Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες μέσω της ένωσης των εφοπλιστών της ΕΕ, η Ecsa, χαιρετίζουν τη φιλοδοξία του νέου κανονισμού για το κλίμα και τον θεωρούν ως ουσιαστικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.
Η συμφωνία δίνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και παρέχει σαφείς κλιματικούς στόχους και καθοδήγηση για τη βιομηχανία όσον αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.
Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι σημαντικό ο κανονισμός να ενθαρρύνει την παραγωγή καθαρών καυσίμων. Ενώ η ECSA είχε υποστηρίξει για πιο αυστηρές απαιτήσεις, αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ότι το συμφωνηθέν κείμενο δίνει για πρώτη φορά πιο κεντρικό ρόλο στους προμηθευτές καυσίμων. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξετάζουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων για καθαρά καύσιμα πλοίων στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
«Ο σωστός δρόμος»
«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συγχαίρουν τους διαπραγματευτές για τη σκληρή δουλειά τους και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ενεργειακή της μετάβαση. Χρειαζόμαστε όμως όλα τα χέρια στο κατάστρωμα και, ειδικότερα, πιο αυστηρές απαιτήσεις για τους προμηθευτές καυσίμων για να παρέχουν τα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται. Ως εκ τούτου, καλούμε το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές για καθαρά καύσιμα πλοίων στην αναθεωρημένη Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η FuelEU Maritime, μαζί με τα έσοδα από την RED και το σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) που χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών με τα καθαρά καύσιμα, μπορούν να βάλουν τη ναυτιλία στον σωστό δρόμο ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.
Επιπλέον, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την ευθυγράμμιση των απαιτήσεων για την παροχή ρεύματος στην ξηρά με τις διατάξεις του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην τιμωρούνται όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή. Η ECSA υποστηρίζει επίσης τους ειδικούς όρους που εισάγονται για πλοία κατηγορίας πάγου, μικρά νησιά και εξόχως απόκεντρες περιοχές.
Latest News
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια