Νέα ήθη έφεραν στην αγορά η πανδημία και η ενεργειακή κρίση. Η χαμηλή ρευστότητα για μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων και ο κίνδυνος για μια νέα γενιά ληξιπρόθεσμων οφειλών δημιούργησαν νέες συνθήκες και έβαλαν σε πιο συντηρητικό πλαίσιο τη συναλλακτική συμπεριφορά των επιχειρήσεων σε σχέση με τους πελάτες τους. Ο πιθανός κίνδυνος οδήγησε σε πιο προσεκτικές συναλλαγές αλλά και σε πιο δραστικές πολιτικές για να μην υπάρχουν «φέσια» στην αγορά, κάτι που φαίνεται να αποδίδει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Τειρεσία, η αξία απλήρωτων συναλλαγματικών στο δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2022 ανήλθε σε 83,5 εκατ. ευρώ, από 129 εκατ. ευρώ στο δωδεκάμηνο 2020. Αντίστοιχα οι ακάλυπτες επιταγές στο διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2022 ανήλθαν στα 68,3 εκατ. ευρώ από 96,4 εκατ. ευρώ στο διάστημα Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2020.
Χρέη στους Δήμους: Ποιες οφειλές διαγράφονται – ποιες θα ενταχθούν στις 72 δόσεις
Στοιχεία της 3ης πανευρωπαϊκής έρευνας European Payment Report της Intrum σε 29 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, δείχνουν ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν δράσεις προκειμένου να διαχειριστούν τις εκπρόθεσμες πληρωμές ώστε να μπορέσουν να προστατεύσουν τη ρευστότητά τους και παράλληλα να διαφυλάξουν τη βιωσιμότητά τους. Η έρευνα έδειξε ότι έξι στους δέκα επιχειρηματίες δήλωσαν ότι προχωρούν σε νομικές ενέργειες για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν μια πληρωμή σε καθυστέρηση ή την αθέτηση μιας πληρωμής.
Κάλυψη καθυστερήσεων
Για την πρόληψη τυχόν καθυστερήσεων το 45% το 2022 ζήτησε προκαταβολή (έναντι 40% το 2021) ενώ το 35% προχώρησε σε πιστωτικό έλεγχο των πελατών του, το 18% επέλεξε την πιστοληπτική ασφάλεια και το 16% έλαβε τραπεζικές εγγυήσεις.
Ωστόσο για τις περιπτώσεις πελατών που καθυστέρησαν να πληρώσουν ή δεν πληρώνουν, το 60% δηλώνει ότι επιλέγει τη νομική οδό για τη διευθέτηση του προβλήματος και το 11% αναθέτει την είσπραξη σε εξωτερική εταιρεία είσπραξης, ενώ το 75% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα εστιάζουν στην είσπραξη πρώιμων ληξιπρόθεσμων οφελών σχεδόν όσο και στις άλλες χώρες (73% ο μέσος όρος στην ΕΕ) και το 85% των ελληνικών επιχειρήσεων τη χρονιά που πέρασε υποχρεώθηκαν να αποδεχθούν μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα πληρωμών κατά το τελευταίο έτος από τους πελάτες τους.
Τέλος, οι ελληνικές επιχειρήσεις εκτιμούν ότι η τάση για αθέτηση ή εκπρόθεσμη πληρωμή βελτιώνεται καθώς το 40% εκτιμά σταθερό ή μειούμενο τον κίνδυνο για τους επόμενους 12 μήνες από 34% το 2021 και παραμένουν σε εγρήγορση σχετικά με τη δυνατότητα των πελατών τους για έγκαιρη πληρωμή σε ποσοστό 65% από 61% το 2021.
Πηγή: Εφημερίδα Τα Νεα
Latest News
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Οι Έλληνες αμφισβητούν την κυριαρχία της Coca – Cola – Η «μάχη» των 400 εκατ. ευρώ
Οι επενδυτικές κινήσεις, οι συμμαχίες και οι νέοι παίκτες - Πώς τα αναψυκτικά περνούν κάτω από το «ραντάρ» του πληθωρισμού
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Και χειμώνα και καλοκαίρι - Ο freddo espresso δεν επηρεάζεται από την εποχικότητα
Πώς φτάσαμε σήμερα 7 στους 10 καταναλωτές να προτιμούν freddo espresso καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς, ανεξάρτητα από την εποχικότητα
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου