Παραμονές Χριστουγέννων υπογράφηκε τελικά η απόφαση του ΥΠΕΝ, βάσει της οποίας τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στα πρανή της διώρυγας Κορίνθου εξαιρούνται από την υποχρέωση τήρησης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Η εξαίρεση δίδεται για δύο έτη λόγω της κατεπείγουσας και έκτακτης ανάγκης που αφορά στη δημόσια ασφάλεια και στην αποκατάσταση της ομαλότητας της ναυσιπλοΐας.
Έτσι, περίπου έναν χρόνο μετά την πρώτη κατολίσθηση στη διώρυγα τον Νοέμβριο του 2020 _ αν και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2018 _ ανοίγει πλέον ο δρόμος για τη έναρξη των εργασιών εντός του Ιανουαρίου, όπως είχε δηλώσει στις αρχές Δεκεμβρίου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος κ. Νίκος Ταγαράς.
Της απόφασης του ΥΠΕΝ είχε προηγηθεί στις 10 Δεκεμβρίου η έγκριση από τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου του Τεχνικού Φακέλου του έργου. Το έργο αφορά στην αποκατάσταση των ζημιών που προκλήθηκαν στο πρανές της διώρυγας της Κορίνθου (από την πλευρά της Πελοποννήσου) κατά την περίοδο μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021 με αποκορύφωμα την 3η Φεβρουαρίου 2021 οπότε και η μεγάλη κατολίσθηση που σημειώθηκε εκτιμήθηκε ότι φτάνει, σε όγκο, περίπου στα 15.000 με 20.000 κυβικά μέτρα (m3). Ως αποτέλεσμα των διαδοχικών φαινομένων η διώρυγα παραμένει κλειστή.
Τα έργα επισκευής αφορούν σε εκσκαφές στα πρανή, συνοδευόμενες και από κατάλληλες συγκολλήσεις, αποστραγγιστικές γεωτρήσεις, επιφανειακές διαμορφώσεις με μόνιμους δρόμους κίνησης ακόμα και βαρέων οχημάτων και τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα για τη διευθέτηση των επιφανειακών υδάτων. Επίσης, περιλαμβάνουν εργασίες ενίσχυσης του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας μεταφοράς λυμάτων Λουτρακίου προς τις εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού, αλλά και νέο τοίχο για την προστασία από τους κυματισμούς με τον οποίο αποκαθίσταται η διατομή της διώρυγας προς την πλευρά του πρανούς της Πελοποννήσου.
Ακόμη θα πρέπει να ενισχυθεί η θεμελίωση του νότιου ακροβάθρου της γέφυρας του βιολογικού καθαρισμού, να ληφθούν μέτρα ενίσχυσης της ευστάθειας, με διαμορφώσεις των πρανών, να γίνει αποκομιδή των υλικών που προέκυψαν από τις καταπτώσεις των βράχων με πλωτά μέσα, αλλά και καθαρισμός του πυθμένα κλπ.
Εντός δύο ετών, δηλαδή έως τα τέλη του 2023, ο φορέας που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία της Διώρυγας Κορίνθου θα πρέπει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης για το συνολικό έργο, υποβάλλοντας Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη λειτουργία και τη συντήρηση της Διώρυγας στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή, προκειμένου να εκδοθεί, μετά από δημόσια διαβούλευση με το κοινό καθώς και τις γνωμοδοτούσες υπηρεσίες, η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου