Τα βιομηχανικά πάρκα, αλλά και οι εξελίξεις στη ναυπηγική βιομηχανία με επίκεντρο την, υπό ίδρυση ευρισκόμενη, «Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων», αποτέλεσαν τα κυρίαρχα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, την οποία και παρακολούθησε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Α’ Πειραιά και Νήσων, κ. Κώστας Κατσφάδος.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Βασίλης Κορκίδης, συνδέοντας, στη βασική του τοποθέτηση, το θέμα των βιομηχανικών πάρκων, αλλά και των εξελίξεων στη ναυπηγική βιομηχανία, ενημέρωσε τα μέλη της διοίκησης σχετικά με την πρόσφατη αναφορά του Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα για τη διερεύνηση, τόσο από την ελληνική, όσο και από την κινεζική πλευρά, της δυνατότητας βιώσιμης ανάπτυξης ενός «βιομηχανικού πάρκου», το οποίο θα αξιοποιήσει τη, γεωστρατηγικής σημασίας, θέση του λιμένα του Πειραιά για την ανάπτυξη συνεργιών μεταξύ κινεζικών και ελληνικών επιχειρήσεων, που διατυπώθηκε στην πρόσφατη εκδήλωση, την οποία συνδιοργάνωσαν το Ε.Β.Ε.Π και η Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας.
Κορκίδης για εξαγωγές: Δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. τόνισε τη σημασία της ανάπτυξης ενός τέτοιου «πάρκου» σημειώνοντας ότι, μια τέτοια εξέλιξη, θα συμβάλει στην ανάπτυξη του συνόλου των δραστηριοτήτων του cluster των επιχειρήσεων που θα περιβάλει η «Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων», ενώ, παράλληλα, θα θέσει σε τροχιά υλοποίησης σχεδιασμούς που άπτονται της γαλάζιας και κυκλικής οικονομίας.
Οικονομική αξία
Υπενθύμισε δε, ότι τα επιχειρηματικά πάρκα μπορούν να προσφέρουν ένα ευνοϊκό περιβάλλον και να προσθέσουν οικονομική αξία στο σύνολο της οικονομίας, παρέχοντας παράλληλα λύσεις σε θέματα χωροθέτησης, ως επί το πλείστον, μεταποιητικών επιχειρήσεων που αντιμετώπιζαν χρόνια προβλήματα από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του αστικού ιστού. Επίσης, επισημάνθηκε ότι το Επιμελητήριο διατηρεί ψηλά στην ατζέντα του μια πολιτική η οποία ευνοεί, αφενός την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας, αλλά και τις πιθανές συνέργειες, μέσα από τις οποίες μπορεί να εμφανιστούν καινοτόμα προϊόντα και, αφετέρου, να υπάρξει και προστασία του περιβάλλοντος, είτε από τη μείωση των οχλήσεων από τους θορύβους για τον αστικό ιστό, είτε από τον εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής υποδομής, άρα και εκπεμπόμενων ρύπων.
Οι επιπτώσεις του δυστυχήματος των Τεμπών
Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. απαρίθμησε τις αλυσιδωτές επιπτώσεις από τη διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων στην οικονομία, λόγω της διακοπής της διακίνησης φορτίων σιδηροδρομικώς από το λιμάνι του Πειραιά στις εξαγωγικές δραστηριότητες της χώρας, αλλά και τις αρνητικές επιδράσεις ως προς τον ανταγωνισμό που δέχεται το λιμάνι από άλλα λιμάνια για τα in transit φορτία. Μάλιστα σημείωσε την αναγκαιότητα να δρομολογηθεί, μετά από αυτή την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών, ο ταχύς εκσυγχρονισμός του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου, αφού είναι η προέκταση κάθε εμπορικού λιμανιού και εμπορευματικού κέντρου.
Στενή συνεργασία
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κώστας Κατσαφάδος, αναφέρθηκε στη στενή συνεργασία του υπουργείου με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς και τόνισε ότι η κυβέρνηση στήριξε την επιχειρηματικότητα με σειρά παρεμβάσεων, τις οποίες και απαρίθμησε, στη δύσκολη χρονική συγκυρία κατά την οποία οι αγορές πέρασαν σοβαρούς κλυδωνισμούς εξ αιτίας του πολέμου, αλλά και των πληθωριστικών πιέσεων, γεγονός, που, όπως είπε, αποδεικνύεται και από τα στοιχεία τα οποία δημοσιοποίησε το Επιμελητήριο, όπου το ισοζύγιο εγγραφών διαγραφών επιχειρήσεων είναι θετικό. Βρισκόμαστε σε τροχιά ανάπτυξης, αλλά, όπως παρατήρησε, με αφορμή το τραγικό ατύχημα των Τεμπών, απαιτούνται να γίνουν πολλά για να εξυγιανθούν λειτουργίες του κράτους.
Ο ναυπηγικός τομέας
Ο υφυπουργός εστίασε στη σημασία της αναζωογόνησης του ναυπηγικού τομέα, αλλά και στο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις του cluster, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από τις ναυπηγοεπισκευές, με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά, για την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη, για να καταλήξει λέγοντας ότι στόχος είναι η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων, παρά τη συγκυρία των εθνικών εκλογών, προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της κοινωνίας.
Στη συνεδρίαση έγινε παρουσίαση μελέτης για τα βιομηχανικά πάρκα από τον Εμ. Μπαλτά, Τεχνικό Σύμβουλο ΚΕΕΕ και Δ/νοντα Σύμβουλο της Redeplan, ενώ εξετάστηκαν και θέματα λιμένων και νησιωτικής πολιτικής με επίκεντρο την, προσφάτως συναφθείσα, συμφωνία μεταξύ Υ.Ν.Ν.Π. και Ε.Τ.Επ.
Σύσσωμο, τέλος, το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. εξέφρασε τη βαθιά του λύπη για το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, συλλυπούμενο τις οικογένειες των θυμάτων της ανείπωτης τραγωδίας και ευχόμενο να μην συμβεί «ποτέ ξανά» ένα τέτοιο συμβάν, που προκάλεσε θλίψη σε όλη τη χώρα.
Latest News
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο