Με αλματώδεις ρυθμούς αυξάνεται η αξία των συναλλαγών με κάρτες στην Ελλάδα, μία τάση που ξεκινά από το 2015 – έτος επιβολής των capital controls. Η «συνήθεια» αυτή των καταναλωτών κορυφώνεται κατά την τελευταία τριετία, με αποτέλεσμα οι online αγορές – πληρωμές να ξεπεράσουν τα μετρητά.
Ο τζίρος έφτασε τα 50 δισ. ευρώ το 2022, όπως καταγράφουν τα στοιχεία της μελέτης που παρουσίασε το ΙΟΒΕ. Για φέτος, προβλέπεται ότι η τάση των συναλλαγών θα διατηρηθεί, όχι όμως με υψηλά ποσοστά, καθώς θα είναι αρκετά βραδύτερη η ανάπτυξη της οικονομίας.
Οι Ευρωπαίοι προτιμούν τα μετρητά – Κερδίζουν έδαφος οι κάρτες
Σύμφωνα με τον Νίκο Βέττα, γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν ήταν κάτι παροδικό, αλλά άφησαν μόνιμη επίδραση και με θετική επίδραση και στα φορολογικά έσοδα, η οποία αναμένεται να συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά. Οι αγορές χωρίς φυσική παρουσία επίσης αυξάνονται και, όπως τόνισε, η κατανάλωση θα είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομίας.
Τα κίνητρα για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν έχουν καλύψει όλα τα επαγγέλματα, υπογραμμίζοντας ότι είναι η ώρα τα κίνητρα να είναι πιο στοχευμένα και ειδικότερα εκεί όπου εντοπίζεται μεγαλύτερο πρόβλημα φοροδιαφυγής.
Ο επικεφαλής των χρηματοοικονομικών ερευνών του ΙΟΒΕ, Γιώργος Γατόπουλος, τόνισε πως το 2022 ο αριθμός των συναλλαγών υπερδιπλασιάστηκε σε σχέση με το 2019 στα καταστήματα ένδυσης, ενώ στα εστιατόρια οι διαδικτυακές συναλλαγές εκτοξεύθηκαν επιβεβαιώνοντας πως πρόκειται για μια τάση «που ήρθε για να μείνει». Αυξητικά κινούνται οι διαδικτυακές συναλλαγές στα φαρμακεία, στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (ενέργεια, φυσικό αέριο, νερό) και οι υπηρεσίες ταξί.
Επισημάνθηκε ότι όσο αυξάνεται η χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών μικραίνει το κενό του ΦΠΑ. Σχετικά με την ταχύτητα διάδοσης της χρήσης καρτών, για το 2022 η χρήση βρίσκεται στο 26,4% έναντι 18% το 2019, σε ό,τι αφορά τον τομέα του λιανικού εμπορίου.
12 φορές πιo πάνω
Η σταθερά ανοδική τάση προαναγγέλλει αυξημένους ρυθμούς καθότι φαίνεται ότι δημιουργήθηκε μία κουλτούρα πληρωμών με χρεωστικές ή πιστωτικές κάρτες και πως δεν αποτελεί ένα συγκυριακό φαινόμενο λόγω της πανδημίας. Οι ανέπαφες συναλλαγές ή και αγορές χωρίς φυσική παρουσία ήρθαν για να μείνουν και με βάση τα προσωρινά δεδομένα για το 2022 είναι κατά 12 φορές πιo πάνω σε αριθμό και κατά 5 φορές σε αξία έναντι του 2015.
Από τη μελέτη του ΙΟΒΕ, με θέμα «Ηλεκτρονικές πληρωμές στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας», ενδεικτικό της αυξητικής τάσης των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι ότι για πρώτη φορά οι ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν υπερβεί τις συναλλαγές με μετρητά και τις αναλήψεις από ΑΤΜ.
Σε ό,τι αφορά την αξία της μέσης συναλλαγής, έχει μειωθεί από τα περίπου 100 ευρώ στα 30 ευρώ το 2022 και καταγράφεται μία τάση συναλλαγών μικρότερης αξίας.
Latest News
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές