Με την ενεργειακή κρίση να προκαλεί ανησυχίες στις κυβερνήσεις και να πλήττει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, η συζήτηση για το υδρογόνο εμφανίζεται στο προσκήνιο ως απάντηση στις προκλήσεις.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι το υδρογόνο μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην ενεργειακή μετάβαση ιδιαίτερα στην Ευρώπη, η οποία επιχειρεί τον «απογαλακτισμό» της από τη ρωσική ενέργεια. Και μάλιστα η Ελλάδα μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την διαδικασία.
Το τελικό σχέδιο Ιβηρικής και Γαλλίας για τον αγωγό πράσινου υδρογόνου
«Θα αλλάξει το υδρογόνο τον κόσμο το 2023; Οι δύο τελευταίες δεκαετίες χαρακτηρίστηκαν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η ηλιακή και ο άνεμος. Η τρέχουσα δεκαετία σηματοδοτεί σίγουρα τη μαζική πρόσληψη υδρογόνου. Από το 2020 υπάρχουν παγκόσμιοι δείκτες που δείχνουν ξεκάθαρα στοιχεία ότι το υδρογόνο έχει μεγάλο ανάπτυξη. Το έτος 2023 θα διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο σε αυτή την εξέλιξη» γράφει χαρακτηριστικά στον λογαριασμό του στο Linkedin ο Γιώργος Χατζημαρκάκης, διευθύνων σύμβουλος του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Υδρογόνου «Hydrogen Europe».
Η ευρωπαϊκή νομοθεσία
Και εξηγεί ότι οι τρέχουσες νομοθετικές διαδικασίες στην Ευρώπη ολοκληρώνονται και σίγουρα θα δείξουν πόσο μεγάλη θα είναι η αγορά H2 τα επόμενα 10 χρόνια. Υπενθυμίζει επίσης ότι οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι ξεκάθαροι: «Μέχρι το 2030, 10 εκατομμύρια τόνοι υδρογόνου θα πρέπει να παράγονται εγχώρια στην Ευρώπη και άλλοι 10 εκατομμύρια τόνοι θα πρέπει να εισάγονται σε ετήσια βάση. Τα αντίστοιχα νομοθετικά πακέτα θα εγκριθούν το αργότερο την άνοιξη του 2023».
Ο κ. Χατζημαρκάκης υπογραμμίζει επίσης ότι έχουμε έχουμε σαφείς αποφάσεις και ανακοινώσεις μετά την COP 27 στην Αίγυπτο, οι οποίες θα πρέπει να εξεταστούν σε συνδυασμό με την COP28 που θα πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι.
Στρατηγική συνεργασία ΕΕ- Αιγύπτου για το «πράσινο» υδρογόνο
Με το βλέμμα στην COP28
«Αυτό θέτει στο παγκόσμιο προσκήνιο τις δραστηριότητες στην περιοχή MENA (Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική). Οι κύριοι παράγοντες όπως η Σαουδική Αραβία και η Αίγυπτος πιέζουν για τεράστιες ποσότητες παραγωγής υδρογόνου εστιάζοντας ιδιαίτερα στις ευρωπαϊκές αγορές. Οι πρώτες υπογραφές για συγκεκριμένα έργα έχουν παραδοθεί» γράφει χαρακτηριστικά στο Linkedin.
O CEO της «Hydrogen Europe» αναφέρθηκε επίσης και στον νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA) με πλαίσιο 750 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ψηφίστηκε στις ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας ότι το mega πακέτο της Ουάσιγκτον περιλαμβάνει επίσης την παραγωγή υδρογόνου και των υποκείμενων τεχνολογιών στη χώρα.
Ο «παράγοντας» Κίνα
Ο κ. Χατζημαρκάκης αναφέρεται και στην περίπτωση της Κίνας, η οποία «έχει υιοθετήσει το υδρογόνο ως βασική τεχνολογία ήδη πριν από μερικά χρόνια»: «Αυτό που είναι εντυπωσιακό αυτή τη στιγμή είναι ότι η χώρα παράγει ανταγωνιστικές και ανθεκτικές εφαρμογές H2 ειδικά στους τομείς των κυψελών καυσίμου για κινητικότητα και ηλεκτρολύτες. Η παραγωγική ικανότητα μπορεί ήδη να θεωρηθεί ως η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πρώτες προσφορές σε ευρωπαίους πελάτες δείχνουν εξαιρετική ελαστικότητα στην τιμολόγηση, φαινόμενο που έχουμε ξαναδεί σε άλλες τεχνολογίες», τονίζει χαρακτηριστικά.
Οι προοπτικές στην Ελλάδα
Τέλος ο CEO της «Hydrogen Europe», απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Energy Press αναφέρεται στις προοπτικές για την Ελλάδα:
«Η Ελλάδα θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αν όχι τους πιο σημαντικούς κόμβους και σημεία εισόδου υδρογόνου στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Σαουδική Αραβία το έχει δηλώσει ξεκάθαρα και η Αίγυπτος βρίσκεται σε στενές διαπραγματεύσεις για τον αγωγό EastMed με την ελληνική κυβέρνηση. Η Ελλάδα θα έχει κεντρικό ρόλο στην προώθηση αυτών των συνομιλιών και επίσης στη χρήση της δύναμης του ναυτικού στόλου της προκειμένου να κυριαρχήσει στη μεταβατική περίοδος» γράφει και προσθέτει: «Η αμμωνία, το LOHC (Liquid Organic Hydrogen Carrier) και επίσης η μεθανόλη θα είναι σημαντικοί μεταφορείς υδρογόνου και τα πλοία πρέπει να επαναπροσδιοριστούν ανάλογα. Η Ελλάδα μπορεί να αναλάβει τον ηγετικό ρόλο στη μετάβαση, προετοιμάζοντας επίσης πρόσθετα μέτρα υποδομής. Η Ελλάδα θα μπορούσε να γίνει γίγαντας του υδρογόνου. Ωστόσο, Χρειάζονται σαφή πολιτικά μηνύματα και μέτρα για αυτό. Οι επερχόμενες εθνικές εκλογές θα πρέπει να επιταχύνουν αυτή τη διαδικασία. Το 2023 και για την Ελλάδα θα είναι η «έτος δημιουργίας και όχι άλλου διαλείμματος» για το υδρογόνο».
Latest News
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο
Αύξηση 10% εσόδων και EBITDA στα 178,4 εκατ για την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ το 2023
Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις χτίζουν κέρδη για τα επόμενα χρόνια
Νέα συνεργασία Nissan - Acciona στον τομέα της μικροκινητικότητας
Η Nissan θα έχει δικαιώματα διανομής για τη σειρά προϊόντων Silence, όπως τα διθέσια Silence S04 και οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες