθώς τη στιγμή που η Saverys συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, σημείωσε η Pareto Securities όπως αναφέρει το splash247.com, ενώ η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Arctic Securities σημειώνει ότι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο Όμιλος Fredriksen είναι βέβαιος ότι η επερχόμενη προσφορά θα γίνει αποδεκτή από την πλειοψηφία των μετόχων.
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Ωστόσο, η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενόψει κάτι της κατάθεσης της δημόσιας προσφοράς από την Frontline που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Η βελγική οικογένεια θεωρεί ότι η συγχώνευση με την Frontline δεν είναι προς το συμφέρον της Euronav.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM