Την αποχώρησή του από τον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) ανακοίνωσε ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, τονίζοντας ταυτόχρονα πως προχωρά στην ίδρυση Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, καλώντας ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, «η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία διέπεται από συγκεκριμένους κανόνες, θεσμικό και νομικό πλαίσιο, ενώ ο σκοπός λειτουργίας, οι στόχοι της και τα οφέλη που αποφέρει, δεν περιορίζονται μόνο σε παραγωγικό, επιχειρηματικό και οικονομικό επίπεδο, αλλά σαφώς εκτείνονται σε Εθνικό επίπεδο και επηρεάζουν την γεωστρατηγική ισχύ της χώρας μας».
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Θα επισκευάζουν περί τα 200 εμπορικά πλοία το χρόνο
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies επισημαίνει πως «στηρίζει σταθερά την ενίσχυση του συγκεκριμένου κλάδου, μέσα από διαρκείς επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων, με αιχμή του δόρατος την εγχώρια ναυπήγηση ολοκληρωμένων πλατφορμών και την εν συνέχεια υποστήριξη τους καθ’ όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους».
Η αντιπροσωπευτικότητα της εκπροσώπησης και η αποτελεσματική επίλυση των υπαρκτών και ουσιαστικών ζητημάτων του αμυντικού και ιδιαιτέρως του ναυπηγικού κλάδου, είναι μια επιτακτική και συνάμα σύνθετη ανάγκη, αναφέρει η ΟΝΕΧ, σημειώνοντας πως πρόκειται για μια «βαριά» στρατηγική βιομηχανία που -μετά από χρόνια απουσίας- επιστρέφει ξανά στις διεθνείς αγορές. «Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η ισχυροποίησή της είναι ζωτικής σημασίας για την Εθνική μας Ασφάλεια», προσθέτει.
Συμπεράσματα
Όμως, σύμφωνα με την εταιρεία, «δυστυχώς, μέσω της πολυετούς παρουσίας μας μέσω της ΟΝΕΧ Technology Systems & Bussines Solutions, στον Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ), ως μέλη του, καταλήξαμε στα εξής συμπεράσματα:
- ο ΣΕΚΠΥ είτε αδυνατεί, είτε δεν επιθυμεί να υπηρετήσει την πραγματική του αποστολή – Ο σκοπός μιας σύγχρονης, ισχυρής Αμυντικής Βιομηχανίας βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πρακτικές και τη στρατηγική του Συνδέσμου
- παρουσιάζεται σημαντικό έλλειμα συμμετοχής των Ναυπηγείων στη διαμόρφωση θέσεων και στη λήψη αποφάσεων του Συνδέσμου – ο Σύνδεσμος απαξιώνει τόσο τα 3 μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία, όσο και τους Έλληνες εργαζόμενους σε αυτά
- αν και η Πολιτεία έχει διασφαλίσει ένα ολοκληρωμένο και σαφές πλαίσιο, ο Σύνδεσμος συνεχίζει να ακολουθεί παρελκυστική πολιτική σχετικά με την ενδυνάμωση και τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας
- διαχρονικά ο Σύνδεσμος επιχειρεί τη μετατόπιση των προβλημάτων του κλάδου σε τρίτους (όπως Πολιτεία, αλλοδαπή βιομηχανία, σώματα ασφάλειας), γεγονός που μειώνει την αξιοπιστία και κυρίως την αποτελεσματικότητά του».
«Με βάση τα παραπάνω, και με γνώμονα την κάλυψη του κενού εκπροσώπησης του αναγεννημένου κλάδου μας, προχωρούμε στην ίδρυση της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα στις στρατηγικής σημασίας -τόσο για την Οικονομία, όσο και για την Ασφάλεια της Χώρας- ναυπηγικές μονάδες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, να συμμετάσχουν σε αυτήν. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος ONEX Shipyards & Technologies, παύει οποιαδήποτε συμμετοχή σε Συνδέσμους που η δράση τους έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι δεν καλύπτει το έργο των ναυπηγικών και ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων ή είναι αναποτελεσματική ή εξυπηρετεί ιδιοτελείς σκοπούς και συμφέροντα, πολύ κατώτερα των περιστάσεων και των σκοπών που οφείλουν να εξυπηρετούν», καταλήγει η ανακοίνωση.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό