Να είναι πιο διαφανής όσον αφορά τις αλλαγές στους όρους παροχής των υπηρεσιών της δεσμεύτηκε η WhatsApp, μετά από διάλογο με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Κομισιόν: Οσμή σκανδάλου από ταξίδια ανώτερου αξιωματούχου στο Κατάρ
Σύμφωνα με την Κομισιόν, η εταιρεία θα διευκολύνει τους χρήστες να απορρίπτουν ενημερώσεις όταν διαφωνούν με αυτές και θα εξηγεί με σαφήνεια πότε η απόρριψη αυτή οδηγεί τον χρήστη στο να μην μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες του WhatsApp. Επίσης, η WhatsApp επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν διαμοιράζονται με τρίτους ή άλλες εταιρείες της Meta – συμπεριλαμβανομένου του Facebook – για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τον διάλογο, ο οποίος διευκολύνθηκε από την Κομισιόν, συντόνισαν η Σουηδική Υπηρεσία Καταναλωτών και η Ιρλανδική Επιτροπή Ανταγωνισμού και Προστασίας Καταναλωτών.
«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp»
«Χαιρετίζω τις δεσμεύσεις της WhatsApp να αλλάξει τις πρακτικές της ώστε να συμμορφώνεται με τους κανόνες της ΕΕ, να ενημερώνει ενεργά τους χρήστες για τυχόν αλλαγές στη σύμβασή τους και να σέβεται τις επιλογές τους αντί να τους ρωτά κάθε φορά που ανοίγουν την εφαρμογή. Οι καταναλωτές έχουν δικαίωμα να κατανοούν τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα», δήλωσε σχετικά ο επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders.
Το ευρωπαϊκό δίκτυο επιβολής της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών, το δίκτυο CPC, όπως ονομάζεται, απέστειλε για πρώτη φορά επιστολή στην WhatsApp τον Ιανουάριο του 2022, μετά από προειδοποίηση της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ ενώσεων μελών της σχετικά με εικαζόμενες αθέμιτες πρακτικές στο πλαίσιο των ενημερώσεων, από την WhatsApp, των όρων παροχής υπηρεσιών και της πολιτικής απορρήτου.
Τον Ιούνιο του 2022, το Δίκτυο CPC απέστειλε δεύτερη επιστολή στην WhatsApp επαναλαμβάνοντας το αίτημά του, οι καταναλωτές να ενημερώνονται με σαφήνεια για το επιχειρηματικό μοντέλο της WhatsApp και, ειδικότερα, για το αν η WhatsApp αντλεί έσοδα από εμπορικές πολιτικές που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μετά από συζητήσεις μεταξύ του Δικτύου CPC, της Επιτροπής και της WhatsApp, η εταιρεία επιβεβαίωσε ότι δεν μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς.
Οι δεσμεύσεις της WhatsApp
Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, η WhatsApp θα:
- εξηγήσει ποιες αλλαγές προτίθεται να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους,
- θα δίνει τη δυνατότητα απόρριψης των επικαιροποιημένων όρων παροχής υπηρεσιών εξίσου εμφανώς με τη δυνατότητα αποδοχής τους,
- θα διασφαλίσει ότι οι ειδοποιήσεις για τις ενημερώσεις θα μπορούν να απορρίπτονται ή να καθυστερεί η επανεξέταση των ενημερώσεων, καθώς και να σέβεται τις επιλογές των χρηστών και να μην αποστέλλει επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις.
Επόμενα βήματα
Στο εξής, το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (το CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο η WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων των πολιτικών της και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση ακόμα και με πρόστιμα.
Επιπλέον, θα εντείνει τις προσπάθειες αντιμετώπισης πρακτικών όπως το να καθίσταται η διαγραφή από μια υπηρεσία πιο δύσκολη από ό,τι την εγγραφή σε αυτήν.
Latest News
Βuyback μετοχών ρεκόρ ύψους 110 δισ. δολ. ανακοίνωσε η Apple
Ελαφρώς καλύτερα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα τριμήνου
Ρινγκ.. για δύο η Σελήνη – Ίλον Μασκ vs Τζεφ Μπέζος
Η Blue Origin και η SpaceX ιδρύθηκαν και οι δύο στις αρχές του αιώνα από μεγιστάνες της τεχνολογίας
Πρόβλημα με το ξυπνητήρι του iPhone αφήνει... άγρυπνους χιλιάδες χρήστες
Η Apple επιβεβαίωσε την ύπαρξη του προβλήματος και ότι είναι σε γνώση της, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τι είναι αυτό που το προκαλεί
Η πρώτη γραμμή άμυνας στην κυβερνοασφάλεια είναι οι κωδικοί πρόσβασης
Πως εξισσοροπείται η ευκολία και η ασφάλεια στην ψηφιακή εποχή
Εκατοντάδες απολύσεις στη Google, παρά την ισχυρότερη ανάπτυξή της στη διετία
Η μονάδα που «στοχοποιείται» βρίσκεται πίσω από τα κορυφαία προϊόντα της εταιρείας και την προστασία της διαδικτυακής ασφάλειας των χρηστών
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών
NASA: Έλαβε για πρώτη φορά μήνυμα με λέιζερ από το βαθύ Διάστημα
Έφτασε με ακραία ταχύτητα από απόσταση 1,5 φοράς μεταξύ Γης και Ήλιου – Η αποστολή στέφθηκε από επιτυχία, αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του νέου συστήματος επικοινωνίας με λέιζερ αντί για ραδιοκύματα
Το TikTok ο νέος «βασιλιάς» των social media – Ποιος είναι ο άντρας πίσω από τη viral εφαρμογή;
Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν μουσική και βίντεο σύντομης διαρκείας.
Νέα επένδυση «μαμούθ» της Microsoft σε υποδομές cloud και AI
Η Microsoft επιθυμεί να επεκτείνει περαιτέρω τις δυνατότητες ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, παγκοσμίως
Meta και Ray-Ban κυκλοφορούν περιορισμένη έκδοση «έξυπνων γυαλιών» Ferrari
Μόνο 1.000 ζεύγη των γυαλιών ηλίου περιορισμένης έκδοσης είναι διαθέσιμα