Ο γερμανικός τύπος αναφέρεται εκτενώς στο προβληματικό ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία στα Τέμπη που προκάλεσε τον θάνατο τουλάχιστον 46 επιβατών και τον τραυματισμό δεκάδων ακόμη.
«Γιατί βρίσκονταν και τα δύο τρένα σε μετωπική πορεία στις ίδιες ράγες;», διερωτάται η Süddeutsche Zeitung. «Σύμφωνα με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, ο σταθμάρχης έδωσε εντολή αλλαγής κατεύθυνσης στις ράγες, ωστόσο το σύστημα δεν την εκτέλεσε. […] Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, εξήγησε ότι το ηλεκτρονικό σύστημα που υποτίθεται ότι προειδοποιεί τους μηχανοδηγούς για τα ερχόμενα τρένα στη γραμμή δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. “Τίποτα δεν λειτουργεί, όλα γίνονται χειροκίνητα”, είπε, για ολόκληρη τη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Σε συνολικά 15 σταθμούς, ο εκάστοτε σταθμάρχης έπρεπε να δώσει το πράσινο φως στο τρένο με το χέρι για να συνεχίσει το ταξίδι του. Δεν υπάρχουν ηλεκτρονικοί έλεγχοι και γι’ αυτό ευθύνονται οι αρχές: “Διαμαρτυρόμαστε συνεχώς γι’ αυτό”, δήλωσε ο Γενιδούνιας, επικεφαλής του συλλόγου».
Οι μηχανοδηγοί ταξιδεύουν στα τυφλά
«Οι σταθμάρχες μεταδίδουν τις οδηγίες μέσω ασυρμάτου στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι ταξιδεύουν σχεδόν στα τυφλά: δεν υπάρχει ούτε ηλεκτρονικό σύστημα καθοδήγησης και παρακολούθησης ούτε φανάρια που θα μπορούσαν να ανάψουν κόκκινα σε περίπτωση κινδύνου», εξηγεί η tageszeitung. «Το σιδηροδρομικό ατύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν μια προδιαγεγραμμένη καταστροφή. Το 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ήδη επιβάλει πρόστιμο δύο εκατομμυρίων ευρώ στην Ελλάδα για ανεπαρκή ασφάλεια στις αμαξοστοιχίες, ενώ τον Απρίλιο του 2022 ένας εμπειρογνώμονας προειδοποιούσε σε επιστολή του για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Όμως, όλες οι προειδοποιήσεις έπεσαν στο κενό», σχολιάζει η εφημερίδα του Βερολίνου.
«Από την πώληση της Hellenic Trains στους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους το 2017, […] τα προβλήματα δεν έχουν μειωθεί, με πιο πρόσφατο το παράδειγμα των απαράδεκτα κακών τρένων Pendolino, από τους Ελβετικούς Ομοσπονδιακούς Σιδηροδρόμους SBB. Τρένα αυτού του τύπου συνέδεαν κυρίως την Ελβετία με την Ιταλία από τα μέσα της δεκαετίας του 1990 και μετά, προτού η SBB στείλει τη συντριπτική πλειοψηφία των Pendolinos για παλιοσίδερα. Το αφεντικό της SBB είχε μιλήσει τότε για μια “φρίκη” που έφτασε στο τέλος της. Όταν οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πέντε εναπομείναντα Pendolinos στην Ελλάδα, ο πρώην επικεφαλής της SBB δήλωσε πως “το μόνο που μπορώ να πω για τα Pendolinos είναι: καλή τύχη”». Η taz καταλήγει τέλος πως «η Hellenic Trains διαφημίζει ότι μπορεί κανείς να ταξιδέψει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με τα γρήγορα τρένα τους. Μετά την τραγωδία των Τεμπών, για τους Έλληνες αυτό μοιάζει με κοροϊδία».
Πηγή: Deutsche Welle / Γιώργος Πασσάς
Latest News
Ποιοι απειλούν να μετατρέψουν το Παρίσι σε σκουπιδότοπο
Οι υπάλληλοι καθαρισμού του Δήμου ζητούν αυξήσεις και έκτακτο πριμ για να μην απεργήσουν εν μέσω Ολυμπιακών Αγώνων
Πού το πάει ο Τραμπ; Πώς εκμεταλλεύεται προεκλογικά τη δίκη του
Μεγαλώνει το προβάδισμά του Τραμπ έναντι του Μπάιντεν – Τι θα γίνει αν μπει στη φυλακή για την υπόθεση της πορνοστάρ Στόρμι Ντάνιελς
Έρχεται το... αμερικανικό ιππικό για το Κίεβο - Πάνω από 60 δισ. σε νέα όπλα από τις ΗΠΑ
Αντιαρματικά όπλα, συστήματα αεράμυνας, πυροβολικό και βλήματα, τανκς, drones, μαχητικά αεροσκάφη
«Καταζητούμενος» για την Ρωσία ο Ζελένσκι
«Με βάση ένα άρθρο του ποινικού κώδικα»
Από μία κλωστή κρέμεται η εκεχειρία Χαμάς - Ισραήλ
Η Χαμάς έχει δηλώσει ότι πήγε με «θετικό πνεύμα» στις συνομιλίες στο Κάιρο
Τέλος στις συνομιλίες Paramount - Skydance - Η Sony αποκτά προβάδισμα
H Sony Pictures Entertainment και η Apollo Global Management, εξέφρασαν ενδιαφέρον για την εξαγορά της Paramount έναντι 26 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Πέθανε η Άννα Παναγιωτοπούλου
Θλίψη στον καλλιτεχνικό χώρο μετά την είδηση του θανάτου της αγαπημένης ηθοποιού.
Πρόοδος στις διαπραγματεύσεις για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα
Τι προβλέπει η πρόταση για κατάπαυση του πυρός – Όσα λέει υψηλόβαθμη πηγή
Ηχηρό «No» της Ιταλίας στην αποστολή στρατιωτών στην Ουκρανία
«Αποκλείουμε άμεση δραστηριοποίηση των στρατιωτών μας στην Ουκρανία», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός άμυνας Γκουίντο Κροζέτο - Σε πλήρη αντιδιαστολή με τις επιθυμίες του Μακρόν
Η μεγαλύτερη έξοδος των τελευταίων ετών - Αναχωρούν οι τελευταίοι εκδρομείς για το Πάσχα
Πάνω από 420.000 οχήματα πέρασαν τα διόδια στις εθνικές οδούς