Σε προ πανδημίας επίπεδα επανέρχεται ο όγκος φορτίων στα αμερικανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF).
Καθώς η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα απομακρύνεται και το «μποτιλιάρισμα» στα αμερικανικά λιμάνια αποκλιμακώνεται, τα στοιχεία της NRF καταγράφουν σημαντική μείωση στις εισαγωγές, απόρροια και του αυξημένου πληθωρισμού στις ΗΠΑ.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Ειδικότερα, ο μηνιαίος όγκος φορτίου εισαγωγής στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας έπεσε κάτω από το όριο των 2 εκατ. TEU και όπως επισημαίνεται θα παραμείνει εκεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της άνοιξης.
«Τα λιμάνια κατέγραψαν κινήσεις πολύ πέρα από τα όριά τους, αλλά με βάση τα τελευταία στοιχεία βιώνουν ένα διάλειμμα, καθώς η καταναλωτική ζήτηση μετριάζεται εν μέσω συνεχούς πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NRF, υπεύθυνος για την αλυσίδα εφοδιασμού και την τελωνειακή πολιτική Jonathan Gold.
Χωρίς πίεση
«Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν και οι όγκοι παραμένουν υψηλοί, αλλά δεν βλέπουμε συμφόρηση εμπορευμάτων και ουρές πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν, κάτι που ήταν σύνηθες την ίδια περίοδο πέρυσι. Είναι καλό το ότι ξεφεύγουμε από την πίεση, αλλά είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πρέπει ακόμη να επιλυθούν, όπως τα εργασιακά στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής» πρόσθεσε.
Οπως επισημαίνεται, οι εισαγωγές προϊόντων μειώθηκαν κατακόρυφα, φτάνοντας σε χαμηλό τεσσάρων ετών (1,37 εκατ. TEU) τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημία προκάλεσε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας μεγάλου μέρους της οικονομίας. Ωστόσο, οι όγκοι φορτίων εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά το τέλος των lockdowns και της απελευθέρωσης της καταναλωτικής ζήτησης, ξεπερνώντας τα 2 εκατ. TEU τον Αύγουστο του 2020, αριθμός που παρέμεινε σε υψηλά ρεκόρ μέχρι τον φετινό χειμώνα.
«Υστερα από σχεδόν τρία χρόνια επίδρασης της COVID-19 στο παγκόσμιο εμπόριο και της αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών, τα στοιχεία δείχνουν ότι επιστρέφουμε στα προ πανδημίας επίπεδα» δήλωσε ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett. «Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της οικονομίας και προβλέπουμε ότι η ανάπτυξη θα επιστρέψει σιγά σιγά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση Global Port Tracker, τα λιμάνια των ΗΠΑ διαχειρίστηκαν 1,78 εκατ. TEU αυτόν τον Νοέμβριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο ήταν διαθέσιμα τα οριστικά στοιχεία. Αυτό δείχνει μια μείωση κατά 11,3% σε σχέση με τον Οκτώβριο και 15,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021. Μάλιστα, ήταν ο χαμηλότερος αριθμός από τον Φεβρουάριο του 2021 (1,87 εκατ. TEU), που ήταν και ο μόνος μήνας εδώ και δύο χρόνια που οι εισαγωγές έπεσαν κάτω από τα 2 εκατ. TEU.
Οι προβλέψεις
Τα αμερικανικά λιμάνια δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, αλλά η Global Port Tracker προέβλεψε ότι ο τελευταίος μήνας του 2022 έκλεισε στα 1,88 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 10,1% σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει ότι το περασμένο έτος – το οποίο κατέρριψε πολλά μηνιαία ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο – θα έχει ετήσιο σύνολο 25,7 εκατ. TEU, μειωμένο κατά 0,7% από το ρεκόρ των 25,8 εκατ. TEU που σημειώθηκε το 2021.
Την ίδια ώρα, παρά την επιβράδυνση στους όγκους εμπορευμάτων, οι λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στην πρόβλεψη της NRF για ανάπτυξη 6% έως 8% σε σχέση με το 2021 τόσο για ολόκληρο το έτος όσο και για την περίοδο των εορτών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως – σύμφωνα με την Global Port Tracker – οι εισαγωγές του Ιανουαρίου προβλέπονται στα 1,91 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 11,5% σε ετήσια βάση. Ο Φεβρουάριος αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω πτώση, στα 1,63 εκατ. TEU, ενώ τον Μάρτιο προβλέπονται 1,75 εκατ. TEU, αριθμός μειωμένος κατά 25,5% σε ετήσια βάση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό