Τέλος του μήνα θα «πέσουν» οι υπογραφές για τη δημιουργία μιας από τις πρώτες κοιλάδες υδρογόνου στην Ελλάδα. Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ) κ. Στέφανος Αγιάσογλου, μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (ITC 2023), στις 28 του μηνός θα πραγματοποιηθεί η πρώτη επίσημη συνάντηση του ευρωπαϊκού προγράμματος Horizon, στο οποίο συμμετέχουν πολλές μεγάλες ελληνικές και ξένες εταιρείες (μεταξύ των οποίων Fulgor, Solaris, Avin κ.ά.) από χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Με μια πρώτη «μαγιά» περίπου 8 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα δημιουργηθεί, όπως επεσήμανε ο ίδιος, μια μικρή κοιλάδα υδρογόνου, με τη Motor Oil και άλλες εταιρείες να αναλαμβάνουν την κατασκευή των πρατηρίων υδρογόνου και την ΟΣΥ να χρησιμοποιεί το καύσιμο σε τρία νέα λεωφορεία υδρογόνου. «Θα τα εντάξουμε άμεσα στο στόλο μας, όχι μόνο για να εξυπηρετήσουμε το κοινό, αλλά και για να διερευνήσουμε πώς ανταποκρίνονται καλύτερα, με το βλέμμα στο μέλλον που έρχεται», τόνισε ο κ Αγιάσογλου.
Motor Oil: Πάνω οι επενδύσεις, κάτω τα κέρδη στο α’ εξάμηνο 2023
Το καύσιμο του μέλλοντος
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΟΣΥ, το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, ειδικά για τις βαριές μεταφορές οι οποίες περιλαμβάνουν και τις αστικές συγκοινωνίες. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ τα τελευταία τρία χρόνια, προσπαθώντας να προετοιμάσει τις οδικές συγκοινωνίες γι΄ αυτό που έρχεται, έφερε πριν από μερικούς μήνες το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου στην Ελλάδα ώστε να λειτουργήσει πιλοτικά και να εξεταστεί το πώς ανταποκρίνεται σε πραγματικές συνθήκες, μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. «Η υλοποίηση του ευρωπαϊκού προγράμματος αρχίζει αμέσως και καθώς αυτό θα εξελίσσεται, πάρα πολύ σύντομα θα έχουμε και τα τρία λεωφορεία υδρογόνου», σημείωσε ο ίδιος.
Παράλληλα, αύριο Παρασκευή αναμένονται ανακοινώσεις και για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Ephyra», με συντονιστή επίσης τη Motor Oil και τη συμμετοχή 10 εταίρων από οκτώ χώρες, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με 17,7 εκατ. ευρώ από την ΕΕ και προβλέπει την εγκατάσταση μονάδας ηλεκτρόλυσης στις εγκαταστάσεις διύλισης στους Αγίους Θεοδώρους για την παραγωγή ανανεώσιμου υδρογόνου. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός ενεργειακός όμιλος είναι ο φορέας και του μεγάλου έργου «Blue Med» το οποίο έχει προταθεί για ένταξη στα έργα κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (IPCEI) για τεχνολογίες υδρογόνου.
Την άνοιξη τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Αθήνα
Πέρα από τα λεωφορεία υδρογόνου, η ΟΣΥ ολοκληρώνει την πρώτη φάση του μεγάλου διαγωνισμού για την απόκτηση νέων οχημάτων. Για τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία (προορίζονται για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη) σύμφωνα με τον κ. Αγιάσογλου προχωρούν οι απαραίτητες προετοιμασίες όσον αφορά τις υποδομές στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ για την εγκατάστασή τους καθώς και οι διαδικασίες για την ένταξή τους στο πρόγραμμα δρομολογίων. «Τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν στην Αθήνα στο τέλος Απριλίου με αρχές Μαΐου του 2024», τόνισε ο ίδιος.
Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ κ. Αθανάσιος Κοτταράς αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις ενέργειες της εταιρείας για τη μείωση του λειτουργικού κόστους και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. «Στους βασικούς στόχους περιλαμβάνεται, το αμέσως προσεχές διάστημα, ένα μεγάλο έργο που αφορά τη γραμμή 1 (Πειραιάς – Κηφισιά) και τη μετατροπή της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Κατ ουσίαν, θα εκμεταλλευτούμε την ενέργεια από την πέδηση, από το φρενάρισμα των συρμών, κάνοντας μια ανακατασκευή σε δύο σταθμούς, του Ηρακλείου και του Φαλήρου. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που μπορεί να μειώσει το κόστος της συνολικής κατανάλωσης στη γραμμή 1 περίπου κατά 12,5%», επεσήμανε, αναφερόμενος παράλληλα και τα σχέδια της εταιρείας για παραγωγή ενέργειας από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό.
Latest News
Πεδίο σκληρού ανταγωνισμού η πυρηνική ενέργεια για Κίνα και Ρωσία
Η ρωσική κρατική εταιρεία πυρηνικής ενέργειας Rosatom παραμένει ένας από τους κύριους εξαγωγείς πυρηνικών καυσίμων και υπηρεσιών εμπλουτισμού ουρανίου σε όλο τον κόσμο
Σε ιστορικά χαμηλά η όρεξη των Ευρωπαίων για επενδύσεις στην Κίνα
Ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν τη χώρα
Γιατί οι Big Oil αγαπούν να μισούν τον Μπάιντεν
Τα πράσινα σχέδια του Μπάιντεν αναστατώνουν τους παραγωγούς των ΗΠΑ
Ποιοι «τζογάρουν» με τις τιμές φυσικού αερίου - Σε υψηλό διετίας οι θέσεις long
Αυξάνονται οι ανησυχίες για πιθανές διαταραχές στον εφοδιασμό
Τι θα πράξει ο ΟΠΕΚ με τις περικοπές - Ανατροπή εκτιμήσεων από την Goldman Sachs
Οι αναλυτές της Goldman ανέφεραν τρεις βασικούς λόγους πίσω από την αλλαγήτων προσδοκιών τους
Γιατί η ΔΕΗ δεν ανησυχεί με μερίδιο στο ρεύμα κάτω από το 50% - Ο ρόλος της Ρουμανίας
Φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων μετά το… ανοιχτό γήπεδο που αφήνει η ΔΕΗ
Το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου στις συναντήσεις Χατζηδάκη στη Λευκωσία
Επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας στην Κύπρο- Συναντήσεις με Πρόεδρο της Βουλής και Υπουργό Οικονομικών
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Γιατί η Ευρώπη «διώχνει» τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου της - Το «φλερτ» με Wall Street
Οι μετοχές της TotalEnergies και της Shell διαπραγματεύονται με αναλογία τιμής προς ταμειακά διαθέσιμα