Ένα βήμα πιο κοντά έρχεται η έναρξη των διαγωνισμών για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, ύψους 3,3 δισ. ευρώ. Εγκρίθηκε, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο του τεχνικού συμβούλου για τη δημοπράτηση των έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Οι έξι διαγωνισμοί αναμένεται να βγουν σταδιακά στον αέρα από την ΕΡΓΟΣΕ στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.

Η απόφαση αφορά στην έγκριση του πρακτικού κατακύρωσης της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών για το έργο «Παροχή Υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για τη Δημοπράτηση Επιλεγμένων Σιδηροδρομικών Έργων με τη Διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου». Οι υπηρεσίες αποσκοπούν στην υποστήριξη της ΕΡΓΟΣΕ για την επιτάχυνση των διαδικασιών ανάθεσης και υλοποίησης επιλεγμένων σιδηροδρομικών έργων.

Βάσει της απόφασης, ως προσωρινή ανάδοχος του έργου ορίζεται η «TREDIT SA», με συνολική́ προσφορά, ύψους 57.600 ευρώ (ή 71.424 ευρώ με ΦΠΑ). Η χρονική διάρκεια του έργου ορίζεται σε 6 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Όπως είχε αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, στο πρόσφατο 4οΣυνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προχωρήσουν πιο γρήγορα οι διαγωνιστικές διαδικασίες, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη σύσταση μιας αυτοτελούς οργανωτικής μονάδας, η οποία θα αναλάβει την εσωτερική διαχείριση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Με αυτό τον τρόπο, εξοικονομούνται περίπου 3-4 μήνες που αφορούν σε διοικητικές πράξεις.

Στόχος η σύνδεση τον λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο

Τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς θα ολοκληρώσουν τη διασύνδεση των κεντροβαρικών λιμένων της χώρας μας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αφορά στα λιμάνια της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, στον 6ο Προβλήτα του ΟΛΘ, στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, ενώ το πλάνο κλείνει με τη διασύνδεση με το Ορμένιο.

Παράλληλα, αναμένεται στα τέλη του καλοκαιριού να ολοκληρωθούν οι δημοπρατήσεις για την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου. Αυτές αφορούν στα έργα για τη β’ φάση των Αθηνών, την επιδομή και τα συστήματα στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, την ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και Κιάτο – Ροδοδάφνη, έργα συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι οι διαγωνιστικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν ως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Με αυτά τα έργα καλύπτεται το συνολικό κομμάτι της ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

Ο χάρτης των 6 νέων σιδηροδρομικών έργων

Οι έξι μεγάλοι διαγωνισμοί για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς που μπαίνουν γραμμή της  εκκίνησης αφορούν τα εξής έργα:

i.              Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, συνολικού μήκους 178 χλμ. σε διπλή́ γραμμή με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ETCS Level1 και ηλεκτροκίνησης, καθώς και αναβάθμιση σταθμών/στάσεων.

ii.            Νέα Σιδηροδρομική́ Γραμμή Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες, συνολικού μήκους 206 χλμ., σε νέα νότια χάραξη, με σηματοδότηση, ETCS, ηλεκτροκίνηση.

iii.           Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με νέα μονή σιδηροδρομική που θα συνδέεται με την υφιστάμενη και κατασκευή Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης και ειδικότερα:

• Νέες σιδηροδρομικές στάσεις για την εξυπηρέτηση συρμών προαστιακού τύπου

• Αναμόρφωση σταθμών ή στάσεων επί υφιστάμενων εν λειτουργία γραμμών

• Ανακατασκευή της παρακαμπτηρίου γραμμής Ζέιτενλικ και επέκτασή της προς την οδό Λαγκαδά́ για τη χρήση ελαφρών συρμών

• Νέα γραμμή από́ τον Εμπορικό Σταθμό́ (Παλαιό σταθμό) παράλληλα με το όριο της λιμενικής ζώνης για την προσέγγιση του Προβλήτα 1.

iv.           Ολοκλήρωση Σιδηροδρομικής Γραμμής Κόρινθος – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, με κατασκευή νέας διπλής γραμμής, συνολικού μήκους 11 χλμ. περίπου, με σηματοδότηση, ETCSLevel1, ηλεκτροκίνηση και εργασίες περιβαλλοντικής αποκατάστασης. Η χάραξη χωροθετείται στο μεγαλύτερο τμήμα πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής. Τμήμα του έργου θα υπογειοποιηθεί με τεχνικό Cut & Cover, μήκους 5,1 χλμ. περίπου.

v.            Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Ραφήνα και σύνδεση με Λιμένα Ραφήνας, συνολικού μήκους 17 χλμ. περίπου. Έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:

·     Σύνδεση της υφιστάμενης προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του κατασκευασμένου σιδηροδρομικού́ διαδρόμου της οδού Σταυρού – Ραφήνας με το Λιμάνι ή

·     Σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας μέσω της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από το αεροδρόμιο (Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

Στο έως σήμερα μελετημένο έργο προβλέπονται σταθμοί σε Παλλήνη, Αρτέμιδα και Ραφήνα. Ανάλογα δε με τη χάραξη θα εξυπηρετηθεί επιπλέον το Πικέρμι ή/και τα Σπάτα.

vi.           Επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου Αθηνών προς Λαύριο και σύνδεση με «Ελευθέριος Βενιζέλος» (Κορωπί) και Λιμένα Λαυρίου, συνολικού μήκους 31,7 χλμ., με νέα διπλή στο μεγαλύτερο μήκος γραμμή, σηματοδοτούμενη και ηλεκτροκινούμενη. Η ταχύτητα σχεδιασμού θα είναι ως 120 km/h. Από Κορωπί ως λιμένα Λαυρίου προβλέπονται 2 σταθμοί, στο Μαρκόπουλο και ο τερματικός επιλιμένιος στο Λαύριο, και 7 στάσεις στις θέσεις/οικισμούς ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά́, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου, με χώρους στάθμευσης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές