
Στα τέσσερα ανέρχονται τα επιβατηγά–οχηματαγωγά πλοία της Attica A.E. Συμμετοχών που φέρουν scrubbers προκειμένου να μειώνουν τις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx).
Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η εταιρεία κατά την έκδοση του Κοινού Ομολογιακού Δανείου (το 2020), ύψους 175 εκατ. ευρώ, είχε στη διάθεση τουλάχιστον 25,9 εκατ. ευρώ για την αγορά και εγκατάσταση εξειδικευμένου εξοπλισμού πλυντρίδων καυσαερίων (scrubbers), δηλαδή συσκευών για τον έλεγχο αέριων εκπομπών και ειδικά όξινων αερίων (SOx), σε τέσσερα επιλεγμένα πλοία, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021.
Προχθές ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση πλυντηρίδων καυσαερίων (scrubbers) στο BLUE STAR MYCONOS και ελήφθη η σχετική πιστοποίηση από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα, που ήταν το τέταρτο κατά σειρά πλοίο του Ομίλου στο οποίο έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση scrubbers.
Τα άλλα τρία πλοία είναι τα Blue Star Delos, Blue Star Patmos, και Superfast XI που δραστηριοποιείται στη γραμμή της Ανκόνα.
Επισημαίνεται ότι από τις αρχές του 2020 με αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) μειώνονται οι εκπομπές θείου από τα καυσιμα στο 0,5%, γεγονός που σημαίνει ότι τα πλοία είτε θα καταναλώνουν νέα καυσιμα (πιο ακριβά) μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο είτε τοποθετούν scrubbers που κατακρατούν το θείο.
Tο management της Attica Group έπειτα από ενδελεχή μελέτη της όλης κατάστασης και συγκεκριμένα τόσο της ακτοπλοϊκής αγοράς όσο και των τιμών των καυσίμων υφιστάμενων και νέων (χαμηλού θείου) καθόρισε σαν βασική της στρατηγική να συνεχίσει να παραμένει ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε περιοχές όπου «απέναντι» στα δικά της συμβατικά πλοία δραστηριοποιούνται ταχύπλοα, τα οποία καταναλώνουν ήδη ακριβό καύσιμο και δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι για αυτά τα επόμενα χρόνια.
Συνεπώς, προκειμένου να διατηρηθεί η ανταγωνιστική τιμή μεταξύ συμβατικών και ταχυπλόων, ο Όμιλος Attica αποφάσισε στα συμβατικά του πλοία που δραστηριοποιούνται σε γραμμές που ανταγωνίζονται ταχύπλοα, όπως είναι π.χ. η γραμμή των Κυκλάδων, να τοποθετήσουν scrubbers. Σε δεύτερη φάση δεν αποκλείεται να τοποθετήσει scrubbers σε άλλα τέσσερα πλοία της, τα πιο κοστοβόρα.
Να σημειωθεί τέλος ότι scrubbers τοποθέτησε στα πλοία της και η Minoan Lines του Ομίλου Grimaldi.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες