Σε εξαγωγές μπαταριών λιθίου θα μπορούσε να προχωρήσει από το 2026 η Βολιβία, δήλωσε ο πρόεδρος της χώρας Λουίς Άρσε, στο πλαίσιο του σχεδίου της κυβέρνησής του να προχωρήσει στην αξιοποίηση των πελώριων κοιτασμάτων του πολύτιμου χημικού στοιχείου που είναι κρίσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
FT: Πώς η Κίνα κερδίζει τον πόλεμο για το λίθιο της Αφρικής [γραφήματα]
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε σε τηλεοπτικό δίκτυο, ο Άρσε εξήγησε πως με την αξιοποίηση μέθοδου απευθείας διαχωρισμού του λιθίου η χώρα θα μπορέσει να αρχίσει να εξάγει μπαταρίες σε τρία χρόνια.
Τα αποθέματα
Στις αποξηραμένες προϊστορικές λίμνες της Βολιβίας εκτιμάται πως βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου παγκοσμίως, τα οποία το ινστιτούτο γεωλογικών μελετών των ΗΠΑ υπολογίζει σε 21 εκατομμύρια τόνους. Ωστόσο, η χώρα των Άνδεων σήμερα δεν παράγει παρά ελάχιστη ποσότητα λιθίου και δεν διαθέτει εμπορικά βιώσιμα αποθέματα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο, η κυβέρνηση σκοπεύει να εμπλακεί όχι μόνο στην εξόρυξη του μετάλλου αλλά και στην ανάπτυξη και την εμπορική διάθεσή του.
Ο «ΟΠΕΚ» του λιθίου
Ο κ. Άρσε επανέλαβε εξάλλου την πρότασή του να σχηματιστεί συμμαχία των κρατών του λεγόμενου τριγώνου του λιθίου —πέρα από τη Βολιβία, περιλαμβάνει τη Χιλή και την Αργεντινή—, όπου θεωρείται ότι βρίσκονται τα μισά αξιοποιήσιμα αποθέματα παγκοσμίως.
Ο πρόεδρος της Βολιβίας εξήγησε πως η συμμαχία αυτή θα μπορούσε να ορίζει τις τιμές του λιθίου, κατά τρόπο παρόμοιο με αυτόν που ο ΟΠΕΚ ορίζει τις τιμές του πετρελαίου. Το Μεξικό, ο πρόεδρος του οποίου Αντρές Μανουέλ Λόπες Ομπραδόρ πρότεινε πρώτος να δημιουργηθεί τέτοιος οργανισμός από τα κράτη της Λατινικής Αμερικής, θα μπορούσε να γίνει σημαντικός εταίρος στο εγχείρημα, πρόσθεσε ο κ. Άρσε.
Η θεαματική αύξηση της ζήτησης για λίθιο, που χρησιμοποιείται στην κατασκευή επαναφορτιζόμενων μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ευρύτερα για ηλεκτρονικά είδη, ώθησε την τιμή του μετάλλου υψηλής καθαρότητας στα περίπου 85.000 δολάρια ανά τόνο στα τέλη του 2022.
Latest News
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή