«Και έτσι ξαφνικά όπως θα μπαίνει η Άνοιξη…», η Σκλαβενίτης προχωρά σε μια ακόμη εξαγορά, τη 12η στη σειρά, καθώς λίγες μέρες πριν υπέγραψε προσύμφωνο για την απόκτηση της λαρισαϊκής αλυσίδας ΑS Αγορά η οποία διαθέτει 9 καταστήματα σούπερ μάρκετ στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου.
Πρόκειται για μια win-win συμφωνία, η οποία θα κλείσει οριστικά τους επόμενους μήνες.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών είχαν ξεκινήσει από τον Δεκέμβριο, όπως είχε γράψει ο ΟΤ, με την Σκλαβενίτης να συνεχίζει να προπορεύεται του ανταγωνισμού και στο κομμάτι των εξαγορών στο «μεσαίο ράφι».
Ο πληθωρισμός «ευλόγησε» τον τζίρο των σούπερ μάρκετ – Πόσο αυξήθηκε το 2022 [Ερευνα]
Η ΑS Αγορά, που αποτελεί το σήμα με το οποίο δραστηριοποιείται στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων η «Σανιδάς – Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ», ξεκίνησε τη δραστηριότητά της τον Δεκέμβριο του 2015, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στην οδό Καραθάνου στον Άγιο Αθανάσιο.
Έκτοτε ακολούθησαν άλλα οκτώ καταστήματα, σε Αμπελοκήπους, Φιλιππούπολη, Άγιο Κωνσταντίνο, Νέα Σμύρνη, στους Νέους Πόρους, στο κέντρο της Λάρισας (Παπακυριαζή και Φαρμακίδου), στην Αγιά και στον Αμπελώνα Τυρνάβου. Επίσης διαθέτει αποθήκες και γραφεία στο 3ο χλμ Λάρισας – Καρδίτσας.
Όσον αφορά στη Σκλαβενίτης, διαθέτει στην ευρύτερη περιοχή της Λάρισας πέντε καταστήματα. Τα τέσσερα εντός της πόλης σε περιφερειακά σημεία και ένα στην Ελασσόνα.
Με την εξαγορά της AS Αγορά αυτομάτως ο leader του ελληνικού λιανεμπορίου πολλαπλασιάζει το εμπορικό του αποτύπωμα στη θεσσαλική πρωτεύουσα και ειδικά στο κέντρο της πόλης, ενώ αποκτά «έρεισμα» και σε δύο περιοχές με τουριστική ανάπτυξη, όπως είναι η Αγιά και οι Νέοι Πόροι.
Σημειώνεται ότι στη Λάρισα κυριαρχεί μέχρι σήμερα η ΑΒ Βασιλόπουλος με 10 καταστήματα, ενώ πολύ κοντά είναι και η Μασούτης, που διαθέτει 9 καταστήματα.
Οι δύο λόγοι
Η ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη στην καρδιά του θεσσαλικού κάμπου ήταν άλλωστε και ο ένας από τους δύο λόγους που η οικογένεια Σκλαβενίτη αποφάσισε να προχωρήσει στη σύναψη της εν λόγω συμφωνίας.
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με τη φιλοσοφία του ομίλου αναφορικά με τις εξαγορές μικρομεσαίων αλυσίδων.
Με βάση τις κινήσεις της Σκλαβενίτης έως τώρα, όπως έγινε δηλαδή με την απορρόφηση των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος και την απόκτηση των 4 καταστημάτων της Γέγος στα Μεσόγεια, επιδιώκεται να αποκτηθούν αλυσίδες που παρά τα όποια προβλήματα μπορεί να παρουσιάζουν έχουν την δυνατότητα να σωθούν και να αναπτυχθούν.
Και το κυριότερο να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας. Στην περίπτωση της AS Αγορά οι εργαζόμενοι αριθμούν πάνω από 100.
Τα αρνητικά κεφάλαια και αλλαγή στο μετοχικό κεφάλαιο
Η εξαγορά εξασφαλίζει στην Σκλαβενίτης τζίρο περίπου 10 εκατ. ευρώ, όσος δηλαδή είναι ο τζίρος των 9 καταστημάτων της λαρισαϊκής αλυσίδας, τα οποία είναι εξ ολοκλήρου μισθωμένα.
Σύμφωνα με την τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεσή της AS Αγορά, η οποία αφορά την οικονομική χρήση του 2021, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 9,927 εκατ. ευρώ από 10,351 εκατ. ευρώ το 2020 (-4,10%), ενώ εμφανίζει αρνητικά ίδια κεφάλαια.
Συγκεκριμένα, κατά τη λήξη της οικονομικής χρήσης του 2021: α) το σύνολο των βραχυπροθέσμων υποχρεώσεων της εταιρείας υπερέβαινε το σύνολο των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά το ποσό των ευρώ 2.161.475,33, β) οι σωρευμένες ζημιές ανέρχονται σε ευρώ -1.230.966,49 και γ) το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί αρνητικό.
Να σημειωθεί ότι ο επιχειρηματίας Θανάσης Σανίδας, ο οποίος διατηρεί πολυσχιδή επιχειρηματική δραστηριότητα στη Λάρισα (Λατομεία Τυρνάβου, κατασκευές, εστίαση) από τις αρχές Φεβρουαρίου εφέτος αποχώρησε ολοσχερώς από το μετοχικό κεφάλαιο της λιανεμπορικής αλυσίδας.
Με βάση την απόφαση της Συνέλευσης των εταίρων της Σανίδας – Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ, το 50% της εταιρείας κατέχει πλέον η κα Μπλέκα Μαρία, ενώ η κα Μπότα Θεοπούλα κατέχει το 30% και ο κος Χαράλαμπος Παπακωνσταντίνου το υπόλοιπο 20%.
Ο ανταγωνισμός
Η ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ το 2022 κατέγραψε ανάπτυξη 5,8%, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων αγοράς, IRI, με τον όμιλο Σκλαβενίτη να έχει τον διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το σύνολο της αγοράς, αγγίζοντας τα 4,5 δισ. ευρώ σε κύκλο εργασιών (+12%).
Αυτή τη στιγμή, ο όμιλος Σκλαβενίτη διαθέτει συνολικά 516 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, απασχολεί περισσότερους από 33.000 εργαζομένους και εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 550.000 πελάτες την ημέρα.
Οι νέες επεκτατικές κινήσεις του leader, που αναμένεται να συνεχιστούν, αυξάνουν την απόσταση που τον χωρίζει από τους υπολοίπους «παίκτες», δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερη ένταση ανταγωνισμού στην ομάδα των «big7».
Το σίγουρο είναι πως το «κυνήγι» στο «μεσαίο ράφι» των σούπερ μάρκετ θα συνεχιστεί, με τις κινήσεις της Μασούτης και της Κρητικός να το επιβεβαιώνουν, ενώ την ίδια στιγμή αποδυναμώνονται οι περιφερειακοί «παίκτες», όπως ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, καθώς τα μέλη του αποτελούν εν δυνάμει στόχους των «μεγάλων».
Latest News
Ποιος είναι ο Έλληνας πίσω από την επιτυχία της New Balance – Πώς κοντράρει στα ίσια Nike και Adidas
Από τις κότες και το “dad shoe”, στο Μαραθώνιο της Βοστόνης, το Στιβ Τζομπς και τη σημερινή της εικόνα, η New Balance έχει να πει τη δική της “ελληνική” ιστορία.
Με το βλέμμα στην Φρανκφούρτη για τα μερίσματα οι τράπεζες
Τι είπαν στους αναλυτές Μεγάλου και Μυλωνάς για τη διανομή των μερισμάτων στους μετόχους
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Αλλαγές κορυφής στην «Χήτος» με το βλέμμα στο... Λονδίνο
Ο Νίκος Χήτος ανέλαβε πρόεδρος της Χήτος ενώ την είσοδό του στο διοικητικό συμβούλιο έκανε ο Βασίλης Χήτος στη θέση του αντιπροέδρου
Τι σημαίνει για την Kiko Milano στην Ελλάδα το deal με τη Louis Vuitton
Δεν υπάρχει καμία επίδραση στο αναπτυξιακό πλάνο της low cost ταλικής μάρκας που έφερε ο όμιλος Φάις στην Ελλάδα, ως αποκλειστικός διανομέας, το 2020
Ποιος είναι ο όμιλος «Παύλος Ν. Πέττας» που χτύπησε το ακίνητο στο Ρίο - Αντίρριο - Το success story των 77 ετών
Η εταιρεία διαθέτει πλέον περισσότερα από 80.000 τ.μ. ιδιόκτητων εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και άλλα 110.000 τ.μ. στη Βουλγαρία
Η μάχη των τραπεζών με τα έξοδα σε 4 μέτωπα
Η πρόγευση της στρατηγικής για τον περιορισμό των δαπανών από την Πειραιώς
Πώς τα «τραπεζάκια έξω» έσωσαν την παρτίδα για την Coca Cola HBC
Τι είπε για την ελληνική αγορά ο διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC Ζόραν Μπογκντάνοβιτς – Οι εκτιμήσεις για το 2024 και οι ανατιμήσεις που έρχονται
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Νatech: Από τα Γιάννενα μέχρι... την Αφρική φέρνει τα πάνω - κάτω στις τράπεζες
Αναπτύσσει τραπεζικά συστήματα για ιδρύματα σε πάνω από 40 χώρες του κόσμου