Περίπου 1.000 πλοία περνούν από τη Διώρυγα του Παναμά κάθε μήνα μεταφέροντας συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων—περίπου το 5% τοις εκατό του παγκόσμιου όγκου θαλάσσιου εμπορίου. Αλλά τα επίπεδα του νερού σε αυτή τη ζωτική σύνδεση μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού έχουν πέσει σε κρίσιμα χαμηλά λόγω της χειρότερης ξηρασίας στην 143χρονη ιστορία του καναλιού.
Σύμφωνα με τους αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Serkan Arslanalp , Robin Koepke , Alessandra Sozzi και Jasper Verschuur, σε ανάρτησή τους στο IMF Blog, οι περιορισμοί που επιβλήθηκαν λόγω ξηρασίας στη λίμνη Gatún, που τροφοδοτεί το κανάλι, έχουν μειώσει τη διακίνηση κατά περίπου 15 εκατομμύρια τόνους μέχρι στιγμής φέτος. Και τα πλοία βρέθηκαν αντιμέτωπα με καθυστερήσεις που έφταναν κατά μέσο όρο τις έξι ημέρες. Οι αρχές διερευνούν στρατηγικές επιλογές για την ενίσχυση της παροχής νερού στο κανάλι.
Νέο «έμφραγμα» στη διώρυγα Παναμά – Η ξηρασία απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο
Σημαντικές επιπτώσεις
Όπως δείχνει το Διάγραμμα της Εβδομάδας , τα λιμάνια στον Παναμά, τη Νικαράγουα, τον Ισημερινό, το Περού, το Ελ Σαλβαδόρ και την Τζαμάικα υποφέρουν περισσότερο από αυτές τις καθυστερήσεις, με το 10% έως 25% των συνολικών ροών θαλάσσιου εμπορίου να επηρεάζεται. Όμως, οι επιπτώσεις της ξηρασίας γίνονται αισθητές μέχρι την Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η ξηρασία θα εμποδίσει το εμπόριο για τους επόμενους μήνες, με τις διόδους των καναλιών να μειώνονται στο μισό σε 18 πλοία την ημέρα έως τον Φεβρουάριο, από 36 που ήταν σε συνηθισμένους χρόνους. Οι οικονομίες που εξαρτώνται από τη διώρυγα για το εμπόριο θα πρέπει να προετοιμαστούν για μεγαλύτερη αναστάτωση και καθυστερήσεις.
Σοβαρή απειλή
Εν μέσω κλιματικής αλλαγής, οι ξηρασίες, οι πλημμύρες, οι τροπικές καταιγίδες και άλλες καταστροφές γίνονται όλο και πιο συχνές και αποτελούν σοβαρή απειλή για τις θαλάσσιες υποδομές.
Με το PortWatch , μια ανοιχτή πλατφόρμα που λανσαρίστηκε σήμερα από ερευνητές από το ΔΝΤ και το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής μπορούν να προετοιμαστούν για διαταραχές του εμπορίου που προκαλούνται από κραδασμούς όπως τα ακραία κλίματα και να αποφασίσουν πώς να ανταποκριθούν σε αυτές.
Η πλατφόρμα χρησιμοποιεί δορυφορικά δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για να παρακολουθεί σχεδόν 120.000 φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια σε όλο τον κόσμο—πάνω από το 99% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Παρέχει ημερήσιες εκτιμήσεις για τους όγκους του εμπορίου σε 1.400 λιμάνια και περισσότερα από δώδεκα σημεία, όπως η Διώρυγα του Παναμά.
Το PortWatch επιτρέπει την ανάλυση κλιματικών σεναρίων, παρέχοντας μοντελοποιημένες εκτιμήσεις κινδύνου για μια σειρά από ακραίες κλιματικές συνθήκες. Το PortWatch στέλνει επίσης ειδοποιήσεις για πιθανές και πραγματικές διαταραχές του εμπορίου μετά από μεγάλες καταστροφές.
Latest News
H ύπουλη απειλή για την οικονομία που κανείς δεν προσέχει – Ο συναγερμός της FED
Ο «πράσινος» κίνδυνος που θέτει σε κίνδυνο τα δανειακά χαρτοφυλακια
Προστίθενται... μηδενικά στο λογαριασμό για την πράσινη μετάβαση - Ποσά που ζαλίζουν [γραφήματα]
Τι δείχνει η έρευνα του BloombergNEF
Ανεπαρκής η Συμφωνία του Παρισιού για την προστασία των ωκεανών
Αποκαλυπτική η γνωμοδότηση του Διεθνούς Δικαστηρίου για το Δίκαιο της Θάλασσας
Το νέο χόμπι καθαρισμού των βυθών
Πληθαίνουν οι ερασιτέχνες δύτες που καθαρίζουν τους βυθούς θαλασσών, λιμνών και ποταμών από τα συσσωρευμένα σκουπίδια
Επαναπροσδιορίζει το τοπίο των ΑΠΕ η Sunlight
Με καινοτόμα συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας
Η Masdar, ο Κοπελούζος και ο ΑΔΜΗΕ – Οι νέες κινήσεις για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου
Η συμμετοχή του ΑΔΜΗΕ στο έργο GREGY και οι διαγωνισμοί για τις μελέτες
«Πράσινα» σπίτια, ο νέος κίνδυνος για τις τράπεζες
Πώς επιδρούν οι ανακαινίσεις στα δανειακά χαρτοφυλάκια
Με το βλέμμα στα διυλιστήρια «πρασινίζουν» Helleniq Energy και Motor Oil
Τα «πράσινα» projects και η στροφή στο ρεαλισμό
Η περιβαλλοντική πολιτική, περνάει μέσα από το Πράσινο Ταμείο
Ο ρυθμός απορρόφησης των χρηματοδοτικών προγραμμάτων και τα νέα εργαλεία
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS – Ειδικοί προειδοποιούν για τον κίνδυνο λειψυδρίας
Οι χώρες της Νοτίου Μεσογείου, ανάμεσά τους και η Ελλάδα βρίσκονται στο επίκεντρο μίας κρίσης λειψυδρίας, με τους ειδικούς να εκπέμπουν καμπανάκι κινδύνου.