Πράσινο φως για την επιτάχυνση της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής παρέμβασης που θα γίνει εντός Αθηνών από τη εποχή ακόμα των Ολυμπιακών Αγώνων δίνει η ΕΡΓΟΣΕ. Η υπογειοποίηση του επίγειου σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή των Σεπολίων θα δημιουργήσει έναν σύγχρονο τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο, όπως αυτοί που βλέπουμε στις σιδηροδρομικές μητροπόλεις της Δυτικής Ευρώπης και θα αλλάξει άρδην την εικόνα της γειτονιάς.
Η υπογραφή νέας συμπληρωματικής σύμβασης, ύψους 9 εκατ. ευρώ, το αμέσως επόμενο διάστημα βάζει σε τροχιά το μεγάλο έργο, ο συνολικός προϋπολογισμός του οποίου έχει προσεγγίσει τα 100 εκατ. ευρώ.
Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες με τρένο: Οι στοιχειωμένες συμβάσεις
Σήμερα, τα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη και η πρόοδος έχει φτάσει στο 50%. Πρόκειται για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων τα 1,91 χλμ. υπογειοποιημένα. Αυτός ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσαλλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προχωρήσει η πρώτη σήραγγα και έχει διαμορφωθεί η είσοδος της σήραγγας από τις 3 Γέφυρες και έχει προχωρήσει η αντιστήριξη της σήραγγας σε μήκος άνω των 500 μέτρων, ενώ προχωρά και κατασκευή της πλάκας οροφής.
Έτοιμος ο δυτικός κλάδος το 2024
Με την κατασκευή του έργου γίνεται επιτέλους πράξη με καθυστέρηση κοντά 20 ετών, η δικαστική απόφαση του 2004 για την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου, που θα αναβαθμίσει την περιοχή και την ζωή των κατοίκων. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ, η πρώτη από τις δύο διπλές σήραγγες, που αποτελεί τον δυτικό διάδρομο, θα λειτουργήσει το 2024.
Αυτό θα είναι το ορόσημο για να σταματήσει η μονοδρόμηση της γραμμής, που καθυστερεί σήμερα την κυκλοφορία των τρένων μέσα στον αστικό ιστό. Τα τρένα θα κυκλοφορούν πια υπόγεια στον έναν κλάδο του έργου, ενώ παράλληλα θα κατασκευάζεται ο δεύτερος ανατολικός διάδρομος.
Αυτή ήταν και μία από τις μεγάλες προκλήσεις του έργου της υπογειοποίησης των γραμμών στην περιοχή των Σεπολίων, που από την υπογραφή του αντιμετώπισε κι άλλα εμπόδια. Αρχικά αν και η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη του 2018, παρατάθηκε δεδομένων των τεχνικών δυσκολιών, που δημιουργούν η παράλληλη κυκλοφορία αλλά και το γεγονός ότι περνά ανάμεσα από τη Σήραγγα του Μετρό και τον μεγάλο αγωγό αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
Εν συνεχεία, χρειάστηκε νέα τεχνική λύση για να υπερκεραστούν οι νέες απαιτήσεις για τα όρια θορύβου στα εργοτάξια εντός αστικού ιστού, που δημιούργησε η τροποποίηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων. Έτσι, μέχρι σήμερα, έχει ήδη υπογραφεί από τον Νοέμβριο του 2021 μια συμπληρωματική σύμβαση, ύψους 23,8 εκατ. ευρώ και επίκειται η δεύτερη, που αφορά σε πρόσθετη εργασία εκσκαφής για την κατασκευή διαφραγματικού τοίχου ορθογωνικής διατομής με την χρήση υδροφρέζας που κατέστη αναγκαία, λόγω των ορίων περιβαλλοντικής όχλησης της εργολαβίας.
Αναβάθμιση της περιοχής και εκσυγχρονισμός του δικτύου
Η υπογειοποίηση αποτελεί ένα ουσιαστικό βήμα –και πάγιο αίτημα των κατοίκων- για την εξυγίανση της περιοχής και την αισθητική της αναβάθμιση. Ουσιαστικά, θα αποδεσμεύσει έκταση η οποία και θα αποδοθεί στους κατοίκους, με εμπλουτισμό για διάφορες χρήσει, με πάρκο και ποδηλατόδρομο.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της υπόγειας Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το Σ.Κ.Α. θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, συμβάλλοντας στην ασφάλεια των διαδρομών, την αύξηση της χωρητικότητας και μείωση του θορύβου.
Latest News
Πάνω από 460 εκατ. για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία
Με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας του
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς